רגע אחרי העלאת המע"מ ב-1% וכניסתן לתוקף של העלאות מחירים רבות, רשת המזון מחסני השוק מודיעה על צעד להוזלת יוקר המחיה - בניסיון למשוך לקוחות מרשתות יקרות יותר. זאת לאחר שבסוף השבוע שעבר הודיעה רשת קרפור כי תספוג את עליות המחירים הנגזרות מהעלאת המע"מ ל-18% במוצרי המותג הפרטי שלה. למעשה, שתי הרשתות, שאינן מהגדולות בשוק, מנסות להדגיש את המיתוג הזול על רקע הגזירות הכלכליות.
● המחירים בסל הצריכה שיתייקרו בשיעור דו-ספרתי
● דוח חדש: ב-2025 המחירים יעלו, והרווחיות של קמעונאיות המזון תרד
במהלך הנוכחי, מחסני השוק שבבעלות משפחות נעמן וכהן משיקה את סדרת המוצרים Basic, הכוללת מוצרי מזון, פארם וניקיון במחירים מוזלים מאלו של המותגים המובילים.
בשלב ראשוני סדרת הבייסיק תכלול 20 מוצרים, ובהמשך תורחב ל-50 מוצרים. ברשת מציינים כי מחיר המוצרים יהיה קבוע לאורך זמן, ולראיה יודפס על גבי האריזות, כך שכל סערת סימון המחירים תפסח עליהם. נכון לעכשיו, הצעד אינו מוגבל בזמן.
לפי הרשת, המהלך צפוי להוזיל לצרכן מחירים בהיקף של 20%-50%, הודות לכך שהמוצרים אינם ממותגים ואינם דורשים העמסת הוצאות כמו שיווק ולוגיסטיקה. המוצרים בסדרה החדשה יימכרו ב-70 סניפי הרשת ובאתר האונליין. לשם המחשה, שימורי עגבניות באריזת 3 יחידות במשקל 400 גרם יעלו 10.9 שקל, בעוד מוצר מקביל עולה 17.90 שקל; אל סבון ליטר יעלה 6.90 שקל כשמוצרים מקבילים עולים 12 שקל; וקורנפלקס 500 גרם יעלה 8.90 שקל, לעומת 14.90 שקל במוצרים מקבילים ממותגים.
נאמנים למותגים
מעל המהלך של מחסני השוק מתנופף סימן שאלה, כיוון שהצרכן הישראלי ידוע כחובב מותגים ונאמן למוצרים מסוימים, ולרוב מתקשה להחליף נאמנות. האם בצל גל העלאות המחירים יסכימו הצרכנים לנסות מותגים מוכרים פחות, על כך תתקבל התשובה בחודשים הקרובים.
בהנהלת הרשת מציינים כי "כל הנתונים מראים שאחד הדברים שמכבידים על האזרח הישראלי הוא יוקר המחיה. הגזירות הכלכליות ועליות המיסים שמביאה בפתחה שנת 2025 צפויות גם הן להכביד, כך שבחרנו לפעול באופן מהיר כדי להביא לשינוי בהשקה זו עם בשורת מחירים אחידים וקבועים לכל אורך השנה, כך שהצרכן נהנה מהמחירים ללא תלות במבצעים נקודתיים".
ברשת מציינים כי תמהיל המוצרים נבחר בהתאם לסגמנטים שבהם נרשמה עליית מחיר חדה במיוחד. "אנו מספקים לצרכן הישראלי מנעד רחב ואלטרנטיבות צריכה שונות, אך לבסוף, השינוי האמיתי יגיע רק ממנו בהתאם לפתיחותו ולנכונותו לשינוי בהרגלי הצריכה", אומרים ברשת. "ההכרעה מה לקחת מהמדף לתוך עגלת הקניות היא בסופו של דבר שלו, כך שככל שתהיה דרישה למהלך נרחיב את הסדרה עם מוצרים מקטגוריות נוספות".
סל הקנייה החדש
המהלך של מחסני השוק בא כאמור לאחר שבשבוע שעבר הודיעה רשת קרפור כי לא תעלה את המחירים במוצרי המותג הפרטי שלה - מוצרי מזון, פארם, טואלטיקה וניקיון, לצד מוצרים טריים של בשר, עופות ודגים.
ברשת אמרו כי מטרתם היא להמשיך ולספוג את העלויות ככל הניתן למרות שצפויה שחיקה ברווחיות, גם לחודשים קדימה, אך מסייגים כי הדבר תלוי גם בגורמים כמו עליית שער האירו ומחיר חומרי הגלם. כך, למשל, אם יהיו קפיצות נוספות במחירי הקקאו והקפה השנה, עשויה להיות לכך השפעה על המחירים.
נראה כי לפחות חלק מהשחקנים בשוק מבינים כי יוקר המחיה המאמיר עשוי לשנות את הרגלי הצריכה בישראל, ומנסים לתת נגיסה קטנה בנתח השוק של שופרסל, למשל, באמצעות מחירים מופחתים במספר מצומצם של מוצרים.
קהל היעד הוא צרכנים שייאלצו לוותר על חלק מהסל שנהגו לרכוש עד כה, או לפנות לתחליפים, אך לא בטוח עד כמה המהלכים האלו באמת יצליחו להוזיל את הסל. לפחות לא במידה כזו שתציע אלטרנטיבה אמיתית לסל קנייה שלם שנדרש למשק בית בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.