ועדת המינויים לא מאשרת את מינויה של נורית דאבוש ליו"ר חברת נתיבי איילון. דאבוש צפויה להיאבק בהחלטה.
● עתירה לבג"ץ: יש לבטל את מינוי רואי כחלון לנציב שירות המדינה
● חברות התעופה הזרות קיבלו את ההטבה שדרשו, אך אינן ממהרות לחזור לישראל
לאחר שרגב לא האריכה את מינויה של מקסין פסברג, לשעבר מנכ"לית אינטל, לקדנציה נוספת בראשות הדירקטוריון של החברה בחודש נובמבר האחרון, צצו דיווחים בתקשורת על כך שרגב מקדמת את מינויה של נורית דאבוש במקומה.
דאבוש היא ראש ההתמחות בבניית חוסן וניהול משברים בלימודי התואר השני במנהל עסקים במכללת קרית אונו, היא דירקטורית מזה שמונה שנים בבנק יהב ועומדת בראש ועדת הקרנות של הביטוח הלאומי. מכהנת כדח"צית בחברת גלובל ותמר פטרוליום. כמו כן כיהנה כיו"ר הרשות השנייה ויו"ר דירקטוריון תיאטרון הבימה. היא אף חברה בנבחרת הדירקטורים ובעבר כיהנה כחברת דירקטוריון בחברת חוצה ישראל. פסברג מונתה בתקופתה של מרב מיכאלי ועל אף נסיונה הרב בעולם העסקי, בין היתר כמנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית, כהונתה לא הוארכה על ידי רגב.
רגב פנתה לוועדה כדי לשקול את המועמדות בשנית
גורמים בענף הרימו גבה עם הדיווחים על קידום המינוי של דאבוש, ביחס למינויים קודמים שביצעה רגב במשרד התחבורה ובחברות התשתית שהיו נגועים בזיקה פוליטית אליה ובוודאי על רקע העובדה שדאבוש ורגב אף עמדו בסכסוך בתקופת כהונתה של רגב כשרת התרבות, במקביל לכהונתה של דאבוש בראשות דירקטוריון תיאטרון הבימה. היו מי שייחסו זאת לנסיונה של רגב להציג מינוי הולם לאחר תחקיר "המקור" אודות הנעשה במשרד התחבורה ופתיחת החקירה המשטרתית בנושא.
בכל אופן, כמה ימים קודם לדיווחים, הוועדה לבדיקת מינויים בראשות החברות הממשלתיות בראשות השופטת שלומית דותן פסלה את המינוי. השופטת אמנם קבעה שהיא כשירה לתפקיד, ושהיא נמנית על נבחרת הדירקטורים, אך החליטה להמליץ לשר שלא למנותה לדירקטורית בחברה "בשל אי התאמתה לצרכיה המיוחדים של החברה ולגודלה ובאין למועמדת ניסיון רלוונטי לפעילות החברה".
זאת חרף העובדה שהיא כיהנה כאמור גם בדירקטוריון חברת חוצה ישראל הממשלתית ובמגוון תפקידים בשירות הציבורי ובמגזר העסקי. בכל אופן, לגלובס נודע כי רגב פנתה לוועדה כדי לשקול את מועמדותה בשנית. גורמים בענף אשר שוחחו עם גלובס תהו אם לא מדובר במאבק על המינוי בין שרת התחבורה מירי רגב לשר האמון על רשות החברות הממשלתיות דוד אמסלם. מנורית דאבוש נמסר לגלובס כי "לטעמי נפלה אי הבנה ואני בטוחה שהוועדה תאשר אותי בישיבה הקרובה". מרשות החברות וממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.
חברת נתיבי איילון היא חברה ממשלתית הכפופה למשרד התחבורה ומנהלת תקציב של מיליארדי שקלים בפרויקטים שונים, היא אמונה על קידום רשת נת"צים ושבילי אופניים בגוש דן, קידום נתיבים מהירים בכבישים 2,20 ו־5, לצד חניוני ענק, ואמונה על קידום תשתית בחברה הערבית וריכוז תכניות האב של משרד התחבורה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.