ויסוצקי מעלה את מחירי התה השחור ב-6%

בחברה מציינים כי לא העלו את מחירי התה השחור ב-13 השנים האחרונות • לפני כשנה, ויסוצקי העלתה את מחירי החליטות והצ'אי בשיעור של עד 8% • העלאת המחירים הנוכחית מהווה עוד מכה לצרכנים, שיתקשו לסגור את החודש בצל כל הגזירות הכלכליות שנכנסו לתוקף

תה ויסוצקי בסופרמרקט / צילום: טלי בודנובסקי
תה ויסוצקי בסופרמרקט / צילום: טלי בודנובסקי

עוד חברה מצטרפת לגל העלאות המחירים: ויסוצקי הודיעה על העלאת מחיר התה השחור בשיעור של 6%. בחברה מציינים כי לא העלו את מחירי התה השחור ב-13 השנים האחרונות.

מחסני השוק מצטרפת לקרפור בהוזלת מוצרים: אפקטיבי או גימיק? 

לפני שנה, בינואר 2024, העלתה חברת התה את מחירי החליטות והצ'אי בשיעור של עד 8%. נזכיר כי בשנה שעברה, בעיצומו של גל העלאות מחירים, איים שר הכלכלה ניר ברקת על החברות שהעלו מחירים כי מי שלא תקפיא את ההתייקרות, תיכנס ל"רשימה שחורה", שעיקרה היתה בעיקר שיימינג. למרות שחלק מהחברות הקפיאו את ההעלאות, רובן מימשו אותן חודשים ספורים לאחר מכן. בזמנו, ויסוצקי היתה מהחברות שלא ביטלו את ההתייקרות. כעת, כאמור, החברה מעלה גם את מחירי התה השחור.

ביוני 2023 הכריזה הממונה על התחרות מיכל כהן על ויסוצקי כבעלת מונופולין בשוק התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים, לאחר שמצאה כי החלק של ויסוצקי במכירות תה ירוק וחליטות צמחים לקמעונאים גבוה מ-70%.

טרם השימוע שבוצע לויסוצקי, הממונה שקלה להכריז עליה גם כבעלת מונופולין בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים, אולם בסופו של דבר הגיעה למסקנה כי חלקה של החברה בתה שחור נמוך ממחצית ונמצא במגמת שחיקה, וכי קיים מתחרה שגם לו נתחי שוק לא מבוטלים בשוק.

עוד מכה לצרכנים

העלאת המחירים הנוכחית מהווה עוד מכה לצרכנים שיתקשו לסגור את החודש בצל כל הגזירות הכלכליות. ב-1 בינואר עלה המע"מ ב-1%, מ-17% ל-18%, יחד עם עליית מחירי החשמל, המים והארנונה, כל אלו לצד העלאות מחירים של לא מעט חברות במשק.

בתחילת דצמבר, יצרנית המזון שטראוס הודיעה על העלאת מחירים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה שלה בהיקף של עד 18%. עדכון המחיר לקמעונאים יחול על כ-3% מפורטפוליו המוצרים של החברה (אשר אינה חושפת כמה מוצרים הוא כולל). לפי שטראוס, העליות נובעות מעלייה במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה- כ-120% בפולי הקקאו ו-50%-70% בפולי הקפה.

לא הרבה אחריה, הודיעה גם ענקית המזון יוניליוור על התייקרות במוצרי השוקולד. החל מ-1 בינואר יתייקרו מותגי השוקולד של החברה - ורד הגליל ומותג קליק - בשיעור ממוצע של 14.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בין 12% ל-16%, כשגם בחברה הסבירו את ההתייקרות בעלייה מתמשכת במחירי הקקאו בעולם.

את גל העלאות המחירים המשיכה ענקית המזון אסם־נסטלה הודיעה בתחילת החודש ללקוחותיה כי היא מעלה מחירים "בשיעור ממוצע של כ־2.2% ממחירון כלל מוצרי החברה"; המוצרים שהתייקרו יהיו בקטגוריות הקפה, השוקולד, מאפים, קטשופ ורטבים, טבעול וצבר.

בהמשך הודיעה גם חברת הממתקים כרמית על העלאת מחירים בשיעור על עד 17% על רוב מוצריה, ביניהם שוקולד Marabou, מרשמלו, עוגיות, טבלאות שוקולד, נטיפי שוקולד צ'יפס, שלוקים קפואים ומטבעות השוקולד. העלייה לא תחול על חטיפי האנרגיה והגרנולה רפאלס.

בנובמבר פורסם כי זנלכל, בעלת המותג יכין, תעלה בינואר את מחירי שימורי הירקות והרטבים שלו בהיקף של עד 10%, ואילו חברת בית השיטה תייקר את מחירי המלפפונים החמוצים והזיתים ב-9%. מי עדן העלתה מחירים בטווח של עד 6% כבר בנובמבר, ויפאורה העלתה החודש את מחירי הספרינג, תפוזינה ועין גדי בשיעור דומה.