קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל , נוקטת צעד נוסף בשורת מהלכי ההתייעלות מאז כניסת האחים אמיר לרשת - והפעם נמצא על המוקד צי הרכבים של החברה. לגלובס נודע כי ברשת ניהלו בחודשים האחרונים משא ומתן עם פריים ליס, חברת הליסינג של הרשת מאז 2012, ועם חברות השכרת רכב נוספות. בסיומו הוחלט לחתום הסכם דווקא עם חברת השכרת הרכב באדג'ט, שתחכיר לשופרסל 50% מהרכבים שלה - כ-400 במספר, שכולם יהיו היברידיים - לתקופה של שלוש שנים.
● רשת בת 80 שנה מחפשת חילוץ מהמשבר. ומוכנה לשלם 100 מיליון דולר
● סיכום שנה בפרסומות: האהובות, הזכורות והמשרדים שהצטיינו
בשופרסל הגיעו להחלטה אסטרטגית לא להתקשר בהסכם עם ספק בודד, על מנת לא לשים את כל הביצים בסל אחד. למעשה, בכך מאותתים ברשת לספקים כי לא יתנו את הכוח לגורם בלעדי, אלא יפצלו את החכירה לשני ספקים לפחות, על מנת לשמור על מחירים אטרקטיביים.
בחודשים הקרובים צפוי להיחתם הסכם עם חברת השכרת רכב נוספת, כשעל הפרק עומדות אלדן, קבוצת יוניון ויורו דרייב. פריים ליס מנהלת גם היא משא ומתן במטרה להמשיך את ההסכם עם הרשת, אולם עד כה קיימים פערים גדולים בהצעתה בהשוואה לאחרות. נציין כי האחים אמיר, עם כניסתם לתפקיד המנכ"לים המשותפים לאחר שרכשו רבע ממניות שופרסל במרץ 2023, הקפיאו את השכרת הרכבים החדשים מהחברה עד שיבצעו בירור עלויות גם בתחום הזה, וכעת כאמור אחרי משא ומתן עם מספר חברות, הליסינג למחצית מהרכבים יעבור לבאדג'ט.
פריים ליס מלווה את שופרסל כבר למעלה מעשור. עלות הליסינג השנתית בהסכם מ-2012 עמדה על כ-15 מיליון שקל בגין 450 רכבים, כשתקופת הליסינג לכל רכב עמדה על 36 חודשים. כעת לפי הערכות צפויה הרשת לחסוך מיליוני שקלים בשנה, בשקלול החיסכון בליסינג עצמו ובדלק.
משופרסל לא נמסרה תגובה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.