מי יפרסם ברכבת הקלה, ומה צפי ההכנסות?

קבוצת ברעם זכתה במכרז לתפעול ושיווק כלל מתקני הפרסום בקו האדום של הרכבת הקלה; צפי ההכנסות: 150 מיליון שקל • קניון רננים יפעיל חממת סטארט-אפים בתחום הקמעונאות • אירועים ומינויים

שלט פרסום דיגיטלי בתחנה של הרכבת הקלה בגוש דן / הדמיה: ברעם
שלט פרסום דיגיטלי בתחנה של הרכבת הקלה בגוש דן / הדמיה: ברעם

1 בלעדי: מי יפרסם ברכבת הקלה?

בנובמבר האחרון עלה קמפיין פרסומי ראשון על הרכבת הקלה של גוש דן: חברת ההפצה טוליפ אנטרטיינמנט ומשרד הפרסום ציבלין הציבו מודעות לסרט "מרשעת" על גבי הרכבת וב־220 תחנות ורציפים שלה. כעת נודע כי קבוצת ברעם זכתה במכרז של חברת תבל מפעילת הרכבת הקלה לתפעול ושיווק כלל מתקני הפרסום בקו האדום.

הנתונים שמגלים: מה חושבים ברשת על המהלך החדש של וולט

מדובר בהסכם לשבע שנים, עם אופציה לשלוש שנים נוספות. ההכנסות הצפויות מהמהלך מוערכות בכ־150 מיליון שקל.

הזיכיון כולל 10 תחנות תת־קרקעיות בתל אביב, ברמת גן ובבני ברק. בשלב הראשון, שיתחיל במרץ 2025, יהיה מדובר ב־200 מסכים דיגיטליים מתקדמים במבואות וברציפים, כאשר זמן החשיפה עומד על 7־10 דקות.

בקו האדום של הרכבת הקלה עוברים כ־100 אלף נוסעים ביום (35 מיליון נסיעות בשנה). בחברת תבל צופים גידול מתמיד במספר הנוסעים במהלך 2025.

לדברי גיא ברעם, בעלי החברה הזוכה, "מדובר במדיום פרסום מתקדם שנחשף למיליוני נוסעים בדרכם לעבודה או לבילוי. על־פי מחקרים שבוצעו בקרב נוסעי רכבת קלה בארה"ב ובאירופה, 90% מהנשאלים הבחינו בפרסום, ושיעור הזכירות עמד על יותר מ־70%".

חברת תבל מקבוצת אגד מפעילה ומתחזקת את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. מערך התפעול כולל 45 רכבות, שכל אחת מהן מסוגלת להסיע כ־500 נוסעים.

2 מביאים את החדשנות לקניון

כחלק מהתחרות מול האונליין, בקניון רננים שברעננה יוצאים ביוזמה חדשה: חממת סטארט־אפים, שיוכלו לפתח ולבחון טכנולוגיות קמעונאות בסביבת קניון פעילה. החממה תתמקד בשלושה תחומים: בינה מלאכותית, מציאות מדומה ורבודה וקמעונאות דיגיטלית - במטרה לשלב בינה לבין הקנייה הפיזית.

למיזם יוכלו להתקבל עד 40 סטארט־אפים, שיקיימו "ניסויי שטח" עבור המוצרים והשירותים שלהם בקניון - ובכך יוכלו לקבל הבנה רחבה של השוק, הצרכן הישראלי והצרכים.

קניון רננים ברעננה / צילום: ליאור אביטן
 קניון רננים ברעננה / צילום: ליאור אביטן

הקניון ממוקם באזור ההייטק של העיר, ולמעשה מנסה להתחבר כך לאקו־סיסטם המקומי. "אנו רואים בחממה הטכנולוגית הזדמנות לא רק לפתח פתרונות חדשניים, אלא גם ליצור חוויות קנייה מתקדמות עבור הלקוחות שלנו", אומר מנכ"ל הקניון, דרור עוקשי. "אנו מאמינים שהשילוב בין טכנולוגיה למרחב הפיזי של הקניון יוביל לתוצאות משמעותיות בעולם הקמעונאות".

3 ישראל מתגייסת

המיזם החינוכי "מפלסים עתיד - כוח מוח רוח" יופעל על־ידי חברת נובה בקיבוץ מפלסים שבעוטף עזה. מדובר בבית חינוך בלתי פורמלי שיפעל בשעות אחר־הצהריים ומיועד לילדי הקיבוץ, ששבו לאחרונה לביתם. הוא מופעל בשיתוף עם התנועה החינוכית חמש אצבעות, מכון דוידסון לחינוך מדעי ובית ספר שנקר, המספקים מעטפת לימודית משלימה.

פעילות במיזם החינוכי ''מפלסים עתיד'' / צילום: חמש אצבעות
 פעילות במיזם החינוכי ''מפלסים עתיד'' / צילום: חמש אצבעות

4 מינויים חדשים

גיל רפפורט ימונה למנהל סייברארק ישראל במקום חן ביתן, שפורש אחרי 25 שנה בתפקיד. עד כה כיהן רפפורט כסמנכ"ל הפתרונות הגלובלי בחברה.

גיל רפפורט / צילום: CyberArk - PR
 גיל רפפורט / צילום: CyberArk - PR

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, מונה לכיו"ר חברת "מקווה ישראל - כל ישראל חברים".

מתן מנדלבאום, 39, מונה למנכ"ל פוםוום, המספקת תמונות מזכרת מפארקי שעשועים. באוגוסט האחרון בוטל מיזוג של פוםוום עם חברה בוול סטריט.

נסיה יודיץ' תשמש כסמנכ"לית בכירה לאסטרטגיה וחדשנות במשרד התקשורת.

מספר היום

50%

שיעור הצניחה בשווי מטבע הקריפטו של מלניה טראמפ בתוך 24 שעות, שעומד כעת על כ־800 מיליון דולר