הנהלת נת"ע מתחלפת לאחר כניסת מנכ"ל החברה החדש, כך נודע לגלובס. בשבועות האחרונים החלו לעזוב את החברה לפחות חמישה מנהלים בכירים. גלי גלט שמחי, סמנכ"לית איכות וחדשנות, תעזוב לאחר 10 שנות עבודה בחברה, וכן סמנכ"ל ההנדסה בחברה יובל ברק, מנהל מינהלת המטרו מאיר שמרה, שהצטרף אליה לפני חמש שנים, וקרן כץ, סגנית מנהל היערכות למטרו שהיתה אחראית על האישור הסטטוטורי של הקווים, ועבדה בחברה 13 שנה. כל אלו ונוספים מסיימים בימים אלו את עבודתם בחברה, לאחר שכיהנו בה בתפקידים בכירים בשנים האחרונות.
● בדיקת גלובס | 12 ק"מ בשנה בלבד: סלילת נתיבי התחבורה הציבורית בישראל נחשפת
● מלכודת שווי השימוש: כמה באמת משתלם לקחת רכב צמוד מהעבודה
הן בחברה והן בקרב העוזבים מציינים שהדברים נעשו ברוח טובה ומתוך תחושת מיצוי לאחר הפעלת הקו האדום, ואולם גורמים בענף מעירים על כך שארבעה חודשים לאחר כניסת המנכ"ל החדש, איתמר בן מאיר, רבים מהשדרה הניהולית הוותיקה בחברה יוצאים ממנה. זאת, חרף הצורך לשמר את הידע המקצועי שהצטבר לאחר הקמת הקו האדום בגוש דן, ועל אף שעזיבה רבה של אנשים ותיקים עלולה להזיק ליכולות החברה.
נת"ע, שהתמקדה בעיקר בהפעלת הקו האדום ולא עמדה במשימותיה ביתר הפרויקטים עליהם היא אמונה, ובראשם פרויקט המטרו, זקוקה הייתה לשינוי ארגוני עמוק שהמנכ"ל הנכנס החל להטמיע בה. כך, מחברה המכוונת ברובה לקו האדום היא מחולקת כעת לשלוש זרועות עיקריות - בניית רכבות קלות (ובהן הקו הירוק והסגול בגוש דן), הפעלת הרכבות הקלות, והקמת פרויקט המטרו שבו יושקעו מירב המשאבים. גם למטה הקלאסי בחברה, שכולל את הייעוץ המשפטי, החשבות וכדומה, יצורף מטה נוסף שירכז את הידע ההנדסי לקראת בניית המטרו.
כמו כן, לאחרונה, נת"ע הודיעה על מינויי סמנכ"לים בתחום המטרו, כשכל אחד מהם ינהל את אחד מהקווים, בהם עדי קין קרני, לשעבר בכירה בחברת נתיבי איילון, קובי בן עטר שכיהן כסמנכ"ל ב"ורנט טכנולוגיות" ולאה שמול ששימשה קודם לכן כמנהלת הביצוע של הקו הירוק בחברה.
בינתיים, העיכובים מצטברים
ואולם בינתיים, פרויקט המטרו ממשיך לצבור עיכובים. החברה הציגה לקבלנים לוחות זמנים להפעלת החלק הראשון של המערכת בהדרגה ב־2034־2037, וכבר לא ציינה תאריכים ומועדים להפעלת חלקה השני. העבודות המקדימות של הפרויקט יחלו כבר השנה, ולכן קצב מתן צווי ההפקעה עלה, ואולם תחילת עבודות המנהור צפויה בשנת 2028.
מנת"ע נמסר: "כחלק מההיערכות להקמת המטרו ותחילת עבודות הביצוע, משלימה נת"ע בימים אלה הליך מורכב והכרחי של רה־ארגון והתאמה לאתגרים העתידיים. במסגרת ההליך קלטה נת"ע עובדים רבים שיקחו חלק בהובלת הפרויקט האדיר. בה בעת, ובאופן טבעי, פרשו לאחרונה מהחברה מספר בכירים, שהיו שותפים חשובים במשך שנים ארוכות להקמת קווי הרכבת הקלה ושלבי תכנון המטרו. על כך מבקשת נת"ע להודות ולאחל להם בהצלחה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.