פיצחו את הסיסמה: הפרסומת של ביטוח 9 היא הזכורה והאהובה ביותר

הקמפיין המתמשך עם אודי כגן מוכיח עצמו עבור חברת הביטוח, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בנק הפועלים מתברג במקום השלישי בזכירות בלי להתאמץ להוכיח אנושיות אלא להפך, ו–free TV משקיעים את הסכום הגבוה ביותר

קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

מה כבר רוצה הצופה הישראלי הלחוץ מחדשות היומיום ואירועי השעה, אם לא שיצחיקו אותו קצת ויספקו לו הפסקה מתחושת הדריכות? זה בדיוק מה שעושה הפרסומת של ביטוח 9 שמוביל בכישרון רב אודי כגן, אשר מתברגת השבוע כאהובה והזכורה ביותר גם יחד בדירוג גלובס וגיאוקרטוגרפיה.

בכל פעם שנראה כאילו הבדיחות על האב המאותגר טכנולוגית מוצו, צצה עוד פרסומת בקמפיין המתמשך שבו כגן מגלם את האב והבן גם יחד - ומוכיחה אחרת. הפעם זו הסיסמה למחשב שצריך להיזכר בה, ואיפה הכי טוב לפשפש בזיכרון אם לא במקלחת. אחרי תקלה מביכה "קלה" מתברר שהתשובה היא תאריך יום הנישואים - שממנו עולה כי הבן הוא פנצ'ר. איך הוא חצה את גיל 40 בלי לדעת את זה? רק מי שמתעסק בקטנות יטרח עם התשובה.

במקום השני בזכירות מתברג בנק לאומי עם קמפיין מנהלי הסניפים המתחייבים בנושא השירות, ו"גוזלים" את רוב שניות הפרסומת מהפרזנטור הקבוע גל תורן. במקום השלישי נמצא בנק הפועלים שעלה עם פרסומת חדשה ושונה בנוף פרסומות הבנקים, לפחות מבחינת ההצעה שבה: בעוד המתחרים מתאמצים להוכיח עד כמה הם אנושיים ובני אדם, כאן לא מפחדים להשתמש במושגים AI, פוסטים ופרסום ברשתות החברתיות.

קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

למעשה, הפרסומת מקדמת שימוש בסוכנת הווירטואלית Ella, המשמשת כמנהלת שיווק לעסקים קטנים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם לאדם אמיתי במשרה מלאה. הפרזנטור עמוס תמם גויס לשיר את "הבאנו AI עליכם", ולצידו ד"ר שקשוקה (בינו גבסו, להלן "בינו מלאכותית") בליהוק שמעביר את המסר: אם הוא מסתדר עם זה, אתם בטוח יכולים.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, פלטפורמת הסטרימינג free TV היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־1.7 מיליון שקל בשתי פרסומות שונות, שאחת מהן מאיצה בצופים הפוטנציאליים להצטרף, כי המחיר שעמו רצה החברה מאז ההשקה לפני כשנה וחצי עומד להיות לא רלוונטי. מה יקרה אחר כך? בחברה לא מגלים. הפרסומת - שמושקעת פחות מקודמותיה בקמפיין שרץ בשנה החולפת - מתמקמת במקום התשיעי בזכירות והעשירי באהדה.

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ההשקעה השנייה בגודלה, כ־1.1מיליון שקל, שייכת למשרד התחבורה ולקמפיין אומרים תודה לנהגי האוטובוס, מובילי הדרך של ישראל. ההשקעה השלישית בגודלה, כ־900 אלף שקל, שייכת לסלקום שעלתה עם שתי פרסומות מהעבר בקמפיין לציון 30 שנות פעילות. מדובר בפרסומת הגננת שיוצאת לפנסיה ופרסומת החיילים הבודדים ששתיהן נוצרו בגיתם BBDO - אשר כבר אינו משמש כמשרד הפרסום של החברה - והן מתברגות במקום השביעי בזכירות, והשני באהדה.

ירידה בהשקעה

ההשקעה בפרסום יורדת מ־39 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־43 מיליון שקל השבוע

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9), גיתם BBDO (סלקום) ופרסמן־ברוך (סופר־פארם)

נחכה ונראה

הפרסומת החדשה של Yellow שבה מתארח צדי צרפתי גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף ה כדי להיכנס לדירוג.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.