לאחר למעלה מחצי שנה שלא ניתן היה לטוס ישירות להודו, חברת התעופה ההודית אייר אינדיה הודיעה בשבוע שעבר על חידוש הפעילות בקו תל אביב-ניו דלהי, החל מ-2 במרץ 2025 עם חמש טיסות שבועיות. חזרתה של אייר אינדיה היא בשורה משמעותית עבור הטסים מזרחה, והיא תקל על ההגעה למזרח אסיה, שבתקופת המלחמה הייתה מסורבלת מתמיד.
● בלעדי | הערכות: עוד חברה אמריקאית צפויה לחזור לישראל בקרוב
● דלתא איירליינס שוקלת להקדים את חזרתה לישראל
אייר אינדיה היא המפעילה היחידה של קו ישיר להודו בשנים האחרונות, עוד לפני מלחמת חרבות ברזל. מדובר בקו חשוב היות ושדה התעופה של דלהי משמש כהאב ממנו יוצאות טיסות המשך ליעדים במזרח כגון נפאל, וייטנאם, לאוס ועוד.
מבדיקת גלובס בתאריך אקראי שבדקנו בתחילת חודש מרץ, עם חזרתה של אייר אינדיה, הצניחה של המחירים לטיסות להודו תהיה המשמעותית ביותר. עלות כרטיס הלוך ושוב לדלהי יעלה 465 דולר באייר אינדיה, לעומת, עם פליי דובאי במחיר של 841 דולר. בשאר היעדים הפער מצטמצם. לבנגקוק, אייר אינדיה מציעה טיסות ב-816 דולר ופליי דובאי ב-916 דולר. לקטמנדו, טיסה עם אייר אינדיה תעלה 1118 דולר ועם פליי דובאי 1137 דולר. לקולומבו, המחיר עם אייר אינדיה הוא 771 דולר ועם פליי דובאי 821 דולר. מדובר במחירים לכרטיס בסיסי, ללא כבודה.
המחירים לתאריכים אקראיים בתחילת מרץ 5-20
דלהי
אייר אינדיה - (ישיר) 465 דולר, פליי דובאי (קונקשיין) - 841 דולר
בנגקוק (קונקשיין)
אייר אינדיה - 816 דולר , פליי דובאי - 916 דולר
קטמנדו (קונקשיין)
אייר אינדיה - 1118 דולר, פליי דובאי - 1137 דולר
קולומבו (קונקשיין)
אייר אינדיה 771 דולר, פליי דובאי -821 דולר
*טיסות אייר אינדיה עם עצירת ביניים בדלהי
*טיסות פליי דובאי עם עצירת ביניים בדובאי
עם חזרתה של אייר אינדיה לישראל, קו שתפעיל לדלהי יהיה בלעדי. כבר בתקופת הקורונה, החלה מגמת צמצום בכמות הטיסות של חברות התעופה הישראליות למזרח, כך למשל באל על הסיטו את המטוסים מבייג'ינג, ממומביי ומהונג קונג לטובת קווים אחרים בהם התעורר הצורך, וארקיע הפסיקה את הטיסות בקווים לקוצ'ין וגואה.
עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, באוקטובר 2023, אייר אינדיה הפסיקה את פעילותה בישראל, אך החברה שבה לפעול בארץ יחסית במהירות - כבר במרץ 2024. אולם, המתקפה האיראנית באפריל הביאה לביטולי טיסות החברה עד מאי. מאז החברה פעלה ביציבות בישראל עד אוגוסט, אז הפסיקה בשלישית את הטיסות לארץ בעקבות ההסלמה בלחימה.
מסלול מקוצר למזרח - מעל עומאן
בפברואר 2023 עומאן הודיעה לראשונה כי תאפשר למטוסים ישראלים לעבור מעליה, מה שמקצר את זמן הטיסה למזרח, מוריד את עלויות הטיסה ומאפשר תחרות בחברות התעופה הבינלאומיות שפועלות באותם קווים וטסות במסלול המקוצר. המסלול המקוצר מאפשר לטוס עם מטוסים צרי־גוף, כמו אלה שמשמשים ליעדים קרובים באירופה, בעוד שבמסלול הארוך בו טסו בחברות הישראליות ואורך כ-8 שעות, מטוסים צרי־גוף אינם רלוונטיים. באל על ובארקיע תכננו להרחיב את מגוון היעדים מזרחה ולהוסיף קווים לדלהי ולקולומבו בהתאמה, אך אירועי ה־7 באוקטובר טרפו את הקלפים, והוספת הקווים בוטלה. כמו כן, חברות התעופה הזרות, בהן קוריאן אייר וקת'אי פסיפיק, שמפעילות בשגרה טיסות לסיאול והונג קונג, החלו בביטולי הקווים מתל אביב. בה בעת, אל על וארקיע הסיטו מטוסים מהודו והונג קונג לטובת יעדים אחרים בהם עלה הצורך במהלך המלחמה, בעיקר ליעדים בארה"ב.
נציין כי חברות התעופה הישראליות היו טסות בעבר לקווי המזרח במסלול הארוך, ורק מאז שצצה האפשרות לחדש את הקווים במסלול הקצר, הן מהססות לחזור לקווים שהפעילו בעבר. היום ניתן לטוס מזרחה ישירות עם אל על רק ליעדים בתאילנד, בהם בנגקוק, פוקט וטוקיו, ועם חברת התעופה הסינית היינאן אפשר לטוס ישירות לבייג'ינג. טיסות מעבר מזרחה אפשריות עם אתיופיאן איירליינס, פלי דובאי, איתיחאד ואזרבייג'ן איירליינס. מעטים, ביצעו במשך השנה האחרונה טיסות מעבר דרך אירופה, ובכך האריכו את שעות הנסיעה למזרח באופן משמעותי.
עוד 3 דברים שקרו בענף:
● סאן דור (מקבוצת אל על) מרחיבה את יעדי הקיץ ליוון ומשיקה קו טיסות חדש לאי מיקונוס, במחיר של החל מ-219$
● וויזאייר בעוד צעד לקראת ישראל: עדכנה את מערך שירות הלקוחות שלה והציעה מספר שיפורים, כולל אפשרות לשיחה בעלות מקומית עם מענה בכמה שפות, פלטפורמת שירות עצמי לניהול הזמנות ושינויים דרך האתר והאפליקציה, וצ'טבוט בשם "אמיליה" הזמין 24/7 למידע על הזמנות וטיסות. במקרים מורכבים ניתן לפנות גם לסוכני צ'אט אנושיים. השירות החדש, שזמין גם בעברית, נועד להקל על הנוסעים ולשפר את נגישות השירותים
● חברת התעופה אייר בלטיק הודיעה שתשוב לישראל באפריל הקרוב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.