אחרי שלוש דחיות בזימון אסיפת בעלי מניות בחברת אל על, על רקע מחלוקת בין החברה למשקיעים המוסדיים, אישרה האסיפה אמש (א') מענק מיוחד בגובה שכר של ארבעה חודשים למנכ"לית דינה בן טל גננסיה וכן ליו"ר החברה עמיקם בן צבי - בסך כחצי מיליון שקל לכל אחד. התוספת הנוכחית לשכרם של השניים מצטרפת לביטול סעיף בשם "תשלום נדחה", שנועד להקדים למנכ"לית וליו"ר מענק של מאות אלפי שקלים כל אחד.
● ה"דיל" של אל על והמדינה: הקדמת דיבידנדים תמורת השתתפות בעלויות האבטחה
● חברות התעופה הזרות חוזרות ומלמדות את ישראל שיעור חשוב
כך, גובה המענק השנתי הכולל בשנת 2024 לבן טל גננסיה יסתכם בלמעלה מ־3.5 מיליון שקל, והמענק הכולל לבן צבי יסתכם ב־2.85 מיליון שקל. אלה יתווספו לעלות השכר הכוללת של השניים שתעמוד ב־2024 על 6.83 מיליון שקל למנכ"לית ו־5.14 מיליון שקל ליו"ר.
אל על שוברת שיאי רווח בשנה האחרונה על רקע שליטתה בטיסות מישראל ואליה. זאת בשל מלחמת חרבות ברזל והפסקת פעילותן של חברות התעופה הזרות לאורך שנת 2024. לנוכח התוצאות החזקות והזינוק במניית החברה, ביקשה אל על , שבשליטת קני רוזנברג, להקפיץ את שכרם של המנכ"לית והיו"ר בכ־25% ל־150 אלף שקל בחודש לבן טל גננסיה ו־90% מכך לבן צבי, וכן להעניק אופציות למנכ"לית בשווי 10.5 מיליון שקל וליו"ר בשווי של 8.5 מיליון שקל.
"פרס ניחומים" בחצי מיליון שקל כ"א
בנוסף, ביקשה החברה לאשר למנכ"לית בן טל גננסיה ליהנות ממעמד של לקוח TOP למשך כל תקופת כהונתה, "וכן לאחר פרישתה" - לא ברור לכמה שנים לאחר שתסיים את תפקידה בחברה. מדובר בהטבה שהייתה הופכת אותה לכזו הנהנית מהמעמד היוקרתי הגבוה ביותר של מועדון הנוסע המתמיד של אל על. זה היה מאפשר לה ליהנות מהטבות כמו מנהל לקוחות אישי, צבירת נקודות גבוהה, דלפק בידוק ייעודי לצ'ק-אין מהיר, שני שדרוגי טיסה מראש בשנה במתנה, כניסה לטרקלין ללא הגבלה, שדרוג מחלקה חינם, הטבת מזוודה בחינם ועוד.
אלא שבעקבות התנגדות המוסדיים (חברות הביטוח וקרנות הפנסיה) נאלצה אל על לסגת מהבקשה. בסופו של דבר החברה ביטלה את העלאת השכר החודשי וגם את מתן האופציות למנהלים ואת מעמד ה־TOP למנכ"לית. במקום זאת ביקשה החברה לתת להם "פרס ניחומים" בגובה של מענק חד פעמי, כאמור בסך של חצי מיליון שקל לכל אחד.
בתשעת החודשים הראשונים של 2024 הציגה אל על תוצאות שיא פנומנליות וחסרות תקדים מבחינתה עם זינוק בהכנסות בשיעור 42% לסכום של 2.5 מיליארד דולר, כשהרווח הנקי זינק ביותר מפי חמישה ל־411 מיליון דולר. בשבוע שעבר חשף גלובס כי על רקע תוצאותיה החריגות, מנהלת אל על מגעים מול המדינה כדי שזו תאשר לה להקדים את המועד שבו תוכל לחלק דיבידנד מרווחיה. אל על מנועה כיום מלחלק דיבידנד עד סוף שנת 2025, על פי תנאי הסכם שנחתם בעיצומו של משבר הקורונה, אז חילצה המדינה את חברת התעופה מקריסה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.