חברת ה-SPAC הישראלית של יזהר שי מצאה יעד חדש למיזוג

כחצי שנה לאחר ביטול המיזוג עם פוםוום, חברת Israel Acquisitions Corp, בראשות יזהר שי וזיו אלול, הודיעה על מיזוג עם Gadfin הישראלית, חברת טכנולוגיה המתמחה בהובלת מטענים באמצעות רחפנים המונעים במימן • השווי של גדפין במיזוג יהיה עד 200 מיליון דולר

יזהר שי / צילום: אלעד מלכה
יזהר שי / צילום: אלעד מלכה

חברת ה-SPAC הישראלית, Israel Acquisitions Corp, מצאה יעד חדש למיזוג, כחצי שנה לאחר שבוטל המיזוג הקודם עליו הודיעה, עם חברת פוםוום. חברת ה-SPAC, בראשות יזהר שי וזיו אלול, הודיעה על מיזוג עם Gadfin הישראלית, חברת טכנולוגיה המתמחה בהובלת מטענים באמצעות רחפנים המונעים במימן. השווי של גדפין במיזוג יהיה עד 200 מיליון דולר, והעסקה צפויה להיסגר במהלך המחצית השנייה של 2025, בכפוף לאישורים. 

יועץ ההשקעות שמזהיר: "אל תגדילו חשיפה למניות. סיכוי למיתון וירידות חדות"
מחיקת השווי של אנבידיה: מי מהחוסכים הישראלים הפסיד הכי הרבה?

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור בבורסה במטרה למצוא חברה למיזוג תוך פרק זמן מוקצב, או שייאלצו להחזיר את הכסף למשקיעים. עבור חברות פרטיות, מיזוג עם SPAC היא דרך אלטרנטיבית להגיע להיסחר בבורסות, במקום הנפקה רגילה.

טרנד ה-SPAC היה חזק במיוחד בשנים 2020-2021 ומאז דעך, אך יש עדיין חברות SPAC שמגייסות כסף ומחפשות יעדים לרכישה. לפי נתוני אתר SPAC Research, בשנה הקודמת 57 חברות SPAC הונפקו בוול סטריט, עלייה לעומת 2023, והן גייסו 10 מיליארד דולר.

יזהר שי, יזם הייטק שהיה בעבר שר המדע והטכנולוגיה, הוא יו"ר ה-SPAC, והמנכ"ל הוא זיו אלול, שניהל את חברת האדטק Fyber עד שנמכרה ב-2021 תמורת 600 מיליון דולר. הנפקת ה-SPAC נערכה כבר לפני שנתיים, והגיוס היה של 143 מיליון דולר, במטרה למצוא יעד לרכישה בשוק הישראלי.

החברה שנמצאה לבסוף היא כאמור גדפין, שנוסדה על-ידי המנכ"ל אייל רגב. לפי נתוני IVC, החברה נוסדה ב-2018 על-ידי רגב, אילן יובל ורן קליינר, וגייסה 7 מיליון דולר, בין היתר מ-SIBF ו-Gehr. בשנה שעברה פורסם בגלובס על פיילוט בו גדפין משתתפת לשינוע תרופות וציוד רפואי, במסגרתו אמורים להגיע תוך שלוש שנים ל-60 משלוחים ביום לבתי החולים הממשלתיים, כשהפיילוט יכניס לחברה 5 מיליון דולר.

"אבן-דרך משמעותית" 

לדברי יזהר שי, "השילוב העסקי מהווה אבן-דרך משמעותית ותואם היטב לחזון שהצבנו כשהנפקנו את ה-SPAC. הרחפנים החדשניים המונעים במימן של גדפין, שמסוגלים להגיע לטווח ארוך, הם בעלי אפס פליטות מזהמים ומציבים את החברה בעמדה טובה להשיג הזדמנויות צמיחה רבות בתעשיית הלוגיסטיקה בארה"ב ובעולם. אנחנו מאמינים שזו חברה יוצאת דופן עבור השוק בנאסד"ק".

רגב מסר כי "אנחנו נרגשים מהשילוב העסקי, שמהווה אבן-דרך לגדפין ומדגיש את האמון בה מצד מובילים בשוקי ההייטק והפיננסים בישראל ובארה"ב".

כאמור, ה-SPAC תכנן בעבר למזג את פוםוום, הנסחרת בבורסה בתל אביב. החברה מספקת תמונות מפארקי שעשועים ותוכננה להתמזג לפי שווי של 125 מיליון דולר - משמעותית מעל שוויה בבורסה, אך ההסכם בוטל בקיץ שעבר "בשל השינוי בתנאי השוק".

היועצים בעסקה היו Tiberius Capital Markets, Reed Smith ו-Stuarts Hampries מהצד של ה-SPAC, והרצוג פוקס נאמן מהצד של גדפין.