1אפקט וולט
שבוע מאז הודיעה וולט על העלאת דמי התפעול והשקת שירות המנויים, מסעדנים מספרים כי כמות ההזמנות באמצעות האפליקציה ירדה לעומת זינוק בהזמנות הישירות, ולצד זאת באפליקציות המתחרות תן ביס ומשלוחה מספרים גם הם על עלייה בשיעור ההזמנות.
● החישוב שמראה כמה מקבלות המסעדות מכל הזמנה בוולט
● ברשת זועמים על החלטת וולט להעלות את דמי המשלוח
בתן ביס, למשל, מדווחים על גידול של 77% בלקוחות חדשים, עלייה של 28% בהזמנות וזינוק של 128% בהורדות האפליקציה. "אצלנו אין דמי תפעול או דמי מנוי", מציין תומר פפר, מנכ"ל תן ביס. "הצרכן יודע על מה הוא משלם, ומקבל תמורה לכספו, והמסעדן יודע שהוא לא צריך לחשוש מגלגול עמלות לפתחו בתמורה לשירותים שלנו".
במשלוחה מדווחים על עלייה של 32% בכמות ההזמנות, כאשר באזור תל אביב מדובר בעלייה של 85% ופי חמישה יותר משתמשים חדשים. עוד אומרים בחברה כי נרשמו 35 אלף הורדות חדשות לאפליקציה, ונרשמת עלייה משמעותית במספר המסעדות המצטרפות לשירות.
"בניגוד לוולט, אנחנו גובים פחות כסף מהמסעדות, ומשתמשים בהפרש כדי לייצר חיסכון לצרכנים", אומר מנכ"ל ומייסד האפליקציה, דניאל רחמים.
"כך, למשל, בסיכום 2024 החזרנו ללקוחות מעל 7 מיליון שקל בקאשבק. מאז המחאה של וולט, הגדלנו בכ-30% את הקרדיט שהחזרנו ללקוחות. הכוח בידי הצרכנים, וחשוב שהם יבינו את זה, כי המבחן האמיתי יהיה בחודשים הקרובים. וולט בונים על הזיכרון החלש של הצרכנים, ולכן הם לא נסוגים מההתייקרות".
ביאנגו דלי מספרים כי ההזמנות גדלו ב-20%, נוספו 100% משתמשים חדשים, והורדות האפליקציה צמחו ב-90%. "זו ההוכחה שאנחנו חלופה מצוינת לוולט מרקט", אומר מנכ"ל יאנגו דלי, טל בטיטו. "דמי תפעול זה פיקציה, זאת דרך לגבות סכום נוסף על דמי המשלוח, שכבר כיום וולט גובים יותר מהמתחרים".
למרות שרוב המסעדנים חוששים להיתפס כמי שיוצאים נגד וולט, עדיין ישנם כאלה שמתרעמים על הפגיעה הצפויה כעת במסעדות בעקבות גביית תשלום נוסף על העמלות שהיו נהוגות עד כה. "אני לא מבין את המסעדנים שמביאים עוד עובדים כדי לתפעל את האירוע, ובסוף החודש מפסידים כסף", אומר מוטי ריכטר, בעלי רשת פאפא ג'ונס בישראל.
"חבר שיש לו שתי מסעדות אמר לי שמאז שלקחו את וולט, הם לא מרוויחים כסף. גדלו במחזור במיליון שקל, אבל במספרים למטה מפסידים כסף. אנחנו קיבלנו מייל שעל כל הזמנה דרך המנוי ניאלץ לשלם 3 שקלים, בנוסף לגבייה מהלקוח. למה? כדי לסגור אותי סופית?".
ריכטר מצביע על נקודה נוספת: מבצעים שמוצעים במסעדות עצמן, לאו דווקא יופיעו בוולט. "כשאצלנו מציעים שני מגשים במחיר מוזל בסוף יום, שם אי-אפשר לעשות זאת, כי אז אפשר לסגור את העסק וללכת הביתה. אם מגש בוולט עולה 76.90 שקל, שתי פיצות יעלו 153.80 שקל. תוסיפי על זה דמי משלוח. אצלנו שתי פיצות באיסוף עצמי עולות 125 שקל".
אתה עדיין נמצא בוולט.
"אנחנו במטרה לצאת משם. אנחנו לא מתכוונים לפרנס אותם, ובסוף זה פוגע, כי לקוחות תופסים אותנו כיקרים, וזה לא נכון".
בשנים האחרונות התקבע מצב שאם אתה לא בוולט, אתה לא קיים.
"זה פינוק, ואתה משלם על האוכל שלך יותר. אם אנחנו מדברים על יוקר המחיה, אחד מהם זה וולט. הם העלו את המחירים של כולם. כל מסעדה בתל אביב, מה יש לה להיות בוולט? מה הבעיה לפתוח לבד, להביא שליחים, לנהל לבד?
"גם המחירים של השליחים עלו. הם העלו את כל השוק. היום נאבקים על כל שליח, ואף אחד לא רוצה לעבוד כי יש וולט. גם הם לא מבינים שלא שווה לעבוד שם. כאן יש להם אמא ואבא, מקבלים תלוש משכורת בסוף החודש, פנסיה, ביטוח על האופנוע, הם לא צריכים בכלל להחזיק אופנוע, מכיוון שהכול בבעלותנו. גם הטיפים יותר טובים.
"אם כל הקטנים יבינו שיותר משתלם להחזיק שליח, לקחת את ה-30% שמשקיעים בוולט ולהשקיע באופנועים, בשליחים ובשיווק, הם יגיעו לאותם מספרים. ממה כולם מפחדים? שאם תרד מהאפליקציה, אף אחד לא יזמין ממך. תפתח אתר, תהיה טוב, ויזמינו ממך".
ריכטר מעיד כי בשבוע האחרון ההזמנות בוולט ירדו ב-8% (בסניפים החזקים וולט מהווה כ-20% מהמכירות), ומצד שני נרשמה עלייה של 29% במשלוחים באמצעות האתר של הרשת, יחד עם עלייה בהזמנות מתן ביס ומשלוחה.
טרנד נוסף שהתחיל בשבוע האחרון הוא להעלות לרשתות החברתיות צילומים של מנות שבושלו בבית, תוך עדכון על החיסכון המשמעותי. כך, למשל, אחד הגולשים העלה לפייסבוק הנחיות להכנת עוף שלם בתנור וצ'יפס, וציין כי העלות עמדה על 55 שקל. גולשים אחרים העלו צילומי מסך של תפריטים ממסעדות שבהם מחיר מנות נמוך משמעותית מאותן המנות שנמכרות בוולט.
בוולט, לעומת זאת, מציינים כי בשבוע האחרון נרשמו עשרות אלפי משתמשים חדשים לתוכנית המנויים "וולט פלוס", ומדווחים על ירידה של 65% בשיח ברשתות שעסק במהלך של החברה בהשוואה לשבוע הקודם.
2 ישראל מתגייסת
טמבור תעניק הכשרות מקצועיות בחינם למשרתי המילואים ששירתו יותר מ-60 ימים במלחמה. מדובר בשני מסלולי הכשרה - מאסטר דקורייטור (שלושה מפגשים) וקורס מקיף לבנייה קלה (חמישה מפגשים ושובר בשווי 1,000 שקל לרכישת מוצרי החברה). מספר המשתתפים אינו מוגבל. לאחר סיום הקורסים יקבלו המשתתפים ליווי מקצועי ממומחי החברה.
טמבור / צילום: יחצ
3קולינריה
במסעדת פאסטל התל אביבית נערך החודש פרויקט "חוזרים לבשל", שבו התארחו שפים שנאלצו לסגור את מסעדותיהם בצפון בעקבות המלחמה. השבוע התארח השף מיכאל גרטופסקי מ"מיכאל ביסטרו מקומי" במושב לימן, ומאחורי המהלך עומדת חברת Max בהובלת המנכ"לית שגית דותן (מימין בתמונה) והיו"ר עו"ד מיה ליקוורניק (משמאל).
במסעדת פאסטל התל אביבית / צילום: Max
4 קמפיין
כוכבי "קופה ראשית" כיהנו בשנים האחרונות בלא מעט קמפיינים פרסומיים, אולם זו הפעם הראשונה שהשחקן יעקב בודו בן ה-94 מקבל גם הוא קמפיין - בתור "המאבטח הכי קשוח בסופר". מדובר בקמפיין טיקטוק שיצרו במשרד "ארבעים ושתיים" עבור הפיצוחים של שקדיה, והוא עולה לקראת ט"ו בשבט. בראש המשרד עומדים המנכ"לים המשותפים אור אסולין ויראת ויהונתן טוכפלד.
כוכבי ''קופה ראשית'' / צילום: קרדיט: אור אסולין
5 מינויים חדשים
נאור לוי מונה למנכ"ל נירטל אבטחה ורפואה.
נאור לוי / צילום: תמונה פרטית
אופיר אטיאס מונה ליו"ר ביו דבש. קודם לכן כיהן כמנהל הגבייה במנפאואר ישראל.
איתן כץ מונה לסמנכ"ל הכספים של הסטארט-אפ Agora. בשלוש השנים האחרונות מילא תפקיד דומה ב-Yotpo.
אורן הלמן מונה ליו"ר הוועד המנהל של עמותת "קשר - הבית של המשפחות המיוחדות".
מספר היום
86 דולר
מחיר טיסה מתל אביב לאתונה עם חברת התעופה היוונית אג'יאן - הודות לחזרת חברות התעופה הזרות לישראל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.