החברה הישראלית שעושה "רנטגן לרכב" גייסה 191 מיליון דולר

חברת UVeye שהוקמה ב-2016 גייסה מאז הקמתה סכום של 380.5 מיליון דולר • המערכת יודעת לסרוק את הרכב באופן אוטומטי ולזהות פגמים, נזקים ובעיות מכניות תוך שניות • המערכת משמשת גם את ענקית המסחר אמזון שמשתמשת בה לבדיקת צי רכבי המשלוחים שלה

אוהד ואמיר חבר, שעומדים מאחורי UVeye / צילום: יובל חן
אוהד ואמיר חבר, שעומדים מאחורי UVeye / צילום: יובל חן

UVeye הישראלית, המפתחת מערכת אוטומטית לבדיקת רכבים, מודיעה היום (ד') על גיוס של 191 מיליון דולר. הגיוס כולל מרכיב חוב של 150 מיליון דולר מ-Trinity Capital ו-41 מיליון דולר בהובלת קרן הצמיחה של טויוטה, Woven Capital, זאת לצד משקיעים קיימים כמו מנורה מבטחים ומור השקעות. 

מיקרוסופט ו-OpenAI בודקות: האם דיפסיק הסינית עשתה שימוש לא מורשה ב-ChatGPT
המהפכה של המודל הסיני: "בישראל כבר הוכחנו שאפשר לעשות את זה בזול"

הגיוס הנוכחי מביא את סך כל ההון שגייסה החברה מאז הקמתה ל-380.5 מיליון דולר.

UVeye הוקמה ב-2016 על ידי האחים אמיר ואוהד חבר, ופיתחה מערכת המדמה "MRI לרכב". המערכת בעצם סורקת את הרכב באופן אוטומטי ומזהה פגמים, נזקים ובעיות מכניות, וזאת תוך שניות. "התחלנו מהעולם הביטחוני, אבל מהר מאוד הבנו שאפשר להרחיב את זה הרבה מעבר", מספר אורן חבר, אחד המייסדים. 

מצויה בלמעלה מ-400 סוכנויות רכב בארה"ב 

מערכת הבדיקה של החברה כוללת שלושה מוצרים עיקריים - סורק לבדיקת הצמיגים, מערכת "קשת" לסריקת גוף הרכב, ומערכת לבדיקה פנימית המשמשת בעיקר למכירת רכבים. "המערכת מייצרת שקיפות מלאה מול הלקוח", מסביר חבר. "במקום בדיקה ידנית שתלויה באיש השירות, הלקוח מקבל תמונה מדויקת של מצב הרכב ויכול להחליט מה לתקן ומתי". עוד הוא מסביר כי "המערכת שלנו משלבת עיבוד תמונה מורכב עם בינה מלאכותית ואלגוריתמיקה ייחודית שפיתחנו״. לדבריו, ״המודל מאמן את עצמו באופן מתמיד, עם מיליוני סריקות שכבר בוצעו, מה שמאפשר רמת דיוק גבוהה במיוחד". 

כיום, המערכת מותקנת בלמעלה מ-400 סוכנויות רכב בארה"ב ומשמשת גם את ענקית המסחר אמזון, שמשתמשת בה לבדיקת צי רכבי המשלוחים שלה. "זה שיתוף הפעולה הגדול ביותר של חברה ישראלית עם אמזון, והוא מתרחש בארה"ב, קנדה וגרמניה", מציין חבר. ההודעה על שיתוף הפעולה הייתה אמורה להתפרסם באוקטובר 2023, אך נדחתה בשל פרוץ מלחמת חרבות ברזל בישראל. לדבריו, "היינו מתחת לרדאר המון זמן. למרות שהופענו באתר של אמזון, שהכריז שכל רכבי אמזון ייסרקו בטכנולוגיה ישראלית, בארץ כמעט ולא דיברו על זה". 

כיום החברה מעסיקה כ-220 עובדים גלובלית, מתוכם 120 במרכז הפיתוח בישראל. לדברי החברה, כספי הגיוס ישמשו בעיקר למימון ייצור מערכות נוספות, שכן מודל ההכנסות של החברה מבוסס על מנויים (subscription). בנוסף, החברה מתכננת להרחיב את פעילותה באירופה.