תעשיית הרכב היפנית נשאה את עיניה בשבועות האחרונים אל עבר יצרניות הרכב המקומיות - הונדה וניסאן, בתקווה למיזוג בין השתיים. אך הדיווח שהתפרסם היום (ד') ב"וול סטריט ג'ורנל" הופך את הקערה על פיה, וזאת לאחר שפורסם כי דירקטוריון ניסאן צפוי לדחות את העסקה עם הונדה לשילוב של שתי יצרניות הרכב, כך על פי גורמים המכירים את הפרטים.
● המכוניות שיעלמו מהכביש, ואלו שיתייקרו: הרגולציה האירופית שתטלטל את שוק הרכב הישראלי
● טסלה תתחזק, האירופים בכוננות ספיגה: גלי ההדף של מלחמת הסחר בדרך לישראל
לפי תוכנית המיזוג שפורסמה בסוף 2024, שתי החברות תכננו להפוך לחברות-בת של חברת החזקות אחת. החברה הממוזגת הייתה הופכת ליצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם במכירת רכבים, שכן אם תפעלנה יחדיו, ניסאן והונדה ימכרו כמעט 6 מיליון כלי רכב בין מרץ 2025 למרץ 2026, כך לפי Visible Alpha. שתי החברות חולקות שווקי מפתח, ולכן הן יכלו לצמצם באופן ניכר את הוצאותיהן - החל מניהול ורכש וכלה במפעלים ומחקר.
מקוטו אוצ'ידה, מנכ''ל ניסאן / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko
רעיון המיזוג נולד לאחר שמנכ"ל ניסאן מקוטו אוצ'ידה הודיע ב-7 בדצמבר כי החברה נדרשת לתוכנית קיצוץ של 9,000 משרות ו-20% מיכולת הייצור העולמית שלה, וקיצץ את תחזית המרווח התפעולי של החברה ב-70%. החשש של ממשלת יפן הוא בעיקר מקריסה של ניסאן, שעלולה לגרום לצונאמי עז שיכה גלים ויגרום לתגובת שרשרת ולפגיעה בספקי משנה ובכל שרשרת האספקה של תעשיית הרכב היפנית ואף בכלכלה היפנית כולה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.