יוצרי תוכן | ראיון

נאס דיילי: "הפסדתי כסף, איבדתי חברים ולקחתי אבטחה, אבל אני לא מצטער על כלום"

יום אחרי מתקפת החמאס ב–7 באוקטובר, יוצר התוכן המצליח ביותר שיצא מישראל נאס דיילי (נוסייר יאסין), הודיע לעוקביו ברשתות החברתיות שהוא קודם כל ישראלי ורק אחר כך פלסטיני • בעקבות זאת הוא ספג לא מעט ביטויי שטנה, מה שלא מנע ממספר העוקבים להמשיך ולטפס ל–72 מיליון • בראיון לרגל השקת חברת התוכן שלו בארץ הוא מסביר מה עומד מאחורי המהלך, ולמה הוא מתעקש לדבר באנגלית ולא בעברית

נוסייר יאסין / צילום: באדיבות Nas Company
נוסייר יאסין / צילום: באדיבות Nas Company

נאס דיילי, או בשמו האמיתי נוסייר יאסין, אינו אדם רגיל או שגרתי. אם היה כזה, כנראה שלא היו לו 72 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, שמקפידים לצפות בסרטונים הרבים שלו מרחבי העולם. לשם המחשה, ב-2024 הוא טס 103 פעמים, נחת ב-51 שדות תעופה וביקר ב-37 מדינות. והכול מתועד.

שדות של טילים ואייפונים: החוקרים שכורים מתכות נדירות מצמחים
דמות משוכללת תוך 24 שעות: כך יהפכו סוכני ה-AI לפרזנטורים החדשים

אבל בגיל 33, יוצר התוכן המצליח ביותר שיצא מישראל הוא כבר מזמן לא רק זה, אלא גם הבעלים של קבוצת מדיה גלובלית בשם Nas Company הכוללת כמה חברות, מקיימת ועידות ברחבי העולם (כולל תל אביב) ומחזיקה מלון בדובאי. "היום אני יזם. המטרה מספר אחת שלי היא לבנות עסקים ולייצר מקומות עבודה, בשבילי זו המשמעות של הצלחה", הוא אומר בראיון לגלובס.

נוסייר יאסין

אישי: בן 33, יליד עראבה שבגליל. בזוגיות, מתגורר בניו יורק (אך בעיקר נוסע מסביב לעולם)
מקצועי: בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב מאוניברסיטת הווארד. אחרי הלימודים עבד בפייפאל, ואז יצר את "נאס דיילי" והקים את חברת נאס (אנשים בערבית)
עוד משהו: מאמין שהעתיד נמצא "ב-AII - אמריקה, ישראל והודו"

יאסין הגיע השבוע לישראל לרגל השקת סוכנות התוכן החדשה שלו בישראל תחת השם Media 1000. הסוכנות תציע לארגונים תוכנית מנטורינג לצוותי תוכן לטובת בניית נוכחות דיגיטלית, פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להפקת תכנים בעלויות מופחתות (כולל שימוש בסוכני AI כפרזנטורים), והפקות מקור ייחודיות לפי ה"נוסחה" של נאס דיילי.

"עכשיו, בפעם הראשונה, אני משקיע כסף בישראל, וזה בא אחרי הרבה מחשבות ותהליך ארוך של הבנה איפה אני רוצה להיות, ומה צופן העתיד. לדעתי, למרות המלחמה, העתיד נמצא בישראל וזה הזמן להשקיע בה. אני נחוש להיות פה גם כשזה לא פופולרי. זה לא טבעי, זה עוד דבר משוגע שאני עושה, אבל זה מרגש".

המספר הנבחר: אלף

למרות שנולד וגדל בכפר עראבה שבגליל, יאסין לא מתגורר כאן כבר קרוב ל-15 שנה, מה שמעלה את השאלה מדוע לבצע מהלך כזה דווקא עכשיו. התשובה, לדבריו, טמונה בטכנולוגיה. "אנחנו יודעים לספר סיפור עבור מותגים, אבל כעת, הודות ל-AI, סופסוף אפשר להכין אלף סרטונים ביום כי זה זול.

"לכן רציתי לבנות סוכנות מדיה שמבוססת על הטכנולוגיה הזו ועל הרשתות החברתיות. החיים שלי השתנו אחרי שעשיתי אלף סרטונים באלף ימים בתור נאס דיילי, ולכן זה השם שבחרתי לסוכנות. זה גם מסר ללקוחות: אם אתה רוצה באמת לבנות מותג, אתה צריך ליצור אלף יחידות תוכן, לא רק אחת".

אם עד היום הוא עבד עם ממשלות כמו דובאי או מונגוליה, לשכות תיירות, מותגים גדולים וסטארט-אפים בולטים, עכשיו קהל היעד הוא עסקים קטנים יותר. "אם הייתי אומר לך שהתפקיד שלך הוא לכתוב רק על חברות גדולות, היית אומרת לי רגע, אני רוצה לכתוב גם על סטארט-אפים ולעזור להם לקבל הכרה. מה שחשוב זה הסקייל. אני מעדיף שיהיו אצלי אלף עסקים קטנים, מאשר עסק גדול אחד. לדעתי זה יותר כיף, ויש בזה יותר משמעות. הרבה אנשים קוראים לי טיפש בגלל זה".

4 טיפים למותגים שרוצים להצליח ברשתות החברתיות

ליאסין יש כמה עצות ליוצרי תוכן שמעוניינים לרשום הצלחה ברשתות החברתיות, כמו לבחור בשם קליט - הוא עצמו בחר בשם נאס דיילי כי הוא נגיש הרבה יותר מהשם האמיתי שלו. 

עצה נוספת היא שהסיכויים של סרטון להצליח גדלים משמעותית אם הוא עוסק ברעיון אחד בלבד, ולא מתפזר.

בנוסף, יש לו ארבעה טיפים לחברות ומותגים:

1 בלי מכירות. אם אתה רוצה לצמוח ברשתות החברתיות, אתה צריך לתת ערך וללמד משהו חדש, לא למכור.

2 האלגוריתם הוא אלוהים. אם האלגוריתם אומר 'תן לי סרטון וידאו של 3 דקות', אל תכין סרטונים של 10 דקות.

3שמירה על עקביות. מותג צריך להכין אלף יחידות תוכן לרשתות החברתיות, לא רק אחת, אחרת הוא לא יהפוך לוויראלי. איך עומדים בזה? לשם כך יש כלי AI.

4להתרכז באנשים. לאף אחד לא אכפת מכוס שתייה, אבל לאנשים אכפת מי הכין אותה או מי השתמש בה. כשאתה מתמקד באינדיבידואל, זה גורם לאנשים לאהוב אותך. מי שמעביר את המסר לא פחות חשוב מהמסר עצמו.

אתה משתמש ב־AI?
"כן. כשאני מחפש רעיונות אני שואל אנשים, אבל גם משתמש בכלי AI כדי לעשות את התחקיר. פעם הייתי צריך חמש שעות כדי להגיע לרעיון, ארבע שעות כדי לכתוב תסריט וארבע שעות לעריכה וכתוביות. היום כל דבר כזה לוקח לי שעה. כשאתה מחבר בין רעיון יצירתי לבינה מלאכותית אתה מקבל תוצאה יפה מאוד מהר.

"התוצאה של זה תהיה שנראה התפוצצות של תוכן במדיות החברתיות, וזה דבר טוב. בעבר רק עשירים יכלו להרשות את זה לעצמם. זו הייתה הסיבה להצלחה של אל ג'זירה - זה עלה 100 מיליון דולר בשנה לעשות וידאו ולשדר אותו לעולם בטלוויזיה, ורק הם יכלו להשקיע. ואז הגיעו הרשתות החברתיות, וזה עלה 1-2 מיליון דולר ליצור מותג, עדיין יקר. ועכשיו, בדור השלישי עם ה-AI, זה עולה רק 200 אלף דולר".

דוגמה לסוכן AI כפרזנטור, בסוכנות החדשה של נאס דיילי / צילום: צילום מסך מאתר 1000 media
 דוגמה לסוכן AI כפרזנטור, בסוכנות החדשה של נאס דיילי / צילום: צילום מסך מאתר 1000 media

היה עליי הרבה לחץ

הראיון נערך בתל אביב במשרדים של בילדר, ארגון שמטרתו לקרב בין אנשים בעולם באמצעות פעילות ברשתות החברתיות. זהו למעשה הלקוח הראשון של חברת מדיה 1,000, והוא נתן ליאסין ו-25 עובדיו את האפשרות לעבוד משם.

לפני 7 חודשים אמרת שמטרת־העל שלך לחברת נאס היא 100 מיליון עוקבים בסושיאל, אלף עובדים ו־100 מיליון דולר. זו עדיין המטרה?
"כן. יש לי 72 מיליון עוקבים, אנחנו חברה של 50 מיליון דולר ו-120 עובדים. תני לי חמש שנים, ואני אשיג את שלוש המטרות".

72 מיליון עוקבים זה המון אחריות.
"הרגשתי את זה במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר. זה היה המבחן הגדול ביותר של אחריות. גרתי בדובאי, מוקף בירדנים, מצרים, פלסטינים, פקיסטנים ובנגלדשים, כולם מוסלמים שאומרים Free Palestine. והיה לחץ, אפילו מהצוות שלי, להצטרף לתנועה ופשוט להגיד את מה שהם אומרים - להרוס את ישראל, ושיחזרו לפולין. אבל זה לא הדבר האחראי לומר, הדבר האחראי הוא Free Palestine from Hamas".

בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר הצהיר יאסין כי אם בעבר ראה את עצמו כפלסטיני-ישראלי, כעת הוא רואה את עצמו כישראלי-פלסטיני. כעת הוא מספר (בלשון רבים), "היה עלינו הרבה לחץ, ואיבדנו הרבה כסף רק כי רצינו לעשות את הדבר הנכון. יהודים וערבים נמצאים פה אלפיים שנה, צריך למצוא דרך לעבוד יחד ולחיות יחד. זה הנרטיב של נאס דיילי. אבל אנשים לא אהבו את זה.

"כשאמרתי את המשפט ההוא, חשבתי לעצמי, 'למי אכפת'. מתברר שלהמון אנשים אכפת. הייתה לזה השפעה הרבה יותר גדולה ממה שחשבתי, ואני שמח שזה עשה הרבה רעש. כי זה אומר שהרבה אנשים במזרח התיכון מקשיבים לנאס דיילי. נתתי להם הצצה למציאות, ואני חושב שיש עוד מיליון אנשים כמוני".

שילמת מחיר על זה.
"זה גרם לי לקחת אבטחה, ואני לא משתף אף פעם היכן אני נמצא, אבל אתה לא יכול שיהיו לך 72 מיליון חברים בלי שיהיו לך כמה אויבים. איבדתי כמה חברים, איבדתי כמה מיליוני דולרים ועסקאות. אבל אני לגמרי עומד מאחורי מה שאמרתי. זה חלק מהמשחק".

חיים חסרי משמעות

החיים של יאסין השתנו בפעם הראשונה כשהתקבל לאוניברסיטת הרווארד, עזב את ישראל בגיל 19 ולמד לתואר בכלכלה ומדעי המחשב. אחרי הלימודים החל לעבוד בפייפאל, אבל בגיל 24 חייו השתנו בפעם השנייה, כשעזב את העבודה, השקיע 20 אלף דולר ברכישת ציוד צילום, ויצא לייצר תוכן מסביב לעולם.

"למה התפטרתי? כי שילמו לי יותר מדי על פחות מדי, ולא הבנתי מה העניין ומה אני אמור לעשות אחרי חמש אחר הצהרים. אלה היו חיים חסרי משמעות, וזה יותר גרוע מלהיות בכלא. אלה חיים שלא שווה לחיות אותם, והייתי אדם מאוד לא שמח.

"לא היה לי חשק לעבוד יותר משעתיים רצוף, לא אהבתי את מה שעשיתי, ואמרתי לעצמי שהחיים קצרים ואני חייב לעשות משהו עם משמעות. במדיה יש הרבה משמעות. הסרטונים שלי בנאס דיילי הם לא 'היי, אני על חוף הים', בכל הסרטונים יש מסר. ורוב הזמן הם קצרים".

ממש קצרים: דקה. למה?
"זה התחיל כי הייתי חסר ביטחון. אני ילד סנדביץ', לא גדלתי עם הרבה תשומת לב, והרגשתי שאני לא ראוי לתשומת לב. כשדיברתי, אנשים לא הקשיבו, וזה היה ככה כל החיים שלי. אז אמרתי לעצמי: אף אחד לא יקשיב אם אני אדבר עשר דקות. אבל אם אדבר דקה אחת, אולי הם יקשיבו. עכשיו אני כבר יכול לעשות סרטונים של 10 דקות" (צוחק).

כשהתחיל, האתגר שהציב לעצמו היה סרטון אחד באורך דקה בכל יום, במשך 1,000 ימים רצופים. תוך שנה הוא כבר צבר 5 מיליון עוקבים. כך הוא גם הגיע למפגש עם מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק. "ב-2016-2018 הדף של נאס דיילי היה אחד הכי גדולים שם. אם אתה צוקרברג ובונה פלטפורמה, אתה רוצה לפגוש את המשתמשים שלך. מאז פגשתי גם את ביל גייטס, נשיאי מדינות ועוד".

עם ביל גייטס, שהופיע עמו בסרטון משותף / צילום: צילום מסך מאתר 1000 media
 עם ביל גייטס, שהופיע עמו בסרטון משותף / צילום: צילום מסך מאתר 1000 media

מי הכי הרשים אותך?
"שר החוץ לשעבר באיחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד. יש לו ראיית עתיד וסובלנות. הוא הזמין אותי לארוחת צהרים שנמשכה שלוש שעות והיה מדהים. אבל האמת היא שרוב האנשים המפורסמים ממש משעממים".

מסתבך עם סין

התשובה לשאלה היכן הוא מתגורר כיום היא טריקית. עד לאחרונה היה בעיקר בדובאי, אבל אז עבר להתגורר גם בניו יורק עם בת זוגו.

אתה מאמין שצריך להחליף את עיר המגורים כל כמה שנים. למה?
"העיר שבה אתה גר משפיעה על העתיד שלך הרבה יותר ממה שאתה חושב. ואם הדבר שחשוב לך משתנה, אז אתה צריך להחליף מקום מגורים. אם יום אחד תרצי להיות צלמת טבע, אז לא כדאי שתחיי בישראל אלא בסרי לנקה. אם אתה יזם טכנולוגיה אל תחיה בירדן, סע לסיליקון ואלי. אם אתה יזם נדל"ן, תגור בדובאי".

ב-2021 הסתבך בפיליפינים כשהואשם על ידי גולשים בניצול של אמנית קעקועים בת 104 (בצוות שלו אמרו שהטענות שקריות) כחלק מפעילות פלטפורמת האונליין שלו "אקדמיית נאס", ונאלץ להוריד את הקורס שלה. אבל כששואלים אותו על הוא מתחרט הכי הרבה הוא בוחר דווקא באירוע אחר.

"אם יש משהו אחד ששיניתי את דעתי לגביו, אלה הסרטונים שעשיתי עם נשיא טייוואן. אמרתי שם שזו מדינה ריבונית, וזה כמובן עיצבן מאוד את סין. ואז אמרתי לעצמי, זו מלחמה שלא היית צריך להיכנס אליה, אתה גם ככה בתוך שדה הקרב של ישראל, בשביל מה לך עוד אחד. תתרחק מזה. רציתי שיראו אותי עם הנשיא ושזה יהיה טוב למותג, אבל חמש שנים אחר כך, הלוואי ולא הייתי עושה את זה".

מה הטעות הגדולה ביותר שעשית כנאס דיילי?
"ההחלטה לעזוב את ארה"ב כשבניתי את החברה. לא הערכתי מספיק את הכוח של האקוסיסטם שם, ויותר מדי הערכתי את האקוסיסטם של העולם המתפתח. זה היה להמר על מדינות לא מספיק בוגרות, להמר על העתיד. לכן העצה שלי היא: נכון שאתה יכול ללכת למקום שבו העולם מתפתח, אבל עדיף שתלך למקום שבו השוק שלך נמצא".

לבנות מלון בישראל

השיחה עם יאסין מתנהלת באנגלית, למרות שהוא גדל בישראל ויודע עברית. "אני מבין הכול ואני יכול לדבר (את זה הוא אומר בעברית, ג"ח), אבל יש לי מבטא ערבי-אמריקאי וזה קשה לדבר על משהו רציני. כשאני מדבר באנגלית לישראלים, הם חושבים שאני הרבה יותר חכם מאשר כשאני מדבר איתם בעברית. זו אחת מהאסטרטגיות שלי. אם אני רוצה לקבל יחס הוגן מנהג מונית, אני מדבר אנגלית. אם אדבר עברית, הוא יגיד לעצמו, 'אה, הוא ערבי'".

לדבריו, הוא אינו מתגעגע למקום שבו גדל ונולד כי "אני אוהב ללכת הלאה לעתיד. אם בעראבה יהיו טכ נולוגיות, סטארט-אפים, חברות גדולות, אנשים שבונים דברים וגרסאות של העתיד, אחבב את המקום הזה. אם המקום עוסק רק במה שקורה היום ובאתמול, אז אני לא מתגעגע".

למה שלא תסייע להם בזה?
"בעוד עשר שנים אעשה זאת. תוכנית הענק שלי היא לבנות חברות בישראל. היום יש לי פה 25 עובדים, אבל אני רוצה שיהיו 200 תוך חמש שנים. אני גם רוצה לבנות מלון בישראל כמו שיש לי בדובאי. אחרי שאבנה פה נוכחות ראויה, אבוא לגור כאן. זה מקום עם בעיות אמיתיות, ואני נמשך לבעיות, אני מרגיש שאני יכול לספק פתרונות".

מה הבעיה הגדולה ביותר של יוצרי תוכן בישראל?
"האקוסיסטם שלהם טוב, אבל לא מצוין. הם צריכים לעשות עבודה ברשתות החברתיות. חוץ מגל גדות, לישראלים אין ייצוג טוב ברשתות. אם הם כבר טובים, אז הם עושים סרטונים רק בעברית. ואם הם ממש טובים, הם עושים סרטונים עבור אמריקאים. אבל אף יוצר תוכן ישראלי לא מדבר למזרח התיכון. זאת בעיה, כי זו הדרך להראות את הצד האנושי של ישראל היא דרך המדיה החברתית.

"פוליטיקאים לא טובים בזה, אז זה התפקיד של יוצרי תוכן הוא להציג את ישראל כמו שהיא - לעשות את זה באנגלית, ולדבר אל מישהו במצרים, לא רק לאמריקנים או לישראלים. תעשו תוכן שנוגע לעולם הערבי, ושמחבר בין אנשים".

היית עושה סרטון עם ראש ממשלת ישראל נתניהו?
"לא, זה יותר מדי פוליטי. אבל אולי עם פוליטיקאים ישראלים אחרים. אם אתה מתעניין במשמעות החיים, יש רק שתי מערכות חשובות: רופאים ופוליטיקאים. הם אלה שקובעים עבורך חיים או מוות. בממשל יש המון פוטנציאל, זה סקסי".