זכות קדימה במעבר החצייה: הפרסומת של בנק מזרחי טפחות היא הזכורה ביותר

הפרסומת של הבנק מתמקמת במקום השלישי באהדה, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר עלתה במקור לפני חצי שנה ושייכת לטורנדו, והמושקעת ביותר שייכת זה השבוע השלישי ברציפות ל–free TV

קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

בדיוק כמו בשבוע שעבר, גם השבוע צמרת טבלת הזכורות והאהובות נכבשת על ידי שלושה מהבנקים הגדולים בישראל. אלא שהשבוע הבנק המוביל בזכירות הוא מזרחי טפחות - אשר מבסס את הפרסומת שלו על סקר שביעות הרצון של משקי הבית בישראל, שהפיקוח על הבנקים פרסם לאחרונה.

הסקר כולל שורה ארוכה של שאלות, כך שגם חלק מהמתחרים היו יכולים לשלוף ממנו את הנתונים שעובדים לטובתם, אולם רק מזרחי טפחות עשה זאת בטלוויזיה (לאומי בפרינט) - ויחסית מהר. מעבר החצייה מהפרסומת הקודמת בכיכובם של דביר בנדק וחן אמסלם הפך לגרף עמודות, שנצבעו בכל צבעי הבנקים המוכרים - כאשר הכתום מוביל כבנק המומלץ ביותר וכזה שנתפס כהוגן ביותר "בקרב ארבעת הבנקים הגדולים".

הסיבה להערה שבתחתית המסך היא שבשוק נהוג להשוות בין הגדולים בלבד. אולם גם אם היו לוקחים בחשבון את הקטנים, מזרחי טפחות היה נהנה - כיוון שבנק יהב שבבעלותו הוא המוביל בדירוג הכללי.

הפרסומת האהובה ביותר השבוע היא פרסומת ישנה יחסית (מלפני חצי שנה) של טורנדו ומזגן מיני מרכזי אינוונטר, שבה הטכנאי "משחק בראש" של הפרזנטורית נעמי לבוב - האם מדובר בחיסכון של 50% בצריכת החשמל, או ב־100%. הביקורת שנרשמה בזמנו ברשתות החברתיות על הקטנת האישה בפרסומת הזו נשכחה כלא הייתה, וכאמור היא רושמת השבוע את האהדה הגבוהה ביותר.

קמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, פלטפורמת הסטרימינג free TV היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-2.1 מיליון שקל, בשתי פרסומות. הראשונה מאיצה בצופים הפוטנציאליים להצטרף, כיוון שהמחיר שמציעה החברה זה שנה וחצי עומד להיות לא רלוונטי, והשנייה מקדמת הופעות לייב.

מדובר בשבוע השלישי ברציפות שבו free TV של קשת ו־RGE היא המשקיעה הגדולה ביותר, והפעם מדובר בסכום הגבוה פי שניים מהסכום שהושקע בשבוע שעבר. בהתאמה, הקמפיין מצליח להתברג במקום הרביעי בזכירות.

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ההשקעה השנייה בגודלה, כ־1.5 מיליון שקל, שייכת לפלאפון והקמפיין בכיכובם של יהודה לוי ונועה קירל. לוי, כלומר "חבר" שלו, מחכה להופעה של קירל כדי להעלות משם סטורי - והדרך היחידה לעשות זאת בפארק הומה אדם היא להתחבר לפייב ג'י מקס, הרשת של החברה. קירל לא מתרשמת מהמעריץ, אבל כן מהסרטון הוויראלי - והשבוע הפרסומת מתברגת במקום השישי בזכירות.

ההשקעה השלישית בגודלה, כ־780 אלף שקל, שייכת למותג הרכב פולקסווגן וקמפיין החשמלית החדשה ID.7. הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

ירידה בהשקעה
ההשקעה בפרסום יורדת מ־39 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־34 מיליון שקל השבוע

המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם מקאן ת"א (טורנדו), פרסמן ברוך (סופר־פארם) וראובני־פרידן (מזרחי טפחות)

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.