תוכנית להתרחבות באירופה הצליחה להקפיץ את אחת ממניות השורה השנייה בבורסה - המשביר 365 שבשליטת רמי שביט. זו זינקה היום (ב') ב-20%, לאחר שהודיעה יום קודם לכן על כוונתה למכור בעשרות מדינות באירופה מוצרי אופנה שממותגים תחת המותג האמריקאי קנת' קול. מניית המשביר הוסיפה לשווי החברה כ־60 מיליון שקל, והיא נסחרת כעת לפי שווי של כ־280 מיליון שקל.
● המוסדיים עצרו למוטי בן משה את השכר: אסיפת בעלי המניות בוטלה
● מאנדיי עקפה את התחזיות ומוסיפה לערכה כ-3 מיליארד דולר
המשביר 365 מחזיקה ברשת חנויות כל־בו של 37 סניפים בפריסה ארצית, ובנובמבר 2021 השיקה לראשונה את המותג של קנת' קול בארץ. מדובר במותג ניו יורקי שהוקם ב־1982 על־ידי קנת' קול, בנו של יצרן נעליים, המשלב, לפי המשביר, אופנה עם מודעות ופעילות למען מטרות חברתיות שונות.
התרחבות שאפתנית
מאז החלה פעילות המותג בישראל, הגדילה המשביר בהדרגה את המוצרים הממותגים במחלקות השונות. לאחרונה אף השיקה חנות ייעודית במותג זה בקניון איילון, ובכוונתה להשיק מוצרים תחת המותג האמריקאי גם לתינוקות, למארזי לידה ולכלי בית.
השבוע דיווחה המשביר על הרחבת שיתוף־הפעולה עם קבלת זיכיון בלעדי לעשות שימוש בסימני המסחר של המותג בכל מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, בשווייץ ובמרוקו ("מדינות הזיכיון") לתקופה של חמש שנים לפחות.
את המשקיעים הלהיבה, ככל הנראה, הערכת החברה לפיה תמכור מוצרי אופנה של קנת' קול בשנים 2026 עד 2030 ביותר מ־400 מיליון דולר נטו (בניכוי העמלות לקנת' קול ולגורמים אחרים).
תוכנית ההתרחבות כוללת פתיחה של 30 חנויות תחת המותג האמריקאי עד ל־2028. כמו כן, המשביר תקים אתר סחר מקוון בעזרת חברת הטכנולוגיה הישראלית גלובל־אי, המתמחה בהקמת אתרים דומים למותגים כמו לקוסט, ראלף לורן, הוגו בוס ואחרים.
הצעד של שביט והמשביר עשוי להזכיר מהלכים של ענקית הקמעונאות פוקס, שמוביל הראל ויזל. זו מתרחבת בשנים האחרונות באמצעות חנויות של מותג הספורט האמריקאי נייקי שהיא פותחת במדינות שונות ברחבי העולם.
המניה זינקה באיחור
לא ברור מה גרם למשקיעים להגיב באיחור לדיווח של המשביר, שביום ראשון לא הוביל לעלייה במניה, למרות מחזור מסחר ער של 780 אלף שקל. ביום שני כאמור זינקה המניה בעשרות אחוזים, כאשר עד לצהריים חצה מחזור המסחר את רף 1.7 מיליון השקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של כ־42 אלף שקל בלבד בשנה החולפת. ייתכן כי מדובר בכשל שוק ובחוסר תשומת־לב של המשקיעים לפרטי הדיווח.
זאת ועוד: תוכניות המשביר לצאת לאירופה עם קנת' קול אינן חדשות. בספטמבר היא אף עדכנה על חתימת הסכם עקרונות עם גלובל־אי, לפיו זו תיכנס כשותפה בפעילות המותג קנת' קול של המשביר באירופה וכן תפעיל בבלעדיות אתרי סחר מקוונים במדינות אלה לשיווק המותג. ההסכם מספטמבר קבע כי גלובל־אי תשקיע 5 מיליון דולר, מתוכם 3 מיליון דולר נגד הקצאה של 19% מהון המניות של חברה שתקים המשביר לצורך פעילות המותג באירופה, וכן 2 מיליון דולר בהעמדת קו אשראי.
מניית המשביר לצרכן השלימה עלייה של 73% בשנה החולפת, בד־בבד עם שיפור בתוצאותיה, בדומה ליתר חברות הקמעונאות בישראל. הכנסות החברה עמדו בינואר-ספטמבר 2024 על 688 מיליון שקל, עלייה של 3% ביחס לתקופה המקבילה שנה קודם לכן, בעיקר בשל "שיפור המגוון ללקוחות ומצמצום בטיסות לחו"ל בתקופת הדיווח". החברה סיכמה את התקופה המדוברת ברווח נקי של 16.5 מיליון שקל, מול הפסד של 2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2023.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.