אחרי הירידה בצריכה הפרטית בינואר: חודש פברואר נפתח במגמה מעורבת

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • מנתוני הפניקס גמא עולה כי בפברואר נרשמו עליות בענפי התיירות, המחשבים והסלולר

הביצועים הטובים ביותר השבוע שייכים לענף התיירות והנסיעות / צילום: Shutterstock
הביצועים הטובים ביותר השבוע שייכים לענף התיירות והנסיעות / צילום: Shutterstock

חודש פברואר נפתח במגמה מעורבת במחזורי הקניות בישראל, כאשר בחלק מענפי הצריכה במשק נרשמה עלייה למרות העלאות המחירים והעלאת המע"מ. זאת לאחר שינואר התאפיין בירידות בצריכה הפרטית - כך עולה ממדד הפניקס גמא.

היעדים וההזדמנויות: הרבה זמן לא ראינו מחירי טיסות כאלה
המותג שהפך למכרה הזהב של רמי שביט

הביצועים הטובים ביותר השבוע שייכים לענף התיירות והנסיעות, עם עלייה של 14% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי, הנובעת מעלייה של 8% במספר העסקאות ושל 6% בגובה הקנייה הממוצעת. העלייה מיוחסת לשני גורמים מרכזיים: חזרתן ההדרגתית של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל, ועונת החורף שמושכת ישראלים רבים לאתרי הסקי באירופה.

הירידה הגדולה ביותר השבוע היא בענף מוצרי החשמל, שרשם מחזור נמוך ב־8% מהשבוע שעבר, ולמעשה חווה היפוך מגמה. על־פי הפניקס גמא, מדובר באינדיקציה ברורה להשפעת העלאת המע"מ.

עם זאת, בענף המחשבים והסלולר, שגם הוא בין הנפגעים הפוטנציאליים מהעלאות המחירים - נרשמה השבוע עלייה של 10%. ייתכן כי זאת הודות לרכישות לקראת יום האהבה (ולנטיינ'ס דיי), שיחול השבוע, או לקבלת המשכורת בתחילת החודש.

עוד לקראת יום האהבה, בענף התכשיטים נרשמה התעוררות משמעותית עם עלייה של 17% במחזור הקניות, לצד עלייה נמוכה יותר של 3% בענף הקוסמטיקה, ושל 5% בענף המוצרים לבית.

לדברי נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא, "יהיה מעניין לעקוב אחר המשך המגמה בשבוע הקרוב, במיוחד בענף בתי הקפה והמסעדות, שבדרך־כלל נהנה מעלייה משמעותית בתקופת יום האהבה, ואילו השבוע רשם ירידה של 3%".