חברת שב"א דיווחה היום (ה') על אירוע תקשורת במערכת כרטיסי חיוב שהתחיל באזור השעה 11 בבוקר. החברה מסרה כי "הסיבה נמצאת בבדיקה של הצוותים המקצועיים של החברה", וכי הם "יעדכנו בכל התפתחות".
בהמשך, כשעה לאחר תחילת התקלה, שב"א הוציאה הודעה רשמית לפיה "מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב פועלת כסדרה בשעה האחרונה, וניתן לבצע עסקאות אשראי". עם זאת, מספר לקוחות דיווחו סמוך לשעה 13:00 כי התקלה נמשכת, אולם לפי שב"א המערכת עובדת כסדרה מאז 11:30.
● בדיקת גלובס | משכורת על הכוונת: הבנקים שמציעים 1,500 שקל במתנה והלוואה ללא ריבית
● "הינשוף מת": ההודעה המפתיעה של אפליקציית השפות הפופולרית
● שאלות ותשובות | מתקפת הסייבר ששיבשה את המשק: כמה קל להשבית שירותי תשלום, ומהו הנזק?
באוקטובר האחרון דיווחה שב"א על קשיי סליקה ובעיות התחברות למערכת, ולאחר מכן הודתה כי התקלה - שנמשכה כשלוש שעות - התרחשה בעקבות מתקפת סייבר. כחלק מהטיפול בבעיה החליטו אז בשב"א לנתק את האפשרות להתחבר מחו"ל למערכת התשלומים הישראלית. בתגובת החברה נכתב אז כי להערכתה, "האירוע לא השפיע באופן מהותי על הכנסות החברה".
שבועיים לאחר מכן התגלתה תקלה נוספת בעקבות מתקפת סייבר על חברת הסליקה Credit Guard של חברת HYP, המספקת פתרונות סליקה לחברות גדולות כמו רשתות מזון, קופות חולים, רשתות אופנה ותחבורה ציבורית. מכיוון שהיה מדובר במתקפה על חברה אחת, הפגיעה הייתה נמוכה יותר, ובשב"א דיווחו אז כי מערכת התשלומים הלאומית פועלת כסדרה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.