הסיסמה המנצחת של אודי כגן: הפרסומת של ביטוח 9 שוב האהובה ביותר

חברת הביטוח מתברגת כאהובה ביותר בפעם הרביעית מאז עלתה לאוויר, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, וחברת הביטוח כלל השקיעה את הסכום הגבוה ביותר

אויד כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
אויד כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

הפסקת הפרסומות של השבוע החולף הייתה פיננסית במיוחד: לראשונה זה זמן רב, כל חמשת הבנקים הגדולים מתברגים בטבלת הזכורות והאהובות. את המקום הראשון מאכלס בנק מזרחי טפחות, עם פרסומת המבוססת על סקר שביעות הרצון של משקי הבית בישראל, שהפיקוח על הבנקים פרסם לאחרונה.

מעבר החצייה מהפרסומת הקודמת בכיכובם של דביר בנדק וחן אמסלם הפך לגרף עמודות, שנצבעו בכל צבעי הבנקים המוכרים - כאשר הכתום מוביל כבנק המומלץ ביותר וכזה שנתפס כהוגן ביותר "בקרב ארבעת הבנקים הגדולים", כפי שכתוב בתחתית המסך. הסיבה להערה הזו היא שבשוק נהוג להשוות בין הגדולים בלבד. אם היו לוקחים בחשבון את הקטנים, בנק יהב - שנמצא בבעלות מזרחי טפחות - היה המוביל.

קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לארבעת הבנקים הגדולים, שרושמים נוכחות יציבה יחסית בדירוג לאורך השנה, מצטרף השבוע גם הבנק הבינלאומי. הבנק מבסס את הפרסומת על מדד השירות של Marketset, ומגיע עם הצעת ערך ללקוחות חדשים - פטור של 10 שנים מעמלות עו"ש למי שיפתח חשבון. הפרסומת המשעשעת בכיכובו של עידו רוזנבלום ("עובר ושב תעברו ותשובו", "כולם לאפליקציה") מתברגת במקום השמיני בזכירות ובאהדה.

הכרטיס של כלל

אחרי שבוע הפסקה, הפרסומת של ביטוח 9 שבה אודי כגן מגלה שהוא כנראה פנצ'ר ("פנצ'ר אפשר לתקן") חוזרת למסך - וכובשת שוב את המקום הראשון בדירוג הפרסומות האהובות של השבוע (מקום רביעי בזכירות). הפרסומת הבאה בסדרה הארוכה והמוצלחת כבר צולמה ונערכה, ומעניין יהיה לראות לאן עוד אפשר לקחת את האב המאותגר טכנולוגית.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, חברת הביטוח כלל היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־1.8 מיליון שקל, בקמפיין לקידום כרטיס האשראי החדש כלל PAY בכיכובו של הפרזנטור אייל קיציס.

אייל קיציס בקמפיין כלל ביטוח / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 אייל קיציס בקמפיין כלל ביטוח / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ההשקעה השנייה בגודלה, כ־1.4 מיליון שקל, שייכת לבנק לאומי ולקמפיין "פרויקט ההוקרה הלאומי", שבו הפרזנטור גל תורן מציג את הישראלים שבלטו בהתנדבות יוצאת דופן מאז פרוץ המלחמה - ומציע להם חופשה בצפון. הפרסומת מתברגת במקום השני בזכירות ובאהדה.

ההשקעה השלישית בגודלה, כ־1.37 מיליון שקל, שייכת לפלטפורמת הסטרימינג free TV של קשת 12 ו־RGE, שעלתה בשני קמפיינים - להצטרפות (עם "נופר" שעברה משירות הלקוחות של המתחרים) ולהופעות לייב.

השקעה בעלייה

ההשקעה בפרסום עומדת השבוע על 40.5 מיליון שקל, עלייה לעומת 34 מיליון שקל בשבוע שעבר

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9), מקאן ת"א (בנק לאומי) ואדלר חומסקי & ורשבסקי (בנק דיסקונט)


המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.