"משהו שאף חברה בעולם לא עשתה": החגיגה וההימור - כמה מבקרים ביג גלילות צריך בחודש?

המתחם החדש, שבהקמתו הושקעו למעלה מ-2 מיליארד שקל, משתרע על שטח כולל של כ-44 דונם ומכיל כ-43 אלף מ"ר למסחר ו-169 אלף מ"ר חניונים ושטחי שירות, לצד מגדל משרדים בן 43 קומות • למעלה מ-160 חנויות דגל של מותגים בינלאומיים וישראליים יפעלו בו • מנכ"ל ביג, חי גאליס: "המתחם צריך להביא כחצי מיליון איש בחודש, אפילו קצת יותר, כדי שיהיה מתחם שמייצר פדיונות מספקים"

ביג פאשן גלילות / צילום: דרור מרמור
ביג פאשן גלילות / צילום: דרור מרמור

ביג פאשן גלילות יוצא לדרך: ביג מרכזי קניות משיקה את מתחם BIG FASHION גלילות, המשתרע על שטח כולל של כ-44 דונם ומכיל כ-43 אלף מ"ר למסחר ו-169 אלף מ"ר חניונים ושטחי שירות, לצד מגדל משרדים שיכלול 43 קומות וכ-75 אלף מ"ר של משרדים ו-4,000 מקומות חניה. בהקמת המתחם הושקעו מעל ל-2 מיליארד שקל.

המתחם ממוקם באזור התעסוקה החדש של רמת השרון, בצמוד לסינמה סיטי גלילות. בשנה האחרונה החלו העבודות על הפיתוח המרחבי של האזור, כולל דרכי הגישה מכביש 2, מכביש 5 ומכביש 20 וכן פיתוח סביבתי, הכולל גם תחנת רכבת שתמוקם בסמוך לו.

ביג גלילות עומד להיפתח בקרוב, ורק דבר אחד מאיים על החגיגה 
בלעדי | החל מהשבוע: השכן המפתיע בביג פאשן גלילות 

ביג פאשן גלילות מתוכנן כשני רחובות עירוניים מעוצבים המקבילים זה לזה ושלוש כיכרות מרכזיות המחברות ביניהם, הכוללות בתי קפה ומסעדות מוכרות. הקומה השנייה כוללת שדרת חנויות מעצבים וגינת גג שתכיל גם מרכז פעילויות לילדים.

למעלה מ-160 חנויות דגל של מותגים בינלאומיים וישראליים יפעלו במתחם, ובדומה לרוב הקניונים והמרכזים המסחריים בארץ, גם בביג גלילות תהיה נוכחות חזקה מאוד לקבוצות האופנה הגדולות.

קבוצת זארה תפתח את החנות הגדולה בישראל של המותג, שתתפרס על פני 4,800 מ"ר, ואליה יצטרפו גם שאר מותגיה, ביניהן חנות ראשונה בארץ של OYSHO.

פוקס תפתח 16 חנויות של המותגים אותם היא מפעילה, שיתפרסו על פני כ-6,000 מ"ר: בורדריידרס, מיננה, פוטלוקר, פוקס פוקס הום, רובי ביי, אמריקן איגל + אריה, מנגו, פליינג טייגר, יאנגה, נייקי, שילב, ללין, סאנגלס האט, קונברס, סאקס ואיתי ברנדס. 

לפי התוכניות, חנות הענק של זארה תהיה סגורה בשבת, אולם בקבוצת פוקס של הראל ויזל מתכננים לפתוח את החנויות גם ביום זה. 

פקטורי 54 של קבוצת אירני יפתחו 12 חנויות חדשות, קונספט ביוטי וקפה פקטורי 54, כולן משתרעות על פני 4,500 מ"ר, בהיקף השקעה של כ-65 מיליון שקל. בשדרה תפתח חנות FACTORY 54 לנשים ולגברים, חנויות דגל של המותגים הבינלאומיים: CALVIN KLEIN, TOMMY HILFIGER, POLO RALPH LAUREN, BOSS, LACOSTE, DIESEL,, LULULEMON וכן חנות דגל חדשה של THE NORTH FACE בשטח של 350 מ״ר. במהלך מרץ צפויות להיפתח במתחם חנויות נוספות, בהן FACTORY 54 BEAUTY וכן סניף חדש של רשת בתי הקפה FACTORY 54 CAFÉ ובהמשך תיפתח לראשונה חנות דגל של המותג BALR .

רנואר פותחת חנות דגל המשתרעת על פני כ-1,000 מ"ר בשתי קומות בהשקעה של כ-10 מיליון שקל. לאלקטרה תהיה נציגות במתחם בגזרת חנות דגל של אדידס וחנות דגל של קולומביה.

בביג השכילו להבין שלא רק אופנה תצליח למשוך את המוני הלקוחות שהיא מחכה להם, ומיצבו את המתחם גם כעוגן הסעדה. למעלה מ-5,000 מ"ר של מסעדות, ביניהן שייק שאק, אהרוניס צ'יקן, מיטבר בורגר, פיצה הר סיני, גרנד קפה טורקיז, ג'ירף וקאפרי, לצד רשתות קפה מוכרות וברים. ואולי בהשראת דיזנגוף סנטר, יבצבצו גם עסקים ייחודיים שלא נהוג לראות במתחמי מסחר לרוב, כמו סטודיו הקעקועים של אליאב אוזן. 

"הדור החדש של מרכזי הקניות" 

חי גאליס, מנכ"ל קבוצת ביג מרכזי קניות, מציין כי BIG FASHION גלילות ישנה את כללי המשחק בישראל. "מדובר בפרויקט הכי גדול שלנו בסדר גודל עצום שאין רבים כמותו בישראל", אמר גאליס. "אנחנו מביאים מתחם שלא נבנה בארץ כבר שנים רבות עם שילוב של אופנה, פנאי, קולינריה עם כל מותגי האופנה הכי חזקים בארץ ובחו"ל, תמהיל מסעדות ייחודי, מקומות חניה רבים ורמת נגישות פנטסטית - כל אלה הופכים אותו למקום בילוי ופנאי מהמושקעים ביותר שנבנו כאן עד כה, שיעניק חוויית קנייה ובילוי מהמובילות בישראל".

לדבריו, "זו הפעם הראשונה שביג, שנחשבה כחברה פריפיאלית, מגיעה ללב של הלב של המדינה וללב גוש דן. זו תחנה מאוד חשובה ומרגשת. בחמשת החודשים האחרונים עשינו משהו שאף חברה בעולם לא עשתה, ופתחנו שבעה פרויקטים מרכזיים חדשים - חמישה חדשים ושתי הרחבות במרכזים קיימים - באר שבע, כרמי גת, אשדוד, אור עקיבא, מגדל העמק, גדרה וגלילות.

"בכל תחום יש התפתחות, אם זה בטלפונים, במכוניות, בטלוויזיות או במחשבים. זה בסדר שתהיה התפתחות גם במרכזי קניות. רוב מרכזי הקניות שאנחנו מתחרים בהם, הם בני 20-25-30 שנה. הם לא בגודל שצריך היום, הם לא נראים כמו חוויית לקוח שצריך לתת היום, ואנחנו מייצרים אבולוציה טבעית של דור חדש שבא להתחרות בדור הישן. אנחנו מייצרים את הדור החדש, וחובת ההוכחה עלינו, ועשינו זאת. גם במרכזים האחרים שפתחנו.

"גם באירופה אנחנו צומחים משמעותית, בסרביה ובפולין, שם הפכנו לשחקנים משמעותיים. נמשיך ונפתח במדינת ישראל. ישנו פרויקט הענק שלנו בפתח תקווה, שם 60% מהפרויקט הושכר תוך חודש ושבוע, כי כל השוכרים הבינו שאנחנו מייצרים את הדור החדש של המרכזים שינצחו. בפתח תקווה מדובר על 65 אלף מ"ר, גודל של פי 1.5 מגלילות.

"חמש שנים עברו מאז התחלנו לבנות את המקום בהשקעה של יותר מ-2.5 מיליארד שקל, במהלכן עברנו תקופה קשה של חוסר בפועלים ומלחמה. כל דבר שהיה אפשר בדרך חטפנו, אבל היום אנחנו פה".

"הלקוחות שיבואו בשבת, ייהנו פה"

גאליס ציין את הנגישות ואת המספר מקומות החניה כיתרונות משמעותיים של המתחם. הוא הוסיף כי הפדיון למטר של קבוצת ביג מוכיח שלא מפריע לקהל שהמתחם פתוח. "אנחנו לא קופסה עם מזגן, אלא משהו יותר מאוורר, והקהל מגיע וקונה. ביג נצרת למשל הוא אחד מארבעת ממרכזי הקניות עם הפדיון הכי גבוה בישראל", אמר.

עוד הוא ציין כי בכל הקשור למסחר בשבת, "יש מרכזי קניות פתוחים בשבת בכל הארץ, שבעת הכוכבים לידינו פתוח כבר 20 שנה בשבת ומפוצץ. כמו תמיד בקבוצת ביג, אם המתחם לא נמצא בצמידות למגורים או חלק מעיר בעלת צביון מסורתי, כמו אור עקיבא, המתחם נותן שירותים ופתוח למי שבוחר לפתוח. הלקוחות שיבחרו לצאת מהבית בשבת ולבוא, ייהנו פה.

"המתחם צריך להביא כחצי מיליון איש בחודש, אפילו קצת יותר, כדי שיהיה מתחם שמייצר פדיונות מספקים כדי לשרת את הצד העסקי של הפרויקט, כמו שכר הדירה. אנחנו מצפים ל-NOI של 236 מיליון שקל, כולל המשרדים והחניון.

"השוכרים יודעים שהם יכולים לסמוך עלינו, ואם הפדיון לא יספק, נעזור להם. אנחנו מאמינים שהמתחם יעשה עבודה מסחרית טובה מאוד. כתבו שזה חצי משכר הדירה ברמת אביב. אחלה, אז יש לנו סיכוי לאפסייד".

לשנות את הרגלי הצריכה

עוד התייחס גאליס להרגלי הצריכה שצריכים להשתנות, וציין כי כל מרכז קניות צריך לפחות שניים-ארבע שנים על מנת לייצר תהליך של שינוי הרגלים.

"לגרום לאנשים לשנות הרגלים זה לא תמיד קל, אבל אנחנו הוכחנו שאנחנו יודעים לעשות זאת. כל מרכזי ביג בישראל, בסרביה ובפולין הם מרכזי קניות בין טובים מאוד למצוינים בפדיון. הצלחנו לגרום ללקוחות להגיע למרכזים שלנו, ונעשה זאת גם בגלילות. אנחנו רוצים להיות הפיפת' אווניו של ישראל".

ביג הוקמה בשנת 1994 על-ידי יהודה נפתלי מתוך חזון לפיתוח מרכזי קניות אמריקאים פתוחים בישראל, תחום אותו היא מובילה בישראל עד היום. מאז היווסדה עוסקת הקבוצה בהקמה, בתפעול ובהשכרה של מרכזי קניות סגורים, קניונים ומרכזי לייף סטייל בסגנון Street Mall הבנויים כרחובות תחת המותג BIG FASHION.

נכון להיום קבוצת ביג מפעילה בישראל ובחו"ל 56 מרכזי קניות וקניונים, 35 בנייני משרדים, 16 פרויקטים למגורים, 6 פרויקטי עירוב שימושים ו-7 מרכזים לוגיסטיים. בישראל קיימים כיום 25 מרכזים תחת המותגים BIG ו-BIG FASHION וכן 12 מרכזים חדשים הנמצאים בימים אלה בשלבי הקמה שונים.