הפסקת הפרסומות של השבוע נראית קצת כמו שידור חוזר שהתחיל לפני חצי שנה ונמשך עד עכשיו. זה מתחיל עם הפרסומת הזכורה ביותר אשר שייכת לבנק לאומי, שהעלה שוב לבמה את עומר אדם והטינג טינג טינג המפורסם שלו. הקמפיין חוזר אחרי שהבנק כבר עלה בפרסומות אחרות, עם מגי אזרזר ועם פרויקט ההוקרה הלאומי, ונראה כי לפחות במובן הזה ההימור השתלם.
● ההימור של הראל ויזל ומשפחת איראני: לא בכל יום נפתח קניון בהיקפים כאלה
● משלוחים יגיעו ברחפנים, ורכבים חשמליים יאבדו מכוחם: תחזיות המנהלים ל־2025
הפרסומת האהובה ביותר עלתה לפני יותר מחודשיים, אך לפחות במקרה שלה ניתן לדבר על עקביות - למעט שבוע אחד, הפנצ'ר של ביטוח 9 ואודי כגן שמר על נוכחות רציפה בטבלה ובפסגת האהדה. בשבוע הבא כבר אמורה לעלות פרסומת חדשה בסדרה שבה מככב האב המאותגר טכנולוגית.

במקום השני מבחינת אהדה נמצא הקמפיין של קופת חולים לאומית עם כוכבה (קרן מור) מ"קופה ראשית" - שחזר למסך לסיבוב נוסף אחרי חודשיים. בסופר-פארם שלפו קמפיין מבצעים מהמדף והתאימו את התאריכים, וכך קרה גם עם קמפיין המבצעים של שופרסל.

קרן מור בקמפיין קופת חולים לאומית / צילום: צילום מסך מיוטיוב
נמשיך: דיסקונט נכנסים לדירוג עם קמפיין התמיכה בילדי העוטף ("קרן אור") שעלה במקור בספטמבר. יתר הפרסומות פשוט שודרו ברצף זמן רב, כך שגם אם חלקן אינן באוויר כעת (הפרסומת של הפועלים למשל ירדה לפני חודש) הן מצליחות להתברג בדירוג. במילים אחרות, השבוע אין שום פרסומת חדשה בטבלה, והקשר בין היקף ההשקעה למיקום בטבלה יכול להיחשב רלוונטי רק במקרה אחד.
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, תנובה היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-960 אלף שקל, בקמפיינים שונים למשקאות ודגים. ההשקעה השנייה בגודלה, כ-950 אלף שקל, שייכת לחברת הביטוח מגדל והקמפיין "לראות רחוק זה לחסוך לכל חלום" עם הפרזנטורית נועה תשבי. ההשקעה השלישית בגודלה, כ-840 אלף שקל, שייכת לבנק לאומי שכאמור עלה שוב עם קמפיין מהפכת השירות שבו הפרזנטור גל תורן מקבל חיזוק מעומר אדם.

עומר אדם בקמפיין לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב
למרות כל האמור, כבר השבוע וגם בשבוע הבא עולות פרסומות חדשות של מספר חברות - בהן שתי מתחרות, פריגת ותפוזינה, חברות מזון וגם לפחות שתי חברות ביטוח ופיננסים - כך שהתמונה עשויה להשתנות.
חלק מהפרסומות החדשות קשורות ליום האישה הבינלאומי שיצוין בשבוע הבא, ומציעות את הגרסה שלהן למה שמוגדר כ"העצמה נשית". על הרקע הזה מעניינים דבריו של יניב פרנקו, מנהל אגף השיווק של יפאורה, על קמפיין תפוזינה החדש: "במבט לאחור לעבר שנות ה-90, ובטח בעיניים של שנת 2025, הנשים בקמפיינים של המותג הוצגו אז בצורה מאוד סקסיסטית. מאז ועד היום נעשו צעדים ומהלכים משמעותיים, שהשאירו מאחור את אותו דימוי. במילים אחרות: התקדמנו".
השקעה בירידה
ההשקעה בפרסום יורדת מ-42 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-37 מיליון שקל השבוע
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9) ופיגמנט (קופת חולים לאומית)
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.