דודי עזרא ודוד מצסה, בעלי השליטה ביבואנית המזון נטו מלינדה , דרך נטו אחזקות, יכולים לחייך. אסיפת בעלי המניות של החברה אישרה היום (ה') את עסקת שיווק העופות מול משחטת טל הל יסכה, שבשליטת אחיו של דוד מצסה - גבריאלי. העסקה עברה ברוב של 88% מהקולות, או 75% מהקולות אשר סווגו ככאלה שאין להם עניין אישי בעסקה. ההסכם תקף לגבי מכירת עופות מהמשחטה על ידי נטו מלינדה בהיקף של עד 1.2 מיליארד שקל.
● לקראת הסתערות חברות הבנייה על הבורסה: אילו הנפקות הכי השתלמו?
● המשקיעים הולכים לאיבוד בדוחות הכספיים. האם רשות ניירות ערך תעשה סדר?
מזה חודשים נוהלו מגעים עם הגופים המוסדיים, שהערימו קשיים על אישור העסקה. כאשר חברת מור גמל ופנסיה של בית ההשקעות מור, מנהלת הליכים משפטיים עם טענות שונות נגד קבוצת נטו, שקשורות גם לעסקת שיווק העופות.
מניית נטו מלינדה נחלשת קלות בצהריים, לאחר שזינקה ב-88% השנה. שווי השוק של החברה עומד על כ-1.9 מיליארד שקל. מניית בעלת השליטה - נטו אחזקות עלתה השנה במעל ל-130%, ומנייתה יורדת בצהריים בכ-0.8%.
הסכם שיווק והפצת העופות בין החברות
בשנת 2019 חתמו נטו מלינדה ומשחטת טל הל יסכה על הסכם שיווק והפצת עופות בכשרות רגילה, ללא בלעדיות, בהיקף שנתי צפוי של עד 800 מיליון שקל, וזאת בתמורה לעמלת שיווק קבועה עבור כל ק"ג עוף (שיטה מקובלת למיקור חוץ, לפי נטו מלינדה). החל מאותו מועד טל הל החלה לצמצם את השיווק וההפצה העצמאית, כאשר באוקטובר 2021 היא סגרה את המערך שלה לחלוטין, ומאז תוצרתה מופצת ומשווקת על־ידי נטו מלינדה.
הסכם העופות הובא לאישור האסיפה הכללית של נטו מלינדה לאחר דיונים שקיימה החברה עם סגל רשות ניירות ערך, שקבעה כי לעדי עזרא (בנו של דודי עזרא, אליו הועברו מניות המשפחה) ולדוד מצסה, בעלי המניות הגדולים בנטו אחזקות, יש עניין אישי הדדי בהתקשרות, ולכן לא די באישור הדירקטוריון להתקשרות.
ההסכם קבע כי העמלה שתקבל נטו מלינדה מטל הל יסכה תעלה בשיעור של 17% (עלייה ריאלית של 2% מעל לעליית המדד, מאז ההתקשרות הראשונה בין הצדדים), כך שתעמוד על 1.17 שקלים לק"ג עוף, בתוספת מע"מ. כן היא תהיה צמודה מעתה לעלייה במדד המחירים לצרכן. תוקפו של ההסכם החדש הוא לשלוש שנים, כשהיקף העסקה, שלא הוגבל בעבר, יעמוד על עד 1.2 מיליארד שקל בשנה. בהתאם לכמויות ששווקו במחצית הראשונה של שנת 2024, טוענת נטו מלינדה, עמלת השיווק המעודכנת תביא לתוספת רווח לפני מס של כ־8 מיליון שקל במונחים שנתיים (תוספת להכנסות ללא תוספת להוצאות).
בכדי לאשר את עסקת שיווק העופות, פרסמה נטו מלינדה, מידע מגוון על שוק העופות בישראל. היא טענה כי העסקה תרמה בשנים האחרונות "תרומה משמעותית למחזור מכירות החברה, פעילותה ורווחיותה". כך, בשנת 2023 תרמה עסקת שיווק העופות למחזור המכירות כמעט מיליארד שקל - כ־21% מתוך סך המכירות של החברה. תרומתה לרווח התפעולי עמדה על 14 מיליון שקל, כ־13% מכלל הרווח התפעולי של הקבוצה.
קבוצת נטו אחזקות, השולטת בנטו מלינדה, אשר הונפקה בבורסה לפני כ־40 שנה תחת השם "מאיר עזרא", עוסקת בייצור, ביבוא ובשיווק והפצה של מוצרי מזון. בין מותגיה נמנים: טיבון ויל, ויליגר, דלידג, שלושת האופים, מג'יק וריץ'. מחזור הקבוצה עמד על כ־4.4 מיליארד שקל בשנת 2023.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.