דוחות חזקים לקסטרו-הודיס: הכנסות שיא של 2 מיליארד שקל ב-2024

השמיים הסגורים והיעדר הטיסות תרמו לעלייה בהכנסות • הרווח הנקי בשנה החולפת זינק ב-215% והגיע לשיא של 134 מיליון שקל • לראשונה מאז 2022 תחלק קסטרו דיבידנד של 60 מיליון שקל • המנכ"ל יאיר אוחיון: "הקבוצה ממשיכה בפיתוח ובהרחבת פעילותה"

חנות קסטרו / צילום: אסיה רביבו
חנות קסטרו / צילום: אסיה רביבו

קבוצת קסטרו  פרסמה היום (א') דוחות חזקים לשנת 2024 ולרבעון הרביעי של השנה. לראשונה, הקבוצה חצתה את רף ההכנסות של 2 מיליארד שקל, והן הגיעו לשיא עם צמיחה של 18% לעומת השנה הקודמת. השמיים הסגורים והיעדר הטיסות תרמו לעלייה בהכנסות, כמו אצל השחקניות האחרות בענף האופנה לאורך השנה האחרונה בצל המלחמה.

גם הרווח הנקי בשנה החולפת זינק ב-215% והגיע לשיא של 134 מיליון שקל, לעומת כ-42.5 מיליון שקל בשנת 2023. לראשונה מאז 2022 תחלק הקבוצה דיבידנד של 60 מיליון שקל. 

בלעדי | בבנק אוף אמריקה בטוחים: "בתוך 3-4 שנים יהיו רק שני סוגים של חברות"
קסטרו תנסה לתרגם זינוק של מעל 200% במניה להנפקת אורבניקה והודיס

עיקר הגידול בהכנסות נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות בחנויות אורבניקה והודיס, לצד גידול בשטחי המסחר באותם מותגים, והוא קוזז בחלקו על-ידי קיטון בהכנסות רשת קסטרו בעקבות סגירת חנויות בהמשך לתוכנית ההתייעלות של החברה. ההכנסות גדלו גם בלי להחשיב את ההסתערות על המדפים שזכורה מינואר 2023, אז יצאה הרשת במבצע בו הציעה חיסול מלאי תמורת 33 שקל לפריט.

הקבוצה מפעילה מגוון רחב של מותגים בתחומי האופנה, הטיפוח והקוסמטיקה, ונכון למועד פרסום הדוח מונה רשת חנויות הקבוצה 344 חנויות ודוכנים בישראל: 80 חנויות קסטרו, 70 חנויות הודיס, 30 מיקומים של אורבניקה, 65 חנויות טופ טן, 63 סניפי קרולינג למקה, 21 חנויות של איב רושה ו-15 של קיקו מילאנו. בסך-הכול מפעילה הקבוצה 343 חנויות ודוכנים בישראל ושבע חנויות ודוכנים בחו"ל.

במהלך 2024 נפתחו 14 חנויות של רשתות הקבוצה. במקביל, נסגרו במהלך תקופה זו 34 חנויות של מותגי הקבוצה בישראל, מתוכן 26 חנויות של המותג קסטרו, 5 חנויות של המותג קרולינה למקה ו-3 חנויות של המותג טופ טן.

בפברואר 2024 הקבוצה קיבלה זיכיון בלעדי למותג הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה בארה"ב בהשקעה של 25 מיליון שקל, שתשמש לפתיחת חנויות בארה"ב והקמת מרכז פיתוח טכנולוגי, כמו גם אתר אונליין על-ידי חברת-בת ייעודית בארה"ב בשם RADIXIS. פעילות זו ושל קרולינה למקה בחו"ל עדיין לא הגיעה לסכומים שידרשו דיווח נפרד בדוחות, והקבוצה גם לא צופה כי מגזר הפעילות הזו יגיע לסכומים שידרשו דיווח. 

ברבעון הרביעי, ההכנסות תמצו ב-28% והסתכמו בכ-604 מיליון שקל, לעומת כ-472 ברבעון הרביעי של השנה הקודמת. הרווח הנקי ברבעון האחרון זינק ב-103% והסתכם בכ-57 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי של 2023, לאחר שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, חלק מהחנויות היו סגורות, וחלקן פעלו חלקית. עם זאת, בדוח ניטרלו את התקופה שבין 7 באוקטובר ל-17 באוקטובר 2023, וגם חנויות שהיו סגורות למעלה מ-15 יום. נכון למועד פרסום הדוח, למעט 4 חנויות בקריית שמונה, שאר החנויות פועלות באופן מלא. 

"רמת שיא בפעילות"  

"שנת 2024 הייתה שנה מצוינת עבור הקבוצה עם תוצאות שיא וצמיחה משמעותית בכלל מותגיה, ואנו מסכמים את השנה עם רווח תפעולי בסך כ-236 מיליון שקל ורווח נקי בסך כ-134 מיליון שקל", מסר יאיר אוחיון, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס. "גם הרבעון הרביעי הסתיים עם מכירות הגבוהות בכל הזמנים ברבעון, ובמסגרתו אנו מציגים צמיחה של כ-28% בהכנסות לכ-604 מיליון שקל והכפלת הרווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

"במהלך 2024 השלמנו שורה של מהלכים אסטרטגיים חשובים, שתרמו לגמישות הפיננסית של הקבוצה והובילו להמשך הפחתת החוב שלה ולחלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של 60 מיליון שקל, לראשונה מאז שנת 2022.

"הקבוצה הגיעה לרמת שיא בפעילותה הודות לעוצמת המותגים שלנו. התוצאות שהשגנו הן פרי המאמצים ועבודה נחושה, תוך מיקוד בייחודיות של כל מותג והגדלת הערך שלו לצרכן. החוזקה שלנו טמונה ביכולת להעניק מענה לטעם הישראלי, הן בנראות והן במחיר, ולבנות נאמנות גבוהה לאורך זמן עם תמהיל מותגים משתלם". 

יאיר אוחיון, מנכ''ל קבוצת קסטרו-הודיס / צילום: רן כהן
 יאיר אוחיון, מנכ''ל קבוצת קסטרו-הודיס / צילום: רן כהן

"הקבוצה ממשיכה בפיתוח ובהרחבת פעילותה", הוסיף אוחיון. "אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה, כשבשנת 2025 צפויות להיפתח 7 חנויות חדשות. אנו ממוקדים במעבר לקונספט חנויות גדולות של הודיס, שצפויה בשנת 2025 לפתוח 5 חנויות חדשות ולהסב 4 חנויות נוספות לקונספטים החדשים, וממשיכים במעבר לקונספט החנויות החדש גם בטופ טן. רשת קרולינה למקה ממשיכה לצמוח, ובמקביל נמשכת פריסת חנויות של קיקו מילאנו, שצפויה לפתוח בשנת 2025 חמישה מיקומים חדשים, ואיב רושה, שמרחיבה פעילות וכבר הגיעה לפריסה ארצית של 21 מיקומים ואתר אינטרנט".