רובע השדה, אילת: כך ייראו שלושת המתחמים החדשים בעיר

הפינוי של שדה התעופה הישן באילת שחרר לעיר קרקע במיקום מרכזי שעליה ייבנו מגורים, מסחר ומלונאות • בדיקת מדלן מלמדת כי רוב המגרשים במתחם המרכזי כבר שווקו, והבנייה צפויה להתחיל עוד השנה עם צפי לאכלוס ראשון ב־2028

שדה התעופה הישן באילת / צילום: בר - אל
שדה התעופה הישן באילת / צילום: בר - אל

רובע השדה
אילת

מספר תושבים: 7,407
מספר יחידות דיור: 2,469
מספר חדרי מלון: 2,776
שטח תעסוקה: כ-88 אלף מ"ר
שטח מסחר צפוי: כ-95 אלף מ"ר

אופי הבנייה: בשכונת שדה התעופה ייבנו מבנים בגובה של כשבע קומות. המגרשים נמצאים בשני צירים מקבילים ממזרח ומערב לכביש אורך חדש שמתוכנן מדרום לצפון הרובע. הרובע מחולק לשלושה מתחמים: המתחם הדרומי יכלול בנייני מגורים ושטחי מסחר ופנאי, המתחם האמצעי יכלול מגורים ומלונאות, והמתחם הצפוני יכלול עירוב שימושים שיכלול מגורים, מסחר, תעסוקה ומלונאות.

עסקה בשבוע | מעל מחיר השוק: בכמה נמכרה דירת 5 חדרים בחיפה עם נוף לים
מחפשים דירה להשקעה? אלו הערים המסוכנות למשכירי הדירות

מתחמי המגורים יחולקו לבלוקים, ובכל אחד מהם יהיה מגוון בניינים שיכלולו קוטג'ים, בנייני גן־גג, ובנייני דירות. תושבי הרובע ייהנו מגישה למסחר מלווה רחוב בבנייני המלונות וכן באזור התעסוקה ממערב לרובע, וברחבי המתחם הדרומי.

מבני ציבור וגינות: תכנון הרובע כולל הקצאת מגרשים למבני ציבור, אך טרם ידוע אילו מבנים מתוכננים בהם. הרובע מתוכנן עם גינות בתחום מגרשי המגורים, וכן פארק לינארי לאורך כביש האורך של הרובע, ואת פארק הטרמינל הענק בחלקו הדרומי של הרובע, שבו מתוכננות אטרקציות תיירותיות, מסחר, מתחם הופעות ופארק ציבורי.

נגישות: הנגישות בשכונה טובה לכלי רכב פרטיים אך פחות בתחבורה ציבורית.

כלי רכב פרטיים: הרובע ארוך וצר, וגובל ברחוב הערבה הראשי במערב ורחוב דרבן במזרח. תכנון הרובע כולל כביש אורך חדש שמתוכנן במרכזו, וכן מספר כבישי רוחב שיתחברו לרשת הרחובות העירונית, מה שיאפשר פיזור טוב של התנועה וימזער עומסים. מיקום הרובע בכניסה לעיר מאפשר כניסה ויציאה מהירה מהעיר.

תחבורה ציבורית: רמת הנגישות אינה טובה. שירות האוטובוסים באילת כולל מספר מועט של קווים, בתדירות נמוכה, וסביר שכך יהיה המצב גם ברובע. החלק הדרומי של הרובע קרוב יחסית לתחנה המרכזית, כך שניתן יהיה להגיע בנוחות לאוטובוסים שיוצאים מהעיר. בעתיד הרחוק ייתכן שתוקם מסילת רכבת מהירה לעיר, ואף שמיקום התחנה העירונית אינו ידוע עדיין, סביר להניח שבזכות המיקום המרכזי של הרובע הוא יהיה קרוב לתחנה.

שבילי אופניים: בצפון הרובע מתוכננת רשת שבילים רציפה ואיכותית, אך לא ידוע על שבילים מתוכננים במרכז ובדרום הרובע. כמו כן, בצפון העיר בכלל אין שבילים קיימים ואין שבילים בתכנון, כך שרכיבה על אופניים כנראה לא תהיה אופציה בטוחה בעיר.

צפי לאכלוס: רוב המגרשים במתחם המרכזי שווקו ליזמים, והבנייה בחלקם צפויה להתחיל עוד השנה (2025), עם צפי לאכלוס ראשון ב־2028 ואכלוס מלא עד סוף העשור. תכנון המתחמים הצפוני והדרומי טרם הושלם, ואכלוסם צפוי במחצית הראשונה של העשור הבא.

למי השכונה מתאימה? בניגוד לרוב שכונות העיר, שהן שכונות מגורים בלבד, השכונה צפויה לכלול שילוב של מגורים, מלונאות, מסחר ותעסוקה. בשילוב עם המיקום המרכזי שלה בעיר, הצפי הוא שקהל היעד של השכונה הוא משפרי דיור ומשפחות צעירות ממעמד בינוני־גבוה שמחפשות חוויה אורבנית שחסרה כיום בעיר. בנוסף, יתכן והקרבה היחסית לשדה התעופה ולכניסה לעיר תמשוך לשכונה משפחות מבוססות ממרכז הארץ שיחפשו דירה שנייה לנופש, וכן משקיעים שיבקשו להסב דירות מגורים לדירות נופש להשכרה לזמן קצר.

טל קופל, מנכ"ל מדלן: "פינוי שדה התעופה של אילת שחרר חטיבת קרקע גדולה במיקום מרכזי בעיר, ואיפשר תכנון של רובע מעורב שימושים שתושביו ייהנו מקישוריות טובה לאזור המלונות, למרכז הוותיק, וגם לשכונות חדשות נוספות שמתוכננות בצפון מזרח העיר.

"בניגוד לשכונות השינה שנבנו ונבנות בקצוות העיר בעשורים האחרונים, רובע השדה יהיה שכונה אורבנית עם מגוון אפשרויות לקניות, בילוי ותעסוקה במרחק הליכה, מה שצפוי למשוך אליו אוכלוסייה שמחפשת חוויה עירונית מודרנית, ומוכנה גם לשלם עליה יותר מהמחירים הרווחים בעיר".