בטי אבנר (טרמינל איקס), שיראל חוגג (AM:PM), שרון ריפה (BUME), ענת גפני (איכילוב) / צילום: יח''צ, שי בראל, ביימי, ג'ני ירושלמי
שיראל חוגג, מנכ''ל רשת am pm / צילום: שי בראל
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "העיקרון המנחה מבחינתנו הוא שירות מבוסס קהילה וחוויית לקוח אינטראקטיבית. am:pm, עם הדנ"א התל אביבי המובהק שלה, הובילה את מהפכת ה-24/7 - הרעיון שהכול זמין ונגיש במרחק נגיעה מהבית. השירות שלנו הוא דו-כיווני - אנחנו יוצרים דיאלוג עם הלקוחות, ומתאימים את עצמנו לקצב החיים העירוני" .
התלונה השכיחה ביותר: "ברוב המקרים, התלונות שאנו מקבלים קשורות למלאי מוגבל של מוצרים בלעדיים, שהפכו למבוקשים במיוחד. כך, למשל, למרות שחילקנו אלפי זוגות גרביים בסערה האחרונה, היו לקוחות שהתלוננו שלא נשאר להם. גם המטריה שלנו הפכה לאייקון תל אביבי, וכשהמלאי אוזל, הלקוחות מביעים אכזבה. ראינו את זה חזק במיוחד עם מטריית הפופ-אפ החדשה שהושקה לאחרונה.
"כדי להתמודד עם זה אנחנו לומדים מביקושי השיא ומתכננים את ההיצע בהתאם, וגם דואגים שחברי המועדון יהיו הראשונים לקבל מידע על זמינות מוצרים אקסקלוסיביים. בנוסף, אנחנו מפתחים כל העת הפתעות חדשות, כך שגם אם מוצר מסוים אזל, יהיה חידוש שמחכה מעבר לפינה".
השראה עולמית: "האסטרטגיה העסקית של Blue Apron מבוססת על הקשבה, התאמה אישית ויצירת חוויות מעבר למוצר עצמו. המודל של החברה מציע שירות פרואקטיבי מבוסס דאטה, שמאפשר לה להבין את צרכי הלקוחות ולספק להם "ארגז הזדמנויות" בהתאמה אישית - לפעמים עוד לפני שהם עצמם מודעים לכך".
שרון ריפה / צילום: באדיבות ביימי
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "הראשון הוא שירות שהוא חלק מהחוויה ומבין את הלקוחות באמת, ולא רק פתרון לבעיה. למשל, מענה שמשלב המלצות למתנות לפי לקוח, הקשבה לצרכים, ורגעי הפתעה בדיוק ברגע הנכון. כמו חבר טוב שיודע בדיוק איזו מתנה תשמח אותך, השירות והצוות שלנו מלווה את הלקוחות, מכיר את המוצר, את המתנה ואת החוויה הרבה מעבר לצרכים השוטפים.
"עיקרון שני הוא חדשנות - העולם משתנה, והכניסה של הבינה המלאכותית לעולמות השירות מחייבת אותנו לחדש. כדי להישאר רלוונטיים, אנחנו מאמצים טכנולוגיות שיאפשרו לנו להציע התאמה אישית ברמה גבוהה, לחזות צרכים ולייצר חוויות שירות שמרגישות טבעיות, קלילות ומדויקות, מבלי שהלקוח יצטרך להתאמץ.
"שירות טוב נמדד גם לא רק במהירות או בנוחות, אלא בתחושה שהוא משאיר. הלקוחות רוצים לדעת שיש מי שמבין אותם, עומד מאחורי המוצר ומבטיח שהחוויה תהיה חיובית לכל אורך הדרך. זה אומר שקיפות, גמישות ופתרונות יצירתיים שמבטיחים את המענה הכי טוב לכל הצרכים".
שירות באמצעות סוכן AI: "בימים אלו אנחנו בתהליך הטמעה של מענה מבוסס בינה מלאכותית. כיום הוא מטפל במספר מצומצם של פניות, כמו שליחה חוזרת של מתנות. המטרה בתהליך כזה היא להקל על הלקוחות בזמן המענה, אבל לא על חשבון היחס האישי והחוויה. במקומות שבהם הטכנולוגיה יכולה לעזור בלי לוותר על החום האנושי, אנחנו בפנים".
התלונה השכיחה ביותר: "הבקשה הכי שכיחה שאנחנו מקבלים היא הארכת תוקף, וכמעט תמיד זה מתאפשר - בגלל שכאסטרטגיה, אנו רוצים שמקבלי המתנה באמת ייהנו ממנה. זו גישה שהיא ממש דרך חיים מבחינתנו".
השראה עולמית: "מותג הנעליים זאפוס (Zappos) הפך את השירות למנוע של אושר ממש. זאפוס לא ראו בשירות רק דרך לתת מענה לצרכים, אלא הזדמנות להפוך כל אינטראקציה לרגע של שמחה. הם יצרו תרבות שבה כל שיחה עם הלקוחות היא הזדמנות להפתיע, לרגש ולבנות חיבור אמיתי. זה משהו שמאוד חשוב לנו: שהלקוחות ירגישו גם את חוויית השירות".
● האתגר: לייצר בנקאות אמפתית, מותאמת אישית, ונגישה | פרויקט השירות של ישראל
ענת גפני, סמנכ''לית איכילוב / צילום: ג'ני ירושלמי, דוברות איכילוב
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "היפר פרסונליזציה - המידע הרב שיש על כל אחד ואחת מאיתנו יאפשר לארגון לתכנן מסעות לקוח יותר מדויקים, ולנותני השירות להעניק שירות יותר אישי ומותאם.
"מעורבות מטופלים - כארגון בריאות, נעודד את המטופלים שלנו להיות מעורבים בתוכנית הטיפול שלהם, ולשאול שאלות. נדבר עימם בגובה העיניים, נאפשר להם לשתף אותנו בהתלבטויות, לחקור ולהעמיק ולהיות שותפים בקבלת ההחלטות הטיפוליות שלהם".
שירות באמצעות סוכן AI: "בימים אלו אנו שוקלים מספר אפשרויות להכניס AI למתן מענה ומידע למטופלים שלנו, ובכלל למתעניינים. להערכתי, סוכני AI יהפכו לחלק מתפיסת השירות - מערכות חכמות יעזרו לנו בייעול תהליכים, מסירת מידע ופתרון בעיות".
התלונה השכיחה ביותר: "אי מענה טלפוני במרפאות. לאחר ניתוח של השיחות הללו יצרנו פתרונות נוספים לקבלת השירות, כמו קביעת תור באופן עצמאי באתר האינטרנט, קביעת תור באופן חצי מקוון, שליחת מייל ומתן מענה במוקד זימון תורים, כולל אפשרות לשיחות בווטסאפ".
השראה עולמית: "בית החולים האמריקאי Cleveland clinic עשה מהפכה לפני שנים רבות, וממשיך להוביל בקרב בתי החולים הטובים בעולם. משימתו היחידה, המוגדרת caring for life , מדגישה את המחויבות המתמשכת שלהם לדאוג למטופלים, למטפלים, לקהילות ולארגון - והם עושים זאת ביומיום תוך שילוב של טרנספורמציה דיגיטלית, מחקר, חדשנות וחינוך".
מיכל מנשה אסותא / צילום: אסנת רום
"אנו משקיעים מאמצים רבים בבקרות פנימיות כדי לשמור על סטנדרטים גבוהים ולשפר את חוויית השירות, אך לצד זאת, אנו מתמודדים עם צורך גובר להעניק הסברים מפורטים יותר, לנהל ציפיות בצורה שקופה, ולוודא שהמטופלים חשים ביטחון ואמון בנו".
עקרונות לבניית השירות העתידי: "תפיסת השירות שלנו מציבה את המטופל במרכז, וזוהי גישה שתמשיך להוביל אותנו - באמצעות הרחבת השימוש בערוצים דיגיטליים ישירים, צמצום הליכים בירוקרטיים, והתאמת השירות להיבטים תרבותיים ומגדריים. לצד זאת, שילוב בין חוויית מטופל מותאמת לגישה פרואקטיבית בהכשרת אנשי השירות יהיה הבסיס לתפיסת השירות שלנו גם לעשור הבא".
שירות באמצעות סוכן AI: "מערכת הווטסאפ בוט שלנו מספקת למטופלים מענה מהיר וזמין לשאלות נפוצות.
במקביל, אנו בתהליכים מתקדמים להטמעת עוזרת דיגיטלית חכמה, שתוכל לספק מידע מותאם אישית ולסייע בניהול תהליכים רפואיים. עם זאת, זה אינו תחליף למגע האנושי - העוזרת נועדה להשלימו ולשפר את איכות השירות" .
התלונה השכיחה ביותר: "אחת הפניות הבולטות נוגעת לזמינות התורים, בעיקר בתחום הדימות, שכן מדובר בביקוש גבוה מאוד לשירותים אלה. אנו פועלים כל הזמן להרחיב את היצע התורים, ולייעל את תהליכי קביעת התורים, תוך שיפור מתמיד של השירותים הדיגיטליים. כחלק מהחזון שלנו, אנו מתקדמים לכיוון של 'בית חולים ללא נייר' - סיכומים רפואיים עוברים לדיגיטל, ומספרי תורים להודעות SMS".
דרור רוסמן, סמנכ"ל חטיבה פרטית בבזק
האתגר המשמעותי ביותר כיום בשירות: "בשנים האחרונות אנחנו עדים למהפכה בכל הנוגע לתלות ולשימוש באינטרנט בכלל וב- wifi שהפך למרכזי מאוד. זה מחייב אותנו לשירות מהיר ויעיל, החל בשלבי המענה לשיחות הטלפון - שם אנחנו משתדלים לפתור את מרבית הבעיות בכלים דיגיטליים – ועד להגעת טכנאים לבית הלקוח".
דרור רוסמן סמנכל חטיבת לקוחות פרטיים / צילום: גל חרמוני
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "הראשון הוא מהירות ויעילות - בשל העובדה שמדובר במוצר חיוני, אנו מחויבים לספק שירות מהיר, יעיל, רציף ואיכותי. השני הוא פרואקטיביות - שימוש בטכנולוגיה ובדאטה, המאפשרים לנו לזהות מראש את בעיות הלקוח ולתת להן מענה עוד בטרם הלקוח זיהה אותן, או למנוע אותן טרם התרחשו. לדוגמה, אם יש בעיות בניתוקים, נקבל על כך התראה ונטפל מרחוק או נתאם טכנאי שיגיע לטפל עוד לפני שהלקוח פנה לשירות".
שירות באמצעות סוכן AI: "לבינה המלאכותית יש יתרונות רבים בעולמות ייעול השירות, ואני מאמין שכלים כאלה ישתלבו במערכות שלנו כבר בעתיד הקרוב".
התלונה השכיחה ביותר: "מכיוון שאינטרנט הפך לצורך חיוני, מרבית הפניות אלינו עוסקות ברצון לגלוש בצורה הטובה ביותר האפשרית מכל מקום בבית, ולמקסם את איכות הגלישה".
השראה עולמית: "אמזון מבצעת שירות יזום של זיהוי בעיות לפני הלקוח - כאשר מסיבה טכנית הלקוח חויב פעמיים, היא זיהתה זאת וביצעה זיכוי בצירוף הודעת התנצלות עוד בטרם הלקוח שם לב בעצמו.
"דוגמה נוספת היא חברת אינטרנט יפנית שמתחייבת שהטכנאי יגיע ללקוח בדיוק בשעה שנקבעה, לא דקה לפני ולא אחרי, כך שגם אם הטכנאי הקדים הוא מחכה מחוץ לדלת עד לשעה המדויקת. המסר הוא של כבוד לזמן של הלקוח, ואמינות מלאה לסיכום בין הלקוח לארגון. זה כמובן משהו שאנו מסתכלים עליו, אבל עם התאמות לישראל".
ליאור ריחן, סמנכ"ל שירות גוליבר
האתגר המשמעותי ביותר כיום בשירות: "הצורך לספק חוויית לקוח מותאמת אישית ומיידית בערוצים דיגיטליים מגוונים, ובמספר ערוצים בו זמנית. הלקוחות מצפים לשירות זמין ומהיר בכל זמן ובכל מקום, מה שמחייב אותנו לאמץ טכנולוגיות מתקדמות ולשלב אוטומציה וכלי AI במערכי השירות שלנו".
ליאור ריחן, סמנכ''ל שירות גוליבר / צילום: שירן חכם
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "הראשון הוא התמקדות בחוויית הלקוח - חשוב להבין את צרכיו, רצונותיו וציפיותיו, ולספק לו חוויית שירות מותאמת אישית, פשוטה ונגישה. השני הוא שילוב טכנולוגיות מתקדמות כמו AI ואוטומציה לטובת שיפור היעילות, המהירות והדיוק".
שירות באמצעות סוכן AI: "בימים אלו ממש אנו בוחנים הטמעת כלי AI במערך המכירה והשירות של החברה, ונמצאים בעיצומו של אפיון התהליך. ענף התיירות העולמי היה Early adapter של כלי AI, ואנחנו מאמינים ביתרונות של כלים אלה לספק שירות טוב ויעיל יותר ללקוחות שלנו בשירות ובמכירות".
התלונה השכיחה ביותר: "כזו שמקורה בשינויי לו"ז הטיסות, לרבות ביטולי טיסות שלרוב לא תלויים בנו, אלא בספקי התיירות וחברות התעופה".
השראה עולמית: "וולט, שהייתה חלוצה במענה שירותי מהיר, נוח וזמין בכל זמן, תוך שימוש בשפה המאופיינת בשילוב ייחודי של סלנג ואימוג'ים, שמשקפים את התרבות הדיגיטלית של הדור הנוכחי.
"וולט הציבו סטנדרט חדש של שירות שבו כבר לא צריך להמתין על קו הטלפון לנציג, מכיוון שהצרכן מצפה שיתקשרו איתו כמו שהוא מתקשר עם העולם ביומיום - בווטסאפ, מסנג'ר, טלגרם ואינסטגרם. השפה שבה וולט משתמשת היא כלי להעברת רגשות, הבעות ודקויות בשירות לקוחות המתבצע בכתב, כאשר השילוב בין סלנג לאימוג'ים מייצר שפה דינמית ועשירה, המאפשרת לבני דור ה- Z לתקשר בצורה מהירה ויצירתית".
לימור גבאי סמנכלית שירות דואר ישראל / צילום: גיא יחיאלי
"בעולמות שלנו בדואר ישראל, אנחנו רואים שאם בעבר המשלוח עצמו (מהירות ושלמות החבילה) היה הגורם הכמעט בלעדי שעיצב את חוויית השירות, היום הלקוח דורש שיתוף מלא לכל אורך השרשרת. מהרגע שבו המוצר נארז, דרך המידע המדויק על תהליך השילוח ועל ההתקדמות שלו, ועד להגעה לבית או לנקודת המסירה שנבחרה".
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "הראשון הוא שירות מנבא ולא מגיב, כלומר להציע ללקוח בדיוק את מה שהוא רוצה עוד לפני שביקש, בטיימינג מדויק, באמצעות שימוש בדאטה ובינה מלאכותית ללמידה וזיהוי של צרכי הלקוח.
"העיקרון השני הוא שירות שמלווה מסע לקוח ולא מפגש לקוח. היום זה לא נגמר ברגע שהחבילה נמסרה לנמען או לאחר שהוא השלים רכישת מט"ח בסניף. הלקוחות שלנו מצפים לחוויה משלימה, לסגירת מעגל ולפתיחת המעגל הבא - עם הצעת ערך שתשמש אותם גם בעתיד".
שירות באמצעות סוכן AI: "אנחנו מפתחים פתרונות AIשיוכלו לא רק להשיב לשאלות הלקוחות ולספק מידע, אלא גם ליזום הצעות ולספק פתרונות מותאמים אישית. לדוגמה, המערכת תוכל לזהות שהלקוח מצפה למספר חבילות שהזמין מאתרי סחר בינלאומיים, ולהציע לו לאסוף את כולן באופן מרוכז מנקודה אחת, או לקבל אותן באמצעות שליח עד הבית בתוספת תשלום".
התלונה השכיחה ביותר: "'רגע, איזו חבילה זו בכלל? מה יש בה? אני כבר לא זוכר מרוב הזמנות שעשיתי מחו"ל'. לקוחות מזמינים היום מספר רב של חבילות במקביל מאתרים בינלאומיים, ולעיתים מתקשים לדעת מה בדיוק נשלח אליהם בכל חבילה שהגיעה או שנמצאת בדרכה לישראל.
"כדי לתת מענה, אנחנו עובדים עם השותפים שלנו באתרי האיקומרס הגדולים בעולם, ומספקים מידע מפורט, זמין ואמין יותר - לא רק מספר מעקב ושם השולח, אלא גם מידע זמין לגבי תכולת החבילה, צפי לתשלום מס כולל יכולת תשלום מראש ועוד".
השראה עולמית: "ספוטיפיי הפכה שירות הנגשת שירים והסכתים בסטרימינג לפלטפורמה שיודעת להכיר את הלקוח ברמה אישית, לנתח את העדפותיו ולספק לו תוכן שמדויק עבורו - והכול בצורה כמעט בלתי מורגשת. האלגוריתמים שלה לא רק ממליצים על שירים, אלא גם מתאימים פלייליסטים למצב הרוח, להרגלים היומיים ואפילו לעונות השנה. זה מודל מעניין גם עבורנו: יצירת שירות שלא רק מגיב לצרכים, אלא מנבא ויוזם חוויית שירות פרסונלית".
אליה יוספיאן / צילום: יובל יצחקי
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "להפעיל תשתית טובה, כלומר פלטפורמה שנותנת שירות מהיר ויעיל, שאפשר לסמוך עליה, וששמה את השותפים והלקוחות שלה במרכז; וחדשנות בשיטות העבודה, בפיתוח מוצרים ובחקר טרנדים, לצד בחינת הזדמנויות טכנולוגיות" .
שירות באמצעות סוכן AI: "אנחנו עוסקים בעולמות ה- AI באופן אקטיבי, ונטמיע כל פתרון שיכול לשפר את חווית הלקוחות שלנו. אני סבור שבשנים הקרובות נראה חדשנות מדהימה גם בזירה הזו" .
התלונה השכיחה ביותר: "השאלה 'למה המשלוח מאחר?', שמגלמת בדיוק רב עד כמה נחוץ שירות מהיר ומדויק. צוותי השירות שלנו פועלים באופן פרואקטיבי כדי לזהות מקרים שבהם יש פוטנציאל איחור ולנסות למזער אותם. במידה שיש בסוף איחור, גם לפצות את הלקוח. כלי חדש שפותח לאחרונה הוא צ'אט בין לקוח ושליח, שמאפשר לצדדים לדבר ישירות דרך האפליקציה, תוך שמירה על פרטיות המידע שלהם, בכדי לקבל עוד פרטים בלי שיצטרכו לפנות לשירות הלקוחות" .
השראה עולמית: "חברות ענק גלובליות שמצליחות לתת חווית שירות טובות וחדשנית דוגמת אמזון, שיצרה בקרב לקוחותיה תחושת אמון במוצר ובמהירות השירות, אבל גם סטארט-אפים קטנים שמצליחים לתת שירות אישי ומהיר" .
בטי אבנר סמנכלית שירות לקוחות טרמינל איקס / צילום: סטודיו פיקסל
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "שילוב בין ישן לחדש - הישן מבטא את השירות האישי, האנושי והאמפתי, והחדש מתייחס לטכנולוגיה, מהירות וטרנדיות. חשוב לייצר מינון וסינרגיה נכונים ביניהם".
שירות באמצעות סוכן AI: "אנחנו בוחנים כל הזמן פתרונות AI ואוטומציות חדשניות למערך שירות הלקוחות. כבר היום אנחנו עובדים עם שלושה סטארט-אפים בתחום, במטרה להכניס יכולות חדשות שייטיבו עם הלקוחות. אנחנו מאמנים את המודלים הקיימים שלנו באופן תדיר, וממשיכים לחפש פתרונות יצירתיים".
התלונה השכיחה ביותר: "'מתי תגיע החבילה שלי?'. זה מבוסס על ציפייה למהירות חסרת פשרות, ולכמיהה לקבל, לראות, למדוד ולהשתמש במוצרים מיד לאחר הקנייה. כדי לייעל את מהירות המשלוחים, הטמענו אינספור כלים טכנולוגיים למענה ענייני ומהיר, כולל אמצעי שירות עצמי תוך מתן דגש על גישה פרואקטיבית. כאשר אנחנו צופים עלייה בכמות הפניות, אנו בוחרים בשקיפות עם לקוחות ועדכון כי עשוי להיות עיכוב במשלוח, עדיף בהרבה מאשר שהלקוח יפנה אלינו לבדוק את סטטוס ההזמנה שלו".
השראה עולמית: "אמזון היוו עבורנו השראה לאורך הדרך - לכל seller באמזון יש חובת קיום, ובהתאם לכך רמת השירות היא בסטנדרט הגבוה ביותר. הדבר בא אלינו לידי ביטוי במשלוח מהיר, עמידה בזמני אספקה, שירות לקוחות מתקדם, מדיניות החזרה, תיאורי מוצרים מדויקים ועוד".
עמית בהט, ישרוטל / צילום: אילן בשור
"בנוסף, בעידן הרשתות החברתיות, כל חוויית שירות - ובמיוחד חוויות שליליות - מתפרסמות במהירות ויכולות להפוך לוויראליות בתוך שעות. כאן האתגר הוא לדעת לתפעל את הסיטואציה בזמן אמת, לפני שהיא הופכת לשריפה בשדה קוצים. השקעה בניטור שיח דיגיטלי, תגובה מהירה ושירות פרואקטיבי הם היום חלק בלתי נפרד מתפיסת השירות שלנו".
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למגע אישי יהיה המפתח. בעתיד נראה שימוש רחב יותר בבינה מלאכותית לחיזוי צרכים, צ'אטבוטים מתוחכמים לניהול תקשורת ראשונית, ומערכות שיודעות ללמוד את ההעדפות של כל אורח - אך לצד זה, החוויה האנושית והאינטואיטיבית תישאר בלב השירות".
שירות באמצעות סוכן AI: "אנחנו שוקלים להכניס בעתיד בוט למוקד השירות הטלפוני של המלונות, במיוחד כדי לתת מענה הראשוני ולנווט את הפונים בצורה היעילה ביותר. עם זאת, מדובר בשירות משלים ולא בתחליף למענה אנושי".
התלונה השכיחה ביותר: "בעבר התלונה הייתה על עומסים בצ'ק-אין ובצ'ק-אאוט בדלפקי הקבלה במלונות, בעיקר בימי ראשון וחמישי. כדי לתת לכך מענה, יישמנו מערכת צ'ק-אין דיגיטלי, שמאפשרת לאורחים לבצע את תהליך הקבלה מראש".
השראה עולמית: "האופן שבו תעשיית התעופה התאוששה ממשבר הקורונה, תוך שינוי תפיסת השירות שלה. לאחר שהמגפה אילצה חברות תעופה לבטל טיסות, להחזיר כסף לנוסעים ולתת מענה בזמן של חוסר ודאות גלובלי, החברות שהצטיינו בשירות היו אלו שהשכילו לתקשר בשקיפות עם לקוחותיהם, להציע פתרונות מותאמים אישית ולשלב כלים דיגיטליים חכמים - כמו עדכון אוטומטי בזמן אמת על שינויים בלוחות הזמנים, אפשרות לשינוי גמיש של כרטיסים ללא קנסות כבדים, והפיכת חוויית הטיסה עצמה לאישית יותר".
ליאת שטראוס משנה למנכל מנהלת חטיבות שירות משא ותפעול
עקרונות לבניית השירות העתידי: "שקיפות ואמון - ככל שהשירותים יהפכו לדיגיטליים יותר, הלקוחות לא יסתפקו רק במהירות ונוחות, אלא ידרשו שקיפות מלאה. חברות שיצליחו הן אלו שיציעו מידע ברור, תהליכים גלויים וממשקים שמייצרים ודאות.
"אמפתיה - בניית סט מיומנויות אישיות לעובדים, בדגש על התחום הרגשי. בעולם של שירותים אוטומטיים, מה שיבדל חברות הוא היכולת לגרום ללקוחות להרגיש מובנים ונראים. זו הסיבה שהטמענו את EVI (Emotional Value Index) - מדד שבוחן כיצד הלקוח הרגיש לאחר קבלת השירות".
שירות באמצעות סוכן AI: "אנחנו בונים נציג שירות וירטואלי מבוסס AI, כשבניגוד לצ’אטבוטים בסיסיים, המטרה היא ליצור מערכת שמבינה הקשרים, מזהה מצבים מורכבים ומסוגלת לעבור לנציג אנושי כשצריך. האתגר הוא לא רק טכנולוגי, אלא אסטרטגי: איך לבנות שירות שנותן ערך מוסף אמיתי ולא רק חוסך עלויות"
התלונה השכיחה ביותר: "תחום הביטוח מורכב ומפוקח, והשפה הביטוחית לא תמיד נגישה. לכן יש דרישה להפחתת בירוקרטיה ופישוט תהליכים. אנו פועלים בכמה מישורים: פישוט שפה ומסמכים - התאמה לשפת הלקוח והוספת סרטונים פרסונליים; שירות פרואקטיבי - מתן מידע לאורך כל התהליך כדי למנוע חוסר ודאות; דיגיטל חכם - הנגשת מידע בערוצים דיגיטליים ופתרונות שירות חכמים; והכשרות לנציגים - בדגש על תקשורת אמפתית וממוקדת לקוח".
רותי אופטובסקי כללית / צילום: רמי זרנגר
עקרונות לבניית השירות העתידי: "שירות העתיד יתבסס על שילוב מיטבי בין האנושי לדיגיטלי. הטכנולוגיה תשמש ככלי להעצמת החיבור האנושי, ולא להחלפתו. זה יתבטא בפיתוח מערכות שמזהות מתי מטופל זקוק למגע אנושי ומתי לפתרון דיגיטלי מהיר, תוך יצירת רצף טיפולי אחיד וחלק. שנית, הטיפול יהיה פרואקטיבי ומניעתי מבוסס נתונים וכלי AI - המערכת יוזמת קשר עם המטופל בהתבסס על ניתוח נתונים".
שירות באמצעות סוכן AI: "אנחנו בתהליכי הטמעה מתקדמים של טכנולוגייתAI במוקדי השירות. בשלב הראשון, הטמענו מערכת ניתוב שיחות חכמה עם נציגה דיגיטלית המזהה את צרכי המטופל, ומנתבת אותו לנציג השירות המתאים ביותר. בשלב השני, השקנו צ'אטבוט מבוסס AI לשאלות נפוצות ותיאום תורים".
התלונה השכיחה ביותר: "זמני המתנה ארוכים לרופאים מומחים. זהו אתגר מערכתי, המשותף למערכת הבריאות כולה בארץ ובעולם. כדי לפתור זאת הרחבנו את שירותי הרפואה מרחוק, ופיתחנו תפקידים מסייעים לרופא, כמו מאמני חוסן בתחום בריאות הנפש או אחיות מומחיות בתחומים שונים, ותהליכי מיון/סינון על ידי פונקציות מסייעות וגם בוטים.
"בנוסף, שילבנו במערכות המידע של כ-1,000 רופאי ורופאות משפחה פלטפורמת בינה מלאכותית, שיודעת להצליב מידע רפואי קיים של מטופלים אל מול מידע עדכני מהספרות הרפואית".
השראה עולמית: "מודל השירות והמידע של ארגון Kaiser Permanente האמריקני, שחולש על מרפאות ובתי חולים. הארגון פיתח אקוסיסטם דיגיטלי שמשלב רפואה מרחוק ועבודה רב צוותית ביחד עם עולמות תוכן דיגיטליים, שנותנים למטופל מידע מקיף בתחומי הבריאות הרלוונטיים".
ענת ליכטיג אחיעז
"העיקרון השני הוא חמלה ואנושיות. ככל שה-AI מתקדם והטכנולוגיה פורצת גבולות חדשות לבקרים, אנחנו מאבדים מגע אנושי. במצבים מסוימים, בשירות בכלל ובעיקר בתחום הבריאות, שום טכנולוגיה לא תדע להחליף את המגע האנושי".
שירות באמצעות סוכן AI: "אין עתיד היום ללא שימוש בטכנולוגיה. ככל שהעומסים גדלים, המצבים הרפואיים מורכבים יותר, ועלינו לבחון כל טכנולוגיה להענקת שירות זמין, מדויק ונגיש יותר, שמצריך כמה שפחות מאמץ מצד המטופל.
"אחת הבעיות בניהול משאבי שירות היא שתמיד מתן שירות יבוא על חשבון מישהו. עם הכנסת AI, המשאב הזה אינו מוגבל - נוכל לתת ליווי אישי לכל מטופל בהתאם לצורך שלו, לדרך שהוא רוצה לצרוך את השירות ולזמן ולמקום שנוח לו".
התלונה השכיחה ביותר: "זמינות השירותים - הרעה החולה של כל מערכת הבריאות בישראל, שנמצאת בחוסר תמידי. אנחנו מתמודדים עם זה על ידי גיוס עובדים בכל תחום, וכמובן בבריאות הנפש. בנוסף, אנחנו מפתחים עוד יותר את עולם הרפואה מהבית בשלל תחומי הבריאות, מעגלי טיפול קבוצתיים, שירותי אונליין ועוד, כדי שלקוח הקצה ירגיש כמה שפחות את האתגר העצום של זמינות השירותים הקיים בישראל".
מאיר אורן / צילום: שלומי יוסף
עקרונות לבניית השירות העתידי: "הראשון הוא דיגיטציה ואוטומציה מתקדמת - שילוב של טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית, צ'טבוטים חכמים ואוטומציה בתהליכי השירות, יאפשר לנו לתת מענה מהיר ומדויק יותר ללקוחות.
"השני הוא המשך פיתוח פרסונליזציה של חוויית הלקוח - אינטראקציה מותאמת אישית, מבוססת נתונים והתנהגות צרכנית. המטרה היא לזהות את הצרכים של הלקוח, ולהעניק חוויית שירות שמרגישה טבעית ומדויקת".
שירות באמצעות סוכן AI: "התחלנו להטמיע פתרונות AI כחלק מהשירות שלנו, וזה הולך להתרחב עוד יותר. סוכני AI מאפשרים לנו לספק מענה מיידי ללקוחות, לייעל את השירות, ולשפר את חוויית המשתמש באופן משמעותי. הם מסייעים לנו לנתח את הסנטימנט של השיחה, לזהות הזדמנויות לשירות משופר, ולשפר את עבודת נציגי השירות שלנו".
התלונה השכיחה ביותר: "אנחנו פועלים באופן מתמיד כדי לשפר את מערך הלוגיסטיקה, לקצר זמני המתנה ולהעניק ללקוחות חוויה חלקה ומהירה. בנוסף, אנחנו מקפידים לנתח את המשוב של הלקוחות בצורה שוטפת, להפיק תובנות ולבצע התאמות ושיפורים בשירות".
השראה עולמית: "דיסני ואמזון נותנות השראה בכל הקשור לחוויית לקוח יוצאת דופן. דיסני בולטת ביכולת שלה ליצור חוויות לקוח בלתי נשכחות - כל אינטראקציה עם המותג היא סיפור, חוויה רגשית אמיתית. אמזון, מנגד, מציעה שירות מהיר, אינטואיטיבי ומבוסס דאטה, עם שילוב מתקדם של חדשנות טכנולוגית והתמקדות מוחלטת בצרכי הלקוח".
איילת ששון עיריית ירושלים / צילום: מיכל ויטייבסקי
האתגר המשמעותי ביותר כיום בשירות: "רמת הציפיות של הציבור מנותני השירות הציבורי השתנתה דרמטית. אם בעבר תושבים היו מוכנים להמתין ולקבל שירות במבנה מסורתי, היום הם מצפים לזמינות 24/7, מענה דיגיטלי חכם וחוויית שירות שלא 'נופלת' מהשירותים שמספקים המגזר העסקי וחברות מתקדמות. הרף הזה מחייב אותנו לאמץ טכנולוגיות חדשות ולשנות תרבות ארגונית, וישנה מורכבות בארגון ציבורי גדול כמו עיריית ירושלים".
עקרונות לבניית השירות העתידי: "ירושלים היא העיר הגדולה והמגוונת ביותר בישראל, ולכן יש הכרח בהתאמה פרטנית של השירות. אנחנו מנגישים שירותים שחלקם פחות דיגיטליים, ולצד זאת מבטיחים זמינות פרונטלית וטלפונית עם מענה אנושי, כך שאף תושב לא ירגיש מחוץ למערכת. בנוסף, ישנה התאמה תרבותית, כדי לאפשר שירות רגיש לכל מגזר, ושירותי שטח ייעודיים כמו יצירת מסגרות שבהן נציגי שירות מגיעים פיזית לשכונות, בכדי להנגיש שירותים ולסייע במילוי טפסים או קבלת זכויות.
"עקרון שני הוא שירות יוזם ואקטיבי - אם בעבר השירות הציבורי התבסס על תגובה לבקשות התושבים, בעשור הקרוב העירייה צריכה להפוך לגוף יוזם ואקטיבי שמזהה את הצרכים ומטפל בהם, עוד בטרם התושב פונה - למשל במעבר דירה".
שירות באמצעות סוכן AI: "באתר העירוני יש סוכן AI , כך שהתושב יכול לשאול כל שאלה בשפה חופשית באתר, והמערכת תספק מענה מותאם אישית שכולל הסבר על תהליכים עירוניים והפניה לאזורי השירות המתאימים. עם זאת, השירות האנושי, במיוחד בעיר כמו ירושלים, הוא הכרחי".
התלונה השכיחה ביותר: "שלוש התלונות השכיחות ביותר במוקד העירוני נוגעות לניקיון רחוב, הפרעות רכבים ופגרים במרחב הציבורי. העירייה מטפלת במהירות וביעילות במפגעים אלה מרגע קבלת הפנייה, באמצעות הרחבת השימוש בטכנולוגיות חכמות, שיתוף פעולה הדוק עם אגף אכיפה ושיטור וצוותי ניקיון ייעודיים באגף התברואה".
"לפני חמש שנים, שימוש בבינה מלאכותית, צ'אטבוטים ו- AI היו ברובם בסיסיים ולא מדויקים. כיום, הלקוחות מצפים לשירות אוטומטי שמבין אותם כמו נציג אנושי. זה מציב אתגר חדש ונדרשת חשיבה מדויקת שתאזן בין אוטומציה לאנושיות".
עקרונות לבניית השירות העתידי: "תפיסת השירות שמובילה אותנו יותר מעשור מתבססת על ערכי הקש"ר: קלות, שקיפות ורגישות. בהתאם לשינויים הטכנולוגיים, החברתיים והסביבתיים, עלינו להתבסס יותר על איסוף, ניתוח ושימוש בנתונים בזמן אמת כדי למנוע באופן יוזם את הבעיות, ולשפר את השירות.
"זה יקרה באמצעות שימוש בביג דאטה לזיהוי מגמות בקרב לקוחות ולהתאמת השירותים, יישום אינטגרציה בין מערכות על מנת לייצר תמונה עדכנית כוללת, אוטומציה של שירותים עירוניים, וכמובן שימוש ב AI ובינה מלאכותית. בנוסף, עלינו להרחיב את השירותים העירוניים לשפות נוספות, ולהתאים אותם לאוכלוסיות מיוחדות".
שירות באמצעות סוכן AI: "בימים אלה אנחנו בוחנים את הפתרון והכלים המתאימים לנו כדי לתת מענה מיידי לפניות נפוצות, ולספק מענה טלפוני מבוסס AI שיאפשר הכוונה מהירה לשירותים הרלוונטיים ללא המתנה לנציג אנושי. באמצעות AI נלמד מה העדפות הלקוחות, ונוכל להציע שירותים מותאמים אישית."
התלונה השכיחה ביותר: "דוחות. בקשות כאלה מועברות אל אגף חנייה או לאגף אגרות ודמי שירותים. במקרים מורכבים או רגישים, נבדוק את הפנייה מול האגף הרלוונטי, נברר את פרטי המקרה ונפעל על מנת לתת מענה מסודר, נהיר ומדויק".
השראה עולמית: "הלסינקי, בירת פינלנד, חולקת מספר קווי דמיון עם תל אביב-יפו ונחשבת לאחת הערים המתקדמות בעולם במיקוד בלקוח. מכוונות לקוח פירושה להציב את הצרכים, הציפיות והחוויה הרגשית שלו במרכז כל החלטה ושירות.
"החזון של הלסינקי הוא להפוך לעיר הפונקציונלית ביותר בעולם - כלומר לייצר חוויה של העיר היעילה, הנוחה והמתקדמת ביותר, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות, תכנון אורבני חכם ושיתוף התושבים בעיצוב השירותים העירוניים".
כנרת ראובנוב / צילום: רמי זרנגר
"אתגר משמעותי נוסף הוא גיוס ושימור כוח אדם בתחום השירות. תפקידים בתחום הזה מצריכים יותר מיומנויות מבעבר - שילוב של יכולות תקשורת רגשית, עבודה עם מערכות טכנולוגיות מתקדמות ויכולת לפתור בעיות מורכבות בזמן אמת. לצד זאת, ציפיות העובדים השתנו, והם מחפשים סביבת עבודה שמציעה יותר גמישות, פיתוח אישי ותנאים משופרים. לכן, אנחנו משקיעים רבות בשיפור סביבת העבודה".
עקרונות לבניית השירות העתידי: "הראשון הוא פרסונליזציה מבוססת דאטה - ניהול חכם של דאטה יאפשר לנו לזהות צרכים מראש, להציע פתרונות עוד לפני שהלקוח מבקש וליצור חוויית שירות מותאמת אישית . העיקרון השני הוא שילוב חכם בין AI לאנושיות - בינה מלאכותית תמשיך להשתלב בשירות, אבל תמיד לצד מגע אנושי כשצריך".
שירות באמצעות סוכן AI: "אנחנו משלבים צ'אטבוטים חכמים ומערכות לזיהוי מגמות והתאמת פתרונות בזמן אמת. יחד עם זאת, שירות לא יכול להיות מבוסס רק על AI . חשוב לשמור על איזון בין חדשנות טכנולוגית למגע אנושי, כדי לא לפגוע בחוויית השירות".
התלונה השכיחה ביותר: "בקשות להתאמות אישיות בחבילות ובשירותים - בין אם זה שינוי מסלול, עדכון חבילה או התאמת השירות לצרכים משתנים של הלקוחות. הלקוחות מצפים לקבל גמישות מרבית ולבצע את ההתאמות בצורה פשוטה ומהירה, בלי צורך במעבר בין נציגים או בערוצים שונים .
"כדי לתת מענה לכך, פיתחנו ממשקים דיגיטליים חכמים שמאפשרים ללקוחות לבצע את רוב השינויים בעצמם, לצד שירות אנושי שמסייע במקרים מורכבים יותר. בנוסף, אנו פונים באופן פרואקטיבי ללקוחות עם הצעות מותאמות להרגלי השימוש שלהם".
השראה עולמית: "אמזון, שהפכה את השירות ליתרון תחרותי מובהק. המיקוד שלה באוטומציה, פרסונליזציה וזמינות 24/7 דרך כל הערוצים, כולל צ'אטבוטים חכמים ושירות לקוחות אנושי ברמה גבוהה - הוא דוגמה מצוינת לדרך שבא אפשר להפוך חוויית לקוח לנכס עסקי משמעותי".
תומר אנג'ל / צילום: שי בראל
עקרונות לבניית השירות העתידי: "הראשון הוא שירות פרואקטיבי מבוסס דאטה - שימוש בנתוני התנהגות של לקוחות כדי לחזות בעיות, ולפתור אותן עוד לפני שהלקוח שם לב אליהן. לדוגמה, אם אנחנו מזהים לקוח שלא השלים תשלום עבור חניה, אפשר להציע לו פתרון אוטומטי לפני קבלת דו"ח.
"העיקרון השני הוא התאמה אישית. חברות כמו נטפליקס וספוטיפיי כבר עושות זאת בהמלצות תוכן, ואנחנו שואפים להחיל זאת גם על שירות. לדוגמה, הצעות מותאמות אישית בהתאם לשגרת החניה, ההרגלים וחיי היום יום של הלקוחות שלנו".
שירות באמצעות סוכן AI: "בנק אוף אמריקה השיק את Erica , עוזרת וירטואלית שמספקת שירות בנקאי מלא באפליקציה, מה שהוביל להפחתת עומסים במוקדים הטלפוניים ושיפור שביעות הרצון. המטרה שלנו היא לשלב טכנולוגיה כזו באופן שישלים את השירות האנושי, אך לא יחליף אותו".
התלונה השכיחה ביותר: "טעויות בחיובים על חניה, למשל לקוחות ששכחו לכבות חניה או שחויבו בטעות על אזור חניה לא נכון. אנחנו מטפלים בזה בכמה רמות: מניעה מראש - התראות חכמות באפליקציה שמזכירות ללקוחות לבדוק את מצב החניה שלהם; תיקון מהיר - אפשרות לפנייה ישירה מהאפליקציה עם תהליך בירור אוטומטי; וניתוח נתוני הפניות והפקת לקחים".
השראה עולמית: "אמזון היא מודל נפלא של שירות פרואקטיבי ללא חיכוך. היא מזהה בעיות לפני שהלקוח בכלל מדווח עליהן. כשחבילה מתעכבת, אמזון תיזום לא פעם החזר כספי או שישלחו פריט חלופי בלי שהלקוח יצטרך לפנות לשירות. המודל הזה הוא השראה גם לפנגו - אנחנו שואפים למנוע צורך בפנייה יזומה של הלקוח על ידי פתרונות חכמים, כמו זיהוי בעיות תשלום מראש, ניהול אוטומטי של חידושי מנויים והתראות בזמן אמת.
"גם חברות כמו Uber ו- Airbnb הציבו סטנדרטים חדשים בתחום השירות, כשהן מספקות תמיכה מהירה דרך האפליקציה, עם מענה אוטומטי שמבוסס על AI".
קרולין בץ חישין, שיבא / צילום: צילום פרטי
"עלינו לספק שירות מהיר, יעיל ונגיש, תוך שמירה על רמה גבוהה של אמפתיה ואינטראקציה אנושית. שילוב טכנולוגיות מתקדמות, כמו בינה מלאכותית, מאפשר לנו לייעל תהליכים ולשפר את חוויית המטופל".
עקרונות לבניית השירות העתידי: "הראשון הוא שירות בזמן אמת - שילוב כלי בינה מלאכותית מאפשר לנו לקצר את זמני ההמתנה, לאבחן בצורה מהירה ומדויקת יותר וליצור מערכות תומכות החלטה עבור הרופאים. לצד הטכנולוגיה המתקדמת, החמלה היא הערך המוביל אותנו, והאתגר הוא להטמיע את הרגישות הזו אפילו בכלים דיגיטליים כמו צ'אטבוטים ויועצים וירטואליים, שגם באינטראקציה אוטומטית יצליחו לשדר אנושיות ותמיכה מותאמת אישית".
שירות באמצעות סוכן AI: "במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם זרוע החדשנות ARC הקמנו מרכז ייעודי לבינה מלאכותית שמוביל תהליכים פורצי דרך רפואיים. בין הפיתוחים נמצא LIV, כלי מבוסס AI המבצע הערכה ראשונית במיון פסיכיאטרי למטופלים שחשים מצוקה נפשית או חרדה. LIV מנהל שיח ישיר עם המטופלים באופן קשוב ואמפתי, ומאפשר להם להביע את רגשותיהם ולהרגיש מובנים - גם לאורך שיחות ממושכות.
"בתחום האונקולוגיה השקנו את שרית, כלי דיגיטלי מתקדם במרכז השד המבוסס על בינה מלאכותית. 'שרית' יוצרת קשר אישי עם המטופלות עוד לפני הגעתן, אוספת מסמכים רלוונטיים, ומנהלת שיחות פשוטות וממוקדות שמאפשרות לה להבין את העדפותיהן וצרכיהן. התקשורת הזו מאפשרת לרופאים לקבל תמונת מצב מפורטת ומדויקת מראש, וכך להתמקד במפגש עם המטופלת ובצרכים הרפואיים שלה".
התלונה השכיחה ביותר: "זמני ההמתנה, שנובעים מהביקוש הרב. אנו פועלים ללא הרף כדי לצמצם אותם, על ידי השקעה בתהליכים דיגיטליים וחדשנות טכנולוגית".
השראה עולמית: "בהשראת מלונות יוקרה דוגמת Four Seasonsהטמענו אלמנטים ייחודיים כמו ריחות מרגיעים ומוזיקה מותאמת בכניסות למבנים שלנו, במטרה להשרות תחושת שלווה ורוגע מהרגע הראשון עם אווירה שהיא גם אישית וגם מנחמת.
"איך לעמוד בסטנדרטים גבוהים של זמינות, נגישות ומהירות אנחנו לומדים מענקיות עולמיות כמו אמזון. החזון הוא שחוויית השירות שלנו תהיה לא רק נעימה ואנושית, אלא גם יעילה וחכמה. שילוב ההשראה משני העולמות הללו מאפשר לנו להגדיר מחדש את חוויית השירות במרכז רפואי".
יגאל עמר, סמנכ"ל חטיבת השירות של תדיראן מוצרי צריכה
האתגר המשמעותי ביותר כיום בשירות: "בעידן הדיגיטלי, הציפיות של הלקוחות מהשירות השתנו באופן דרמטי, ויש חמישה אתגרים מרכזיים. הראשון, מהירות וזמינות - לקוחות מצפים לקבל מענה מיידי, בדומה לחוויית השימוש שלהם עם צ'אטבוטים ובינה מלאכותית. זמני תגובה של שעות או ימים אינם מקובלים עוד.
יגאל עמר / צילום: תדיראן
"השני, ריבוי ערוצים - הצורך לספק שירות לא רק בטלפון ובמייל, אלא גם בוואטסאפ, צ'אט, רשתות חברתיות ואפליקציות ייעודיות. השלישי, השפעה ציבורית - כל חוויית שירות שלילית עלולה להפוך לוויראלית ולפגוע בתדמית החברה. הרביעי, איזון בין אוטומציה לשירות אישי - מצד אחד, לקוחות מחפשים פתרונות דיגיטליים מהירים, ומצד שני הם עדיין מצפים למענה אנושי כשמדובר בבעיות מורכבות. והחמישי, שירות גלובלי 24/7 - הלקוחות מצפים לשירות רציף וזמין, ללא מגבלות של אזורי זמן".
עקרונות לבניית השירות העתידי: "חיזוי תקלות ומניעתן מראש - במקום להמתין שהתקלות יתרחשו ואז להגיב, השירות העתידי יתמקד בזיהוי בעיות מראש ובמניעתן. שימוש בבינה מלאכותית, חיישנים חכמים וניתוח נתונים מתקדם יאפשרו לזהות דפוסים שמעידים על תקלה.
"עקרון שני הוא שילוב כלים דיגיטליים מתקדמים - שימוש בבינה מלאכותית ובפתרונות שירות חכמים לטיפול בבעיות טכניות, בזמן שהצוות האנושי יתמקד במקרים מורכבים הדורשים מגע אישי".
התלונה השכיחה ביותר: "המזגן אינו מקרר או מחמם כראוי. כדי לתת מענה מהיר ויעיל, אנו מציעים תמיכה טכנית דיגיטלית באפליקציה ייעודית המאפשרת ללקוחות לבצע אבחון עצמי של תקלות, ולקבל פתרונות מיידיים; בוט קולי וצ'אטבוט כתוב שמספקים ללקוחות מענה חכם ואוטומטי לפתרון בעיות נפוצות; ושליטה ובקרה מרחוק - טכנולוגיה המאפשרת לנו לאבחן ולפתור בעיות ישירות מהמערכת, ללא צורך בהגעת טכנאי לבית הלקוח".
השראה עולמית: "שירות הלקוחות של טסלה, בעיקר בשל החדשנות והנוחות שהוא מציע. טסלה שמה דגש על חוויית לקוח חלקה, עם שירות דיגיטלי מתקדם שכולל עדכוני תוכנה מרחוק, אבחון תקלות אונליין ואפשרות לקבלת שירות ישירות דרך האפליקציה. המודל שלהם מוכיח כיצד ניתן למנף טכנולוגיה מתקדמת כדי להפוך את השירות למהיר, יעיל ונגיש יותר".
ליאת מנשה
עקרונות לבניית תפיסת השירות העתידי: "בעשור הקרוב, הדרך שבה לקוחות יקבלו שירות תשתנה מהותית, כאשר סוכנים AI כתובים וקוליים ידברו בשפה טבעית ואמפתית ויזהו רגשות. הם יהוו את הממשק המרכזי, ונציגים אנושיים יתמקדו במקרים מורכבים ורגשיים, וגם להם יונגש המידע בצורה חכמה. טכנאים יעבדו היברידית לצד רובוטים חכמים, שיבצעו תיקונים שגרתיים.
"השירות יהיה אינטואיטיבי, אישי ומיידי, מבוסס על למידת הלקוח, והבנה ומענה לצרכים שלו עוד לפני שהוא מבקש עזרה. השירות יפעל כמערכת חכמה שמנהלת את עצמה ומספקת חוויה שקופה - בלי שהלקוח יתערב (Machine-2-Machine) ובממשק עם מערכות אחרות. למשל: בר המים עצמו מזהה תקלה, מתפעל עצמאית את התיקון, ובמידת הצורך מתאם טכנאי ישירות מול יומן הלקוח ומערכות החברה. בר המים יתחבר גם למכשירים חכמים אחרים בבית".
שירות באמצעות סוכן AI: "פיתחנו את תמר, בוטית מבוססת AI, שיכולה להנחות את הלקוח בפתרון מיידי לכל תקלה 24/7 ולתאם טכנאי במידה והתקלה לא נפתרה, ובכך אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו שירות מהיר, פשוט וללא מאמץ.
"במקביל, אנחנו בוחנים כלי AI קוליים שישמשו כסייענים לנציגים, וסוכני AI שילמדו את הלקוח ויזמו פתרונות לפני שהוא פונה אלינו. ישנם אתגרים כמו התאמות לשפה העברית, אימוץ טכנולוגיות מצד הלקוחות ועוד, ואנו נמצאים בעיצומם של ניסויים שונים בתחום".
השראה עולמית: "הלקוחות שלנו משווים את חוויית השירות שלהם לסטנדרטים שהם חווים בנטפליקס, באפל, באמזון, בטסלה ובמותגים גלובליים אחרים. ארגונים אלו שמים את הלקוח במרכז, מבינים את צרכיו ובהתאם מייצרים שירות מתקדם, חלק וללא מאמץ.
"אם דומינוס פיצה הפכה את ההזמנה ל-One Click Pizza, שמאפשרת ללקוח לקבל את מה שהוא רוצה בלחיצה אחת, אנחנו יצרנו את One Click Soda, שמאפשר ללקוחות להזמין סודה בלחיצת כפתור באתר".
ליטל וקסלר / צילום: ענבל מרמרי
"כאל יודעת לייצר פתרונות דיגיטליים מעולים, אך יש עדיין רגעים שבהם הלקוח מעדיף ואפילו חייב אינטראקציה אנושית כדי להרגיש ביטחון ושביעות רצון מהשירות. אנחנו מתמודדים עם סוגיות כמו חשד להונאות, בקשות אשראי מיוחדות, או מצבים אישיים רגישים של לקוחות.
"בנקודות אלה, לקוחות עדיין מצפים לקבל מענה מנציג אנושי שיכול להפעיל שיקול דעת, להבין את המצב הייחודי שלהם, ולספק תחושת ביטחון. זאת למרות שמבחינה טכנית, חלק ניכר מהפעולות הללו יכולות להתבצע באפליקציה, בחווית לקוח טובה ופשוטה.
אני מאמינה שבשנים הקרובות לא רק נראה יותר פיתוחים טכנולוגים בתחום השירות, אלא גם אמון שהולך ומתגבר בהליכים הדיגיטליים המלאים. זה עניין של הרגל, וזה תהליך הדורש בשלות - הן מצד הטכנולוגיה שצריכה להיות מדויקת ואמינה יותר, והן מצד הלקוחות שצריכים לפתח אמון במערכות אלה".
שירות באמצעות סוכן AI: "הקמנו מפת יישום נרחבת להטמעת AI בכאל באזורים רבים, בדגש על חווית לקוח. אנחנו מתחילים בסוכנים חכמים במענה ווטסאפ ובמענה הקולי, ומתכננים להתרחב בהמשך. זה תהליך שחייב להתבצע בהדרגה, ולפגוש את הלקוח במקומות שבהם הוא מקבל ערך ומענה אפקטיבי - ולא תחושה של 'חוסכים עליי'".
התלונה השכיחה ביותר: "בירור עסקאות אינטרנט - לקוחות פונים כשהם מזהים עסקאות לא מוכרות בכרטיס האשראי שלהם, והם מודאגים מאוד מפני הונאות אפשריות. הטיפול שלנו בנושא מתחיל הרבה לפני המפגש עם המוקד או האפליקציה, במטרה להעניק תחושת שליטה מתמדת על הכרטיס. במקביל, אנחנו מפתחים ומשדרגים כל הזמן את מערכת מניעת ההונאות שלנו.
"גם כאן יש לנו אתגר שירותי שימשיך ויתפתח, והוא מתן שירות לאוכלוסיות פגיעות, בדגש על לקוחות מבוגרים שנפגעים מהונאות בשיעורים גבוהים יותר. לצד הטכנולוגיות המתקדמות למניעת הונאות, אנחנו מפתחים מערכי הדרכה והסברה ייעודיים המלמדים לקוחות מבוגרים כיצד לזהות ניסיונות הונאה ולהתגונן מפניהם.
"המחויבות שלנו היא לספק שירות מקיף - לא רק לטפל בבעיות בדיעבד, אלא לפעול באופן יזום לשמירה על ביטחון הלקוח וכספו, תוך התאמת השירות לצרכים הייחודיים של כל קבוצת גיל".
גילוי מלא
פרויקט השירות של גלובס הוא פרויקט מערכתי הנערך השנה לראשונה והוא יוצג בין היתר בכנס השירות שייערך ב־27.3 בשיתוף בנק מזרחי טפחות ובחסות בזק, וולט וכאל. נדגיש כי סקר גלובס שנערך על ידי הגל החדש וכן כל התכנים בפרויקט נכתבו ונערכו על ידי מערכת גלובס לפי שיקולים מערכתיים בלבד.