חברת הרכבים החשמליים טסלה פרסמה הערב (ג') את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2025. בשורת ההכנסות, דיווחה החברה על הכנסות בגובה של 19.34 מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 21.3 מיליארד דולר, מדובר בירידה בהשוואה להכנסות בגובה של 21.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, וירידה מ-27.51 מיליארד דולר שהציגה החברה ברבעון הקודם.
בנוסף ההכנסות ממכירת המכוניות ירדו ב-20% ל-14 מיליארד דולר לעומת 17 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.
בדוח הכספי נכתב כי "קשה למדוד את ההשפעות של שינוי מדיניות הסחר העולמית על שרשראות האספקה של תעשיות הרכב והאנרגיה, על מבנה העלויות שלנו ועל הביקוש למוצרים בני קיימא ולשירותים נלווים. נבחן מחדש את התחזיות שלנו לשנת 2025 בעדכון לרבעון השני".
בשורת הרווח למנייה רשמה החברה 27 סנט למניה, זאת לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 39 סנט למניה, כפי שציינו מספר גופי מחקר בוול סטריט. מדובר בירידה בהשוואה ל-0.45 דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד ו-0.73 דולר ברבעון הקודם.
ירידה חדה במשלוחים
ענקית הרכבים החשמליים בניהולו של אילון מאסק התמודדה במהלך הרבעון עם ירידה משמעותית במשלוחי רכבים, מחאות על רקע מעורבותו הפוליטית של מאסק בממשל טראמפ וחששות מפני השפעת מדיניות המכסים של טראמפ על עסקי החברה.
בתחילת החודש דיווחה טסלה הרבעון החלש ביותר בשנתיים האחרונות. החברה דיווחה על משלוחים של 336,681 רכבים ברבעון, ירידה של כ-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וירידה דרמטית של 32% בהשוואה ל-495,570 רכבים שנמסרו ברבעון הקודם.
הירידה במשלוחים מוסברת בחלקה בשל התחרות המתגברת מצד יצרניות סיניות, כמו גם האטה כללית בביקוש לרכבים חשמליים בשווקים מרכזיים, וכן גם בשל מחאה צרכנית על רקע מעורבותו הגוברת של מאסק בפוליטיקה האמריקאית. דן אייבס, אנליסט בוודבוש, הגדיר את המצב כ"קו אדום" לנוכח ההשפעה השלילית של פעילותו הפוליטית של מאסק על המותג. בנוסף, מאז תחילת כהונתו של הנשיא טראמפ בינואר, העלה הממשל ספקות לגבי המשך התמיכה הממשלתית ברכבים חשמליים באמצעות זיכויי מס והטבות רגולטוריות, מה שהעיב על תחזיות הצמיחה של החברה. הדבר בא לידי ביטוי בהורדת תחזיות המשלוחים השנתיות של האנליסטים ל-1.65 מיליון רכבים בלבד, לעומת ציפיות קודמות שעמדו על יותר מ2 מיליון רכבים.
חששות מביצועים חלשים
לפני פרסום הדוחות, הביעו אנליסטים מובילים בוול סטריט מספר חששות לגבי ביצועי טסלה. בבנק ההשקעות ברקליס הורידו את מחיר היעד למניית החברה מ-325 דולר ל-275 דולר. בין היתר צוין בהחלטה כי "מרווח הרווחיות בתחום הרכב צפוי להגיע לשפל חדש". במקביל, אנליסטים נוספים צפו כי מכירות טסלה יצנחו ב-9% בשנת 2025 כולה, אך חלקם כתבו כי שנת 2026 תהיה שנת התאוששות - עם צמיחה של 35% בהקיף המשלוחים, זאת בעקבות התאוששות המותג, עלייה מחודשת בביקוש לרכב חשמלי והשקת דגם זול יותר של טסלה.
חשש נוסף שהועלה לאחרונה נוגע להשפעת מדיניות המכסים על פעילות החברה. ברויטרס דווח כי טסלה נאלצה לעכב משלוחי חלקים מסין עבור משאיות החשמל שלה והרכב האוטונומי שלה- הסייברקאב (Cybercab), מה שעלול לדחות את השקתם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.