משרדי האוצר והתשתיות הודיעו בסוף השבוע, כי סיכמו על הכנת מיכרז בינלאומי להקמתו ולהפעלתו של קו רכבת חדש. הקו יוקם על ידי יזמים פרטיים ללא השקעה ממשלתית, למעט העמדת קרקעות המדינה לטובת היזמים.
המשרדים לא הצליחו להגיע להסכמה לגבי הקו שיופרט, ול"גלובס" נודע, כי כל אחד מהמשרדים מבקש להפריט קו אחר.
שר התשתיות, אריאל שרון, אמר ל"גלובס", כי הקו האידיאלי להפרטה הוא הקו המתוכנן בין אילת לבין עקבה, כאשר, לדבריו, ניתן ליישם זאת באמצעות מיזם משותף עם הירדנים. שרון אומר, כי קו זה יסייע במיוחד לנמלי אילת ועקבה, וכן יאפשר לירדנים לייצא לאשדוד. בעבר טענו גורמים ברשות הנמלים והרכבות, כי פרוייקט זה מצריך השקעות ממשלתיות נרחבות של מעל 100 מיליון דולר, ועל כן לא נראה שיבוצע בתקופה הקרובה.
לעומת זאת, סבורים במשרד האוצר, כפי שפורסם בשבוע שעבר, כי רצוי להפריט את הקו המתוכנן בין נתב"ג-מודיעין-ירושלים. ברכבת ישראל העריכו באחרונה את ההשקעה בקו בכ-100 מיליון שקל. «מאת דוד חיון «משרדי האוצר והתשתיות יכינו מיכרז בינלאומי להפרטת קו רכבת חדש «מחלוקת בין המשרדים לגבי מיקום הקו
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.