מספר הנוסעים ברכבת ישראל גדל בשנת 2000 בכ-46% לעומת שנת 99', והגיע לשיא
של כ-13 מיליון איש. כך אמר היום (ב') מנכ"ל רכבת ישראל, עמוס עוזני. לדבריו,
יעדי הרכבת השנה כוללים תחזית נוסעים של כ-17 מיליון איש, וגידול של כ-20%
במספר הרכבות, לכ-235 רכבות ביום.
לדברי עוזני, מספר הנוסעים ברכבת התייצב בחצי השנה האחרונה על יותר ממיליון
נוסעים בחודש. ב-5 השנים האחרונות גדל מספר הנוסעים פי שלושה, מה שמעיד על
העדפת הרכבת ככלי תחבורה ציבורי. במחצית השנה תחל קליטתם של 12 מערכי קרונות
דו-קומתיים ו-8 מערכי קרונועים, שיוסיפו כ-8,600 מושבים, שהם גידול של כ-70%.
בנוסף, ייפתחו השנה 4 תחנות חדשות: חוצות המפרץ ולב המפרץ בחיפה, תחנת קיסריה-פרדס
חנה, ותחנת ההגנה בת"א על ציר האיילון, בכניסה הדרומית לעיר.
הרכבת החלה החודש בעבודות ההקמה של שני קווים חדשים מתל-אביב לנתב"ג ומתל-אביב
לכפר סבא. בפרוייקט המשך קו ראש העין לכפר סבא יושקעו 130 מיליון שקל. הוא
יושלם במחצית 2002. לאורך הקו יוקמו שלוש תחנות: בנורדאו ובסוקולוב (כפר סבא)
ובראש העין צפון.
בהקמת הקו לנתב"ג יושקעו 320 מיליון שקל, והוא יכלול תחנה חדשה שתשולב בטרמינל
החדש המוקם בנתב"ג. הקו אמור להיפתח לנסיעות, יחד עם פתיחת הפרוייקט בראשית
2002.
מנתוני הרכבת עולה, כי בשנת 2000 גדל מספר הנוסעים בכל הקווים: בקו הראשי ת"א-חיפה,
נסעו אשתקד 4.3 מיליון איש, שהם עלייה של 38% לעומת שנת 99'. מספר הנוסעים
בקו אשדוד-ת"א עלה ב-39%, ל-1.8 מיליון איש. מספר הנוסעים בקו אשדוד-חיפה-נהרייה,
עלה ב-56%, ל-666 אלף איש. מספר הרכבות עלה בכ-24% לכ-200 רכבות ביום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.