רכבת ישראל מוציאה את המכרזים הראשונים להקמת קו הרכבת נתב"ג-מודיעין, בעלות של 400 מיליון שקל. קו זה הוא חלק מהתוכנית הכוללת להקמת רכבת מהירה בין ירושלים לת"א דרך מודיעין.
קו הרכבת למודיעין כולל הקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 22 ק"מ ושתי תחנות רכבת האחת בסמוך למרכז העיר מודיעין והשנייה בכניסה לעיר.
בסיכום בין משרד התחבורה ומשרד השיכון הוחלט, כי משרד השיכון ישתתף במימון הקמת הקו בסכום של כ-100 מיליון שקל.
התוכנית לסלילת הקו הוגשה לפני מספר חודשים לאישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ובמשרד התחבורה מעריכים, כי עד סוף השנה יושלם התכנון המפורט של כל הקו.
הקטע הראשון של הרכבת מת"א לנתב"ג באורך של 7 ק"מ יושלם באוקטובר 2003. הקטע בין נתב"ג למודיעין יושלם על-פי ההערכות עד אמצע שנת 2005.
הקטע בין מודיעין לירושלים יושלם על-פי ההערכות רק לקראת סוף שנת 2009. מדובר בקו שיכלול תשע מנהרות באורך של 14 ק"מ. עלות הקו נחשבת ליקרה מאוד ביחס למסילות ברזל ונאמדת בלמעלה מ-2.5 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.