מחר צפויה להתפרסם בעיתון "הארץ" הבהרה של יבואנית הרכב קרסו, בה היא מודיעה לציבור כי מוסף "הארץ" לראש השנה, עליו לקחה חסות, אינו תואם את דעותיה. כך נודע ל"גלובס".
קרסו (יבואנית מכוניות ניסאן ורנו) הייתה המפרסמת היחידה במוסף ראש השנה של העיתון, שנשא אופי פוליטי ורק בנטל ההתנחלויות. הפרסום של החברה כלל 15 מודעות לשני מותגי הרכב.
במודעת ההבהרה ייכתב: "במוסף הארץ לראש השנה פרסמה קרסו מספר מודעות לניסן ורנו. המוסף נשא אופי פוליטי שאינו תואם את החברה ודעותיה. חשוב לנו להבהיר שהחברה הינה א-פוליטית בעליל והדבר נעשה בתום לב ושלא מתוך הזדהות. אנחנו מביעים התנצלות כנה בפני כל מי שנפגע".
רזי פלד, מבעלי משרד הפרסום פלד מזרחי, המטפל בתקציב קרסו, אמר היום ל"גלובס" כי למשרד ולחברה לא היה שמץ של מושג כי המוסף, לו נותנת החברה חסות מזה מספר שנים, יהיה השנה פוליטי. "כבר ארבע או חמש שנים" הוא אומר, "נותנת החברה חסות למוסף ראש השנה מתוך מחשבה שכחברה מובילה שהינה הוותיקה בשוק החיבור הזה נכון ומתאים ושיש בו משהו סמלי וחשוב. במשך שנים עסקו מוספים אלה בחברה, פנאי וטיולים ולכן החיבור התבקש. לא נאמר לנו כי השנה יהיה קו פוליטי ברור ומזוהה כל כך והופתענו לרעה עם הפרסום. אני לא חושב שאף חברה צריכה להיות מזוהה עם קו פוליטי כלשהו - לא ימני ולא שמאלי".
פלד לסרב להתייחס לשאלות בדבר ההשקעה הכספית של החברה במוסף, היקף הנזק שנגרם לה כתוצאה מהפרסום במוסף, האם הודעת ההבהרה תעשה על חשבון החברה או האם וכיצד יפצה עיתון "הארץ" את חברת קרסו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.