תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"מנהלים עם כישורי מנהיגות עסקית יכולים להפוך את ישראל למקום טוב יותר"

כך אומר גלעד נוימן, יוזם וראש תכנית יוזמת פרס למנהלים במרכז האקדמי פרס, שנערכת בשיתוף אוניברסיטת הרווארד • מטרת התכנית היא להקנות למנהלים בכירים במגזר הפרטי כלים ייחודיים לייצור שינוי חברתי חיובי בישראל וכן כלים אוניברסליים שחשובים לכל אותם מנהלים בדרג גבוה, שרואים בעצמם מנהיגים עסקיים

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף המרכז האקדמי פרס

"זה לא סוד שהמגזר הפרטי בישראל הוא מנוע הצמיחה העיקרי של המשק", אומר גלעד נוימן, ראש יוזמת פרס למנהלים של המרכז האקדמי פרס וביה"ס לממשל של אוניברסיטת הרווארד. "המגזר הפרטי מוביל את הצמיחה הכלכלית ומהווה כ-70% מהפעילות הכלכלית הכוללת וישראל מדורגת במקום הראשון בעולם במספר הסטארט - אפים לנפש. אז למה שלא נהנה מהמוחות המבריקים האלו גם בתהליכי קבלת החלטות ברמה הלאומית?".

נוימן אף מביא דוגמה, לדבריו: כבר בימים הראשונים של המלחמה, מנהלים בכירים במגזר העסקי הבינו את גודל השעה, הקימו יוזמות למען הציבור וניווטו את הספינה בסערה.הם הצליחו להתמודד עם השינויים ופעלו להמשך הנעת צמיחת המשק. המאפיין המשותף לכל אותם מנהלים ויזמים הוא מנהיגות עסקית. "כל אדם שמוביל חברה, צוות או קבוצה - הוא מנהיג. מנהיגות עסקית היא היכולת להשפיע על אחרים ולהוביל לשינוי כדי להגשים את המטרה המשותפת", מוסיף נוימן.

בארה"ב למשל, שיעור המעורבות בפוליטיקה של בכירים במגזר העסקי גבוה באופן יחסי. כ-30% מהמנכ"לים של חברות גדולות תורמים לקמפיינים פוליטיים או מעורבים בפעילויות פוליטיות, כך לפי הנתונים של אתר Open Secrets, העוקב אחר התרומות המועברות למערכת הפוליטית בארה"ב. חלק מאותם בכירים אף מונו לתפקידים ציבוריים, כמו למשל סטיב מנוצ'ין, שהיה מנכ"ל גולדמן זאקס ולימים כיהן כשר האוצר בממשל טראמפ. בנוסף לכך, כ-80% מהמנכ"לים של חברות ציבוריות בארצות הברית יושבים גם במועצות מנהלים של חברות אחרות. לדברי נוימן, הדבר מעיד על רשתות קשרים חזקות והשפעה רחבה של המגזר העסקי - גם על חיים מחוצה לו.

גלעד נוימן, ראש יוזמת פרס למנהלים של המרכז האקדמי פרס וביה''ס לממשל של אוניברסיטת הרווארד / צילום: אלבום פרטי
 גלעד נוימן, ראש יוזמת פרס למנהלים של המרכז האקדמי פרס וביה''ס לממשל של אוניברסיטת הרווארד / צילום: אלבום פרטי
 

"לעודד מנהלים להוביל עשייה לשיפור המצב בארץ"

לאור כל זאת, ועל מנת לקדם, להגביר ולהאיץ כניסה ושילוב של מנהלים בכירים מהמגזר העסקי אל תוך העשייה הציבורית בישראל - החליטו במרכז האקדמי פרס להשיק את 'יוזמת פרס למנהלים -מנהיגות עסקית מובילת שינוי', שההרשמה אליה נפתחת בימים אלה. מטרת התכנית היא להקנות למנהיגים במגזר הפרטי כלים ייחודיים להובלה יעילה של שינוי חברתי חיובי בישראל. היוזמה כוללת תכנית לימוד במרכז לחדשנות ויזמות של המרכז האקדמי פרס, לצד תכנית הכשרה ניהולית מותאמת אישית שתתקיים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית והמובילה, שבמסצ'וסטס, ארה"ב.

נוימן, שמוביל את היוזמה יחד עם ד"ר שוקי פרידמן, המנהל האקדמי שלה, מספר כי "הרעיון להקמתה עלה בזמן שלמדתי לימודי מאסטר במנהל ציבורי ולימדתי קורס במשא ומתן באוניברסיטת הרווארד. על רקע ניסיונות להפיכה המשטרית או הרפורמה המשפטית בישראל (כל אחד יבחר את ההגדרה שנכונה לו) והמחאה שקמה בעקבותיה - הבנתי שיש צורך לעודד מנהלים בכירים ויזמים במגזר הפרטי, להוביל לעשייה ולשיפור המצב החברתי, הכלכלי, הפוליטי והציבורי בישראל", הוא אומר ומבהיר כי לא מדובר כאן בנקיטת עמדה פוליטית - אלא ברצון להוביל לשינוי בטיב המנהיגות על ידי יצירת תהליכי עומק לשינוי חיובי בחברה ובציבוריות הישראלית.

המשתתפים ביוזמת פרס למנהלים, שתצא לדרך בנובמבר הקרוב, ייקחו חלק בשתי תוכניות משלימות לפיתוח מנהיגות: הראשונה, כלים להובלת שינוי בחברה הישראלית - תכנית המוצעת על ידי המרכז האקדמי פרס; והשנייה, מנהיגות אישית ומשא ומתן ככלי התערבות בזירה הציבורית - תכנית המוצעת על ידי Harvard Kennedy School Executive Education.

התכנית הראשונה "כלים להובלת שינוי בחברה הישראלית", פותחה על ידי המרכז האקדמי פרס. והיא מתמקדת בהיכרות מעמיקה עם החברה והממשל בישראל ומעניקה כלים להובלת שינוי בחברה הישראלית. "התכנית מורכבת מארבע יחידות - הכרת החברה הישראלית, השסעים, הלכידות והאתגרים שיש בה, הבנה מעמיקה של המדינה ומוסדותיה, לימוד כלי השפעה שונים להובלת שינוי חברתי חיובי, ומפגשים עם אישים מרכזיים מהעולם העסקי והחברתי בישראל כמקור להשראה", אומר נוימן.

המשתתפים יקבלו כלים, תובנות, זמן נטוורקינג והרצאות שחלקן יועברו בעברית וחלקן באנגלית. בין המרצים: פרופ’ אביחי מנדלבליט, היועמ"ש לשעבר, אלוף (מיל'); אביב כוכבי, הרמטכ"ל לשעבר; ד״ר מיכה גודמן, סופר, הוגה דעות, וחוקר של המחשבה היהודית והישראלית; ד"ר נסרין חאג’ יחיא, שותפה בקרן פורטלנד; אבי גבאי, בעלים ומנכ"ל חברת פטנר; שלמה דברת, מייסד ושותף מנהל של קרן הון-הסיכון ויולה; דנה עזריאלי, פילנתרופית ויו"ר קבוצת עזריאלי ועוד.

במסגרת התכנית השנייה, משתתפי יוזמת פרס למנהלים יבלו שבוע שלם ב-Harvard Kennedy School (HKS) שבקיימברידג’, מסצ’וסטס בארה"ב. שם הם ייקחו חלק בתכנית אינטנסיבית להכשרה ניהולית מותאמת אישית של HKS - 'מנהיגות אישית ומשא ומתן ככלי התערבות בזירה הציבורית'. "זוהי תכנית שפותחה ונבנתה במיוחד על ידי אוניברסיטת הווארד עבור יוזמת פרס למנהלים והיא מנגישה למנהלים הבכירים בישראל כלים אוניברסליים שחשובים לכל מנהיג עסקי", מספר נוימן. "התכנית תתמקד במנהיגות אדפטיבית (המניעה קבוצות), מנהיגות מוסרית, משא ומתן ומדעי ההתנהגות והמפגשים יערכו בשפה האנגלית". בנוסף לשבוע בקמפוס של הרווארד, התוכנית השנייה תכלול עוד 8 מפגשי המשך עם טובי המרצים מאוניברסיטת הרווארד, שיועברו באופן מקוון אל קמפוס המרכז האקדמי פרס.

בוגרי התכנית יזכו לשתי הסמכות ייחודיות - תעודת גמר מ-Harvard ותעודת גמר מהמרכז האקדמי פרס. כבוגרי היוזמה, המשתתפים יוכלו ליהנות מהטבות כחלק ה- Membership Program של אוניברסיטת הרווארד הכוללת: חיבור לקהילת הבוגרים הבינלאומית, הזמנה לכנסים בינלאומיים, קבלת עדכונים של ניוזלטרים חודשיים וכן שיתוף פעולה עם המשרד לקידום קריירה של HKS. וכל זאת לצד האפשרות ליצור נטוורקינג עם חברים ללימודים והמרצים הבכירים בארץ ובארה"ב.

זאת ועוד, עם סיום הלימודים בתכנית, המרכז האקדמי פרס יבחר מועמדים מצטיינים לקבלת מענקים כספיים משמעותיים וכלים נוספים למימוש יוזמות חברתיות בעלות השפעה. כל זאת במסגרת תכנית אקסלרטור "האימפקט" שנערכת על ידי המכון למדיניות העם היהודי (JPPI) באוניברסיטה העברית בירושלים.

נוימן מסכם ואומר כי "התכנית מיועדת לאנשים עם ניסיון ניהולי בתפקיד בכיר מתחומים שונים, עם רמה גבוהה של אנגלית ועם תואר ראשון לפחות. מעל לכל היא מתאימה לאנשים עם כישורי מנהיגות עסקית, שיש בהם רצון אמיתי לשינוי ושמוכנים להקדיש זמן ומאמץ כדי להפוך את ישראל למקום טוב יותר".

לפרטים נוספים על יוזמת פרס למנהלים - מנהיגות עסקית מובילת שינוי, הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988