תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"השקעות שבוצעו במהלך משבר 2008-2009 הניבו למשקיעים שלנו תשואות גבוהות ביותר; כעת ההזדמנות לשחזר זאת"

סביבה כלכלית מאתגרת מדרבנת את המנהלים המנוסים בשוק הנדל"ן הגלובלי להגדיל את היקף ההשקעות ולנצל את העיתוי לטובת השקעות ייחודיות • בפרופימקס נערכים לתנופת השקעות של מאות מיליוני דולרים בנכסי נדל"ן איכותיים בארה"ב, ומציינים: "האינפלציה דועכת והדרך להורדת ריבית מתקצרת • זו נקודת זמן מצוינת למשקיעים כשירים להצטרף ולהיות חלק מהשקעות שתתבצענה בחלון הזדמנויות שנפתח בעת משבר כלכלי"

צילום: Canva
צילום: Canva

הכתבה בשיתוף פרופימקס

התקופה הנוכחית היא תזזיתית, משונה ובעיקר בלתי-צפויה. מתחים גאו-פוליטיים הפכו תכופים ורצף של אירועים מאקרו-כלכליים, בראשם נסיקת האינפלציה ועליית הריבית, מתרחשים בתוך פרקי זמן קצרים. במבט נוסף, ניתן להצביע על התקופה - על אף המהמורות והתפניות שהביאה - גם ככזו שמשקפת במידה רבה דפוסים שחוזרים על עצמם ומאפיינים מחזור שוק טבעי: יריבויות גאו-פוליטיות היו ונותרו, גם אם בעצימות משתנה; העלאות ריבית הן צעד הכרחי במאבק לריסון לחצי אינפלציה, כפי שקרה לאורך עשורים רבים, וסביבת ריבית גבוהה הייתה ונותרה פקטור שמייצר אפקט מצנן על הפעילות הכלכלית.

למעשה, שתי הזוויות שהובאו מעלה - מתבוננות בדיוק על אותה תקופה - אך מציגות ראייה שונה באשר לניתוח הסביבה והתהליכים המאקרו-כלכליים המלווים אותה. בהתאם, ההתנהגות הכלכלית נגזרת מנקודת המבט. וכך, אלו שמזהים תבניות ודפוסים שחוזרים על עצמם, עשויים לראות את המצב הנוכחי כחלון הזדמנויות להשקעות יוצאות דופן, שניצולן יאפשר לקצור את הפירות לאורך זמן, כך אומרים בפרופימקס, הפעילה כשלושה עשורים בתחום השקעות נדל"ן בשוקי מפתח מעבר לים עבור משקיעים כשירים.

"להכיר במציאות החדשה ולהגיב בתבונה"

הפער בין נקודות המבט משתקף היטב אצל השחקנים השונים שפועלים בעולם ההשקעות, ובשוק הנדל"ן בפרט. משקיעים שאינם מנוסים דיים ואין להם היכרות עם משברי עבר ונקודות שפל כלכליות, עשויים לקפוא מפחד או 'לשבת על הגדר', שכן אי-הוודאות תגרום להם לא להחליט.

מנגד, מנהלי השקעות, כמו גם משקיעים עתירי ניסיון, שהם בוגרי מחזורי גאות ושפל בכלכלה הגלובלית, רואים בסביבה הנוכחית ובתקופה הקרובה, דווקא בשל ריבוי האתגרים המימוניים וקשיי התזרים, הזדמנות להשקעות בנכסי נדל"ן איכותיים. זאת מתוך הבנה שמדובר בעיקר בקשיים מחזוריים וזמניים, שמייצרים כעת לחץ מחירים ומציפים, לזמן מוגבל, הזדמנויות השקעה מעניינות במיוחד.

בתקופות אלה, מציינים בפרופימקס, אין חכם כבעל ניסיון ולכן למנהלים המנוסים יש יתרון ניכר על פני כל יתר המנהלים. הם יודעים לזהות השקעות שהתמחור שלהן משקף פוטנציאל להוספת ערך ולנתב את התוכנית העסקית שלהם בהתאם.

מי שמכיר זאת היטב הוא אלחנן רוזנהיים, מוותיקי המנהלים בשוק הנדל"ן הגלובלי ומייסד ומנכ"ל פרופימקס, המאפשרת למשקיעים כשירים בישראל להצטרף אליה להשקעות נדל"ן ייחודיות שמתבצעות עם שותפותיה האסטרטגיות מעבר לים.

משקיעים כשירים, אנחנו מזמינים אתכם לקבל מידע מלא לגבי תנאי ההצטרפות לקרן השישית Profimex CircleOne VI, כולל היסטוריית הביצועים שהשאנו למשקיעינו במהלך 30 שנות פעילות. לפרטים נוספים, לחצו כאן>>

"לאורך כל משברי עבר ראינו שמנהלים מיומנים, שהשכילו להכיר במציאות החדשה ולהגיב בתבונה להזדמנויות שזימנה - קצרו את הפירות", אומר רוזנהיים. דבריו נשענים על העובדה כי פרופימקס, למודת הניסיון, צלחה רצף של נקודות משבר שנחרטו בכלכלה הגלובלית, בין השאר, פקיעת בועת הדוט.קום בשנת 2000, המשבר הפיננסי ב-2008 והתפרצות מגפת הקורונה.

הגרף מטה ממחיש למעשה את טענותיו של אלחנן, ומציג את התשואה השנתית הממוצעת לקרנות נדל"ן בארה"ב לפי שנה. העמודות הצהובות מייצגות את השינוי (ירידה או עלייה) בשווי הנכסים בטווח של 12 החודשים האחרונים. לצידן, העמודות הכחולות, מציגות את התשואה השנתית של הקרן שהתחילה להשקיע בשנה זו לאורך זמן. המסקנה חד-משמעית: קרנות נוטות להשיא תשואה גבוהה מהממוצע כאשר הן מתחילות את ההשקעות שלהן בתקופת אי-ודאות ונקודות משבר (2001, 2008-2009, 2023), כאשר הן רוכשות נכסים בערכים נמוכים מהשווי שהם מגלמים לאורך זמן.

מקור הנתונים: : AFIRE - The association for international real estate investors focused on commercial property in the Unites States
 מקור הנתונים: : AFIRE - The association for international real estate investors focused on commercial property in the Unites States

"התשואות הגבוהות ביותר שהנבנו למשקיעים שלנו הגיעו, בין השאר, מתוך עסקאות שעשינו בעיתות משבר, אי-ודאות ושפל. הניסיון שנצבר אצלנו ואצל שותפינו ציידו אותנו בערך מוסף שאין למנהלים אחרים", מסביר רוזנהיים ומדגיש כי "לאור ביצועי העבר, הגיע הזמן שיותר משקיעים לא ייבהלו מתקופות אי-ודאות אלא יראו בהן הזדמנויות ייחודיות, זאת כמובן רק אם מפקידים את האחריות בידיי מנהלים מקצועיים שהוכיחו שהם ראויים לכך".

צליחת המשוכות לאורך השנים, כך לפי רוזנהיים, תרמה לשדרוג וחידוד מדיניות ואסטרטגיית ההשקעה של פרופימקס, זאת לצד הקדשת משאבים רבים לאיתור וטיפוח רשת קשרים עם שותפים אסטרטגיים-מקומיים בעלי מומחיות בסגמנטים ספציפיים בשוקי היעד בעולם, שעם חלקם משקיעה פרופימקס יד ביד כבר למעלה משני עשורים.

"איתור וניצול ההזדמנויות תלוי בעיקר בנגישות של השותפים לעסקאות ייחודיות, לצד נוכחות והיכרות מעמיקה ואינטימית עם כל פרט בשוק היעד - החל בתקנות ורגולציה, דרך דפוסים ותהליכים סביבתיים ועד התרבות העסקית שמאפיינת את האזור", מציין רוזנהיים את חשיבות השותפים האסטרטגיים והמקומיים בשרשרת הערך. "רק דרכם ניתן להצטרף להזדמנויות ייחודיות, שנבחרות בקפידה, ושלולא הקשר ההדוק עם שותפים נבחרים אלו - לא הייתה לנו גישה אל אותן הזדמנויות עסקיות".

ההזדמנויות עליהן מצביע מייסד ומנכ"ל פרופימקס מתחילות להופיע בהדרגה בשוק וישנה ציפייה שעוד יתגברו באופן איטי, וכדי לנצלן נדרש להיות כל העת עם אצבע על הדופק. אחד האיתותים לכך הוא מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) לחודש יוני, לו חיכו בשוק במשך זמן רב. המדד הפתיע לטובה לאחר שהציג ירידה (0.1%-) בקצב האינפלציה השנתי - מגמה שלא נצפתה מאז מאי 2020. משמעות הדבר היא שהדרך להורדת ריבית הולכת ומתקצרת - ואיתה גם חלון הזמן לניצול ההזדמנויות בשוק הנדל"ן.

מדד המחירים לצרכן (CPI) הפתיע ביוני - והדרך להורדת ריבית הולכת ומתקצרת

מקור הנתונים: Bureau of labor statistics, U.S.
 מקור הנתונים: Bureau of labor statistics, U.S.

השקעה "סבלנית" משתלמת

בפרופימקס אומרים כי השקעות בנדל"ן ריאלי, קרי בנכסים לא-סחירים המיועדים להשקעה ארוכת-טווח, זוכות ליתרון משמעותי על-פני השקעות סחירות, בייחוד בזמנים אלו. מעצם היותן השקעות בלתי-סחירות שלא משקפות את שינויי הערך בצורה ויזואלית ושוטפת, כמו בשוק ההון, ובהתאם לא מייצרות ספקולציות ופעולות אימפולסיביות של מכירה תחת לחץ.

בנוסף, שורה של מחקרים, כמו גם ניסיון העבר, מלמדים שקיים קשר הדוק בין טווח ההשקעה לבין התשואה שלצידה - מחזור חיי השקעה ארוך יחסית, כמו זה המאפיין השקעות בנדל"ן ריאלי, מאפשר למנהל ההשקעה למצות באופן מיטבי את הפוטנציאל של הנכס ולתזמן היטב את מועד המימוש, וכך למקסם את ההחזר על ההשקעה.

מלבד זאת, וזו נקודה חשובה, לפי רוזנהיים, בהשקעת נדל"ן לוקחים בחשבון, כחלק מ'עסקת חבילה, שההשקעה מיועדת לטווח ארוך, וכי אורך רוח ומשך הזמן הם מאפיינים חיוניים המאפשרים למנהל המיומן להוציא לפועל את התוכנית העסקית (השבחת הנכס, שיפור תמהיל הדיירים, העלאת שכר הדירה, מימוש הנכס בזמן האופטימלי ועוד) כדי למקסם את ערך ההשקעה ולתגמל את המשקיעים - בתמורה לחוסר הנזילות - בפרמיה נוספת. גם במקרה זה מתקיים קשר הדוק בין רמת המומחיות של המנהל לאיכות הביצועים שיציג לאורך זמן.

לסיכומו של עניין, אומרים בפרופימקס, כי חשוב שמשקיעים כשירים יזהו תקופות של אי-ודאות, כהזדמנויות עסקיות ייחודיות. הצטרפות לקרן השישית (Profimex CircleOne VI), שהוקמה במטרה לנצל את ההזדמנויות בשוק ולהרכיב תמהיל נכסים גלובלי רב-גוני ואיכותי עם פוטנציאל להשיא תשואות אלפא, מאפשרת למשקיעים ליהנות ממיצוי של הזדמנויות ההשקעה ייחודיות שמופיעות נוכח התקופה.

"כחברה שפעילה כבר למעלה מחצי יובל בשוק הנדל"ן הגלובלי, השכלנו לנצל את הפלטפורמה הייחודית שפיתחנו לטובת העשרת הפורטפוליו בנכסים איכותיים עם פוטנציאל משמעותי להוספת ערך. יחד עם השותפים האסטרטגיים המצוינים שלנו, כמנהלי השקעות מהשורה הראשונה בתחומם, ניצבת בפנינו כעת ההזדמנות, במידה רבה האחריות, לשחזר זאת".

משקיעים כשירים, אנחנו מזמינים אתכם לקבל מידע מלא לגבי תנאי ההצטרפות לקרן השישית Profimex CircleOne VI, כולל היסטוריית הביצועים שהשאנו למשקיעינו במהלך 30 שנות פעילות. לפרטים נוספים, לחצו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988