שלומי בן חיים (המנכ"ל), יואב לנדמן ופרד סימון
Gemini ,Qumra , Vintage, Battery, Sapphire, Scale ו-VMware
Jfrog זה מקום שאתה קם בבוקר ומחייך, אתה מאותגר ונמתח לשפגטים שבחיים לא חשבת שתגיע אליהם ומצטער בסוף היום שהיום נגמר. זאת חוויה עצומה", כך מספר שלומי בן חיים, מנכ"ל Jfrog שהוא גם אחד ממייסדיה - לצד סמנכ"ל הטכנולוגיות יואב לנדמן והארכיטקט הראשי פרד סימון. אותה חוויה עצומה עליה מדבר בן חיים כוללת צמיחה של 1,000% במכירות בין 2012 ל-2016 כשלפי הערכות, ב-2018 החברה תעקוף את רף ה-100 מיליון דולר בהכנסות.
רשימת הלקוחות של החברה כוללת תאגידי ענק כמו אפל, נטפליקס, מורגן סטנלי, טסלה ומרצדס, או כמו שמגדיר זאת בן חיים, "בכל תעשייה, ה-Top Ten הם לקוחות שלנו". לדבריו, "ברוך השם, אני דופק על העץ, אבל בעיני זה סוג של נס שיש לנו 4,000 לקוחות בסדר גודל של אפל וגוגל. זה מראה שאנחנו פותרים בעיה אמיתית".
מה בעצם עושה Jfrog? החברה מספקת שירותים סביב עדכוני והפצת תוכנה, הכוללים אחסון והפצה באופן אוטומטי. "החזון שלנו הוא להיות מאחורי כל עדכוני התוכנה בעולם", בן חיים לא מהסס להכריז. ה"כאב" שהחברה פותרת הוא העובדה שעדכוני תוכנה הם חלק מחוויית המשתמש. "פעם, היה נשמע הגיוני כשהמחשב הודיע שצריך לכבות והתחיל להריץ עדכוני תוכנה. הדור של היום לא מבין את זה, ורוצה להיות מעודכן כל הזמן", אומר בן חיים, ומספק שתי דוגמאות שמבהירות את הבעיה: "גוגל הוציאו לאחרונה עדכון תוכנה ומחקו את כל הקונפיגורציות בכל הראוטרים, כך שלאנשים לא היה אינטרנט ל-24 שעות. טסלה ביצעה עדכון תוכנה ושלוש שעות אי אפשר היה להתניע את הרכבים".
Jfrog מספקת כלים לאוטומציה של עדכוני תוכנה, באמצעות עדכון של "חתיכות" תוכנה, כך שאין השפעה על המשתמש. לא מדובר רק בעדכוני תוכנה למחשב או לסלולר - בן חיים מדבר גם על יישומי האינטרנט של הדברים (IoT) כמו הבית החכם. לדבריו, "בממוצע היום כל אדם מפעיל 14 מכשירים חכמים סביבו. כל אלה צורכים עדכוני תוכנה ושם אנחנו רוצים להיות".
Jfrog נוסדה ב-2008 והחלה את דרכה בפיתוח מוצר קוד פתוח חינמי. "כשראינו את האימוץ ואיך המוצר פותר 'כאב' בהתנהלות ניהול והפצה של קבצי תוכנה, החלטנו לספק כלים מסחריים", מספר בן חיים. גם היום לצד הגרסה המסחרית, הכוללת פיצ'רים נוספים, החברה מציעה גרסה חינמית ולדברי בן חיים רואה בכך שליחות. לדבריו, המתחרות של Jfrog פועלות בנישות ספציפיות כש-Jfrog נותנת פתרון אוניברסלי, ונמצאת ב-80% מפרויקטי התוכנה שמתחילים בעולם. תחרות אחרת היא פתרונות פנימיים של החברות שמעדכנות את התוכנה, אך "בעולם שיש בו צורך בעדכוני תוכנה כמה פעמים ביום, זה הופך לבלתי אפשרי", הוא אומר. Jfrog גייסה עד היום כ-62 מיליון דולר, מתוכם 52 מיליון דולר ב-2016. בין המשקיעים בה נמצאות הקרנות ג'מיני, Qumra, וינטג', באטרי, Sapphire וסקייל, כאשר משקיעה אסטרטגית בה היא חברת VMware. "ועדיין נתח המייסדים בחברה נכבד", מדגיש בן חיים. לשאלה האם מתוכננת הנפקה בוול סטריט בעתיד, משיב בן חיים, שבחברה חושבים על כך, אבל יעשו זאת רק אחרי השלמת פיתוח, בשנת 2018, של שני מוצרים חדשים שיתנו פתרון מקצה-לקצה: "אם נדע לייצר אוטומציה מלאה וזרימה מלאה של עדכוני תוכנה בלי שהמחשב יצטרך לכבות את עצמו, אז יהיה לנו סיפור ונלך לנאסד"ק. יותר חשוב מחלום ה-IPO זה שיהיה לך סיפור ברמת מודעות שישפיע על אנשים כמוך וכמוני, ולא רק על תוכניתנים. אם את צופה בנטפליקס היום, שלא יהיה לך שום עדכון תוכנה באמצע שידור משחקי הכס".
הכסף שגויס עד כה כבר שימש את החברה בחלקו גם לרכישת שלוש חברות לאחרונה, בהודו, ספרד וישראל.
האם Jfrog עשויה להירכש בעצמה?
"פנו אלינו כבר פעמיים, שתי חברות תוכנה מאוד גדולות בוואלי, וכמובן שכמו שאת מבינה סירבנו. אני לא בטוח שאנחנו בשלים למכירה ושמישהו בשל לקנות אותנו, בטח במחירים שהגענו אליהם, שמצמצמים ל-5-6 את מספר השחקנים שיכולים לשלם מה ש-Jfrog שווה. אבל ממילא אנחנו עסוקים יותר בלבנות חברה מצוינת שתצמח מהר ותהיה בית לעובדים שנותנים את הנשמה. אלה 250 עובדים שאלך איתם לכל מקום, גם אם אפתח מסעדה אקח את אותם אנשים. כל מה שעשינו לא שווה כקליפת השום בלי ה'צפרדעים' המדהימות שעובדים בחברה הזאת".
אגב, מה מקור השם?
"לצפרדע יש שני מאפיינים: היא החיה היחידה שיכולה לנתר רק קדימה ולא אחורה, והיא חיה גם במים וגם ביבשה. היא היברידית כמונו".
אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס
עקבו אחרינו ברשתות