בעיצומה של מלחמת "חרבות ברזל", נאלצו עובדי הרשויות המקומיות בצפון הארץ ובדרומה להתפנות ממשרדיהם, ונוצר קושי להמשיך ולהעניק שירותי חירום ושירותים שוטפים לתושבים.
לרשויות המקומיות תפקיד מרכזי במתן מענה לתושבים גם בימי שגרה וביתר שאת בעת חירום - ראשי רשויות מקומיות וצוותיהם מהווים את הכתובת הראשונה לתושבים. עקב כך, נדרשה היערכות שונה ומיידית להמשך מתן שירותים מרחוק.
מרכז השלטון המקומי, שותף מוביל בזירה הרב מגזרית לסיוע לחירום "ישראל מתגייסת", זיהה כבר בימים הראשונים ללחימה את הצורך בהמשכיות תפקודית וגייס למשימה את בנק מרכנתיל, שנענה ותרם עשרות מחשבים ניידים לעזרת הרשויות המקומיות ביישובים שפונו. זאת לטובת שימור רציפות תפקודית והמשך מתן שירותים מוניציפליים מרחוק לתושבים גם בתקופה זו, באמצעות חיבור למערכות העירוניות.
לדברי שוקי בורשטיין, מנכ"ל בנק מרכנתיל, "הבנק מלווה את הרשויות המקומיות מזה שנים. במיוחד בתקופה זו חשוב לנו לעמוד לצדן. תרומה זו היא חלק מהסיוע הנרחב שמעניק הבנק לרשויות המקומיות בעת החירום".
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "התפקיד המרכזי של השלטון המקומי הוא לדאוג לעורף כדי שכוחות הביטחון יוכלו להתפנות להשלמת המשימות בחזית. הרשויות המקומיות ימשיכו לספק את השירותים הנדרשים לתושבים גם מרחוק".
הוא הוסיף כי "רשויות מקומיות, מגזר עסקי ופילנתרופיה, משלבים ידיים גם בימי שגרה לצורך מתן מענה לאתגרים מורכבים ולשיפור חיי התושבים במדינת ישראל. שעת החירום שפקדה אותנו, מעמיקה ומחזקת את הצורך בשיתופי פעולה רב מגזריים. היכולת של כולם לשלב ידיים תחת הפלטפורמה 'ישראל מתגייסת' - מספקת פתרונות לבעיות של 'כאן ועכשיו', אל מול האתגרים החדשים והמורכבים, שמציבה בפנינו מלחמת 'חרבות ברזל'".
צילום: עוז שכטר
ניידת שירות ותיקונים של פלאפון / צילום: יח''צ פלאפון ו-yes