לפי 12 אלף המלצות אנליסטים - אלה המניות שלא כדאי למכור

נתוני האתר הפיננסי Factset מלמדים על אופטימיות לגבי עתידן של מניות S&P 500, גם לאחר ראלי של קרוב לשנתיים ● מתוך כ־12 אלף המלצות אנליסטים, רק 5% הן "מכירה" ● בצמרת המומלצות: אמזון, מיקרוסופט ודלתא ● ואילו מניות הם מציעים למכור?

שירי חביב ולדהורן | 02.07.2024

בורסת וול סטריט. תחזית אופטימית למדד 500 S&P / צילום: ap, Richard Drew

בורסת וול סטריט. תחזית אופטימית למדד 500 S&P / צילום: ap, Richard Drew

מדד S&P 500, הכולל את מניות החברות הגדולות שנסחרות בוול סטריט, עלה במחצית הראשונה של השנה ב־14.5%, וייתכן שזה לא הסוף. גם לאחר ראלי הנמשך זה כשנתיים, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי רוב המניות הנכללות במדד: מתוך 11,740 המלצות שנתנו על המניות הנכללות בו, למעלה מחצי (55%) הן המלצות "קנייה". המשמעות היא שעם פתיחת הרבעון השלישי של השנה, ורגע לפני עונת הדוחות לרבעון השני, הצפי הוא להמשך מגמה חיובית.

זה לא יימשך ככה: התחזית הקודרת של ג'יי.פי מורגן למניות בוול סטריט 
לאמיצים בלבד: אפיק ההשקעה שמאפשר להרוויח מאות אחוזים בשנה אבל גם להפסיד עשרות בשעה 

מנתוני אתר Factset המספק נתונים פיננסיים, עולה כי רק 5% מהמלצות האנליסטים הן "מכירה" וכ־40% הן המלצות "החזק". מדובר על אחוזים מעט גבוהים יותר מהממוצע החמש־שנתי בהמלצות החיוביות והנייטרליות, ומעט נמוכים יותר בהמלצות השליליות.

חברת Factset היא של ספקית של מידע, גישה לניתוחים וכן פתרונות תוכנה למשקיעים ברחבי העולם. באתר שלה היא מספקת תובנות שונות על השקעות. מניית החברה נסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של 15.7 מיליארד דולר.

בין המניות המומלצות ביותר לפי Factset, ניתן למצוא חברות המוכרות לכל משקיע בישראל, ובהן ענקית המסחר המקוון אמזון, חברת התעופה דלתא איירליינס, ספקית התוכנה מיקרוסופט, ולצידן שמות מוכרים הרבה פחות כמו יצרניות של מזון, תרופות לבעלי חיים וטכנולוגיה לתעשיית האנרגיה.

בין אלו ששיעור ההמלצות השליליות בהן הוא הגבוה ביותר, נמנות שתי חברות לניהול נכסים פיננסיים, יצרנית שעוני הספורט גרמין וענקית המדיה פראמאונט.

המניות שבהן שיעור המלצות הקנייה הוא הגבוה ביותר

 
מניית אמזון נסחרת קרוב לרמות שיא והחברה עקפה לאחרונה את רף 2 טריליון הדולר בשווי. לפי ממוצע תחזיות האנליסטים, ההכנסות יצמחו השנה ב־11.1% והרווח הנקי למניה יגדל ב־86.6%. 


לפי נתוני דלתא איירליינס, היא מפעילה מעל 4,000 טיסות ביום ל־280 יעדים בשש יבשות. אנליסטים צופים גידול חד ספרתי בהכנסות החברה השנה, לצד גידול דו־ספרתי ברווח הנקי למניה. 


לאחרונה מיקרוסופט איבדה לזמן קצר את התואר החברה הגדולה ביותר בוול סטריט במונחי שווי שוק, אך חזרה להחזיק בו כשעקפה מחדש את אנבידיה.  


Zoetis, שהייתה בעבר חלק מפייזר ופוצלה ממנה, צפויה להערכת האנליסטים המסקרים אותה להציג השנה צמיחה בהכנסות וברווח.


חברת SLB הוקמה לפני קרוב ל־100 שנה ולדבריה הטכנולוגיה שלה עוסקת באחד מהאתגרים הגדולים של העולם - איך להפחית פליטות מזהמים, תוך שמירה על הצרכים הגוברים באנרגיה. 


מונדלז מייצרת מוצרי מזון, בעיקר שוקולד, ביסקוויטים וחטיפים. ברבעון הראשון של השנה הכנסותיה צמחו ב־1.4% ל־9.3 מיליארד דולר אך הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב־32% ל־1.4 מיליארד דולר.


המניות בהן שיעור המלצות המכירה הוא הגבוה ביותר


 ממוצע תחזיות האנליסטים צופה השנה צמיחה של 7.5% בהכנסות פרנקלין ריסורסז ל־6.6 מיליארד דולר, אך התחזית היא לירידה ברווח הנקי למניה ל־2.56 דולר השנה.
  


בסוף הרבעון הראשון היו לחברה 71 מיליון מנויים גלובליים. הכנסותיה גדלו ב־5.8% לכ־7.7 מיליארד דולר והיא צמצמה ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות ב־50% ל־554 מיליון דולר. 


החברה פועלת ב־109 מדינות שונות ברחבי העולם. אנליסטים צופים שהכנסותיה ירדו השנה ב־2.8% לעומת שנה קודמת, אך היא תוכל לשמור על רמה דומה של רווח נקי למניה.


החברה הציבה לעצמה יעד צמיחה שנתי ממוצע של 4% בהכנסות ו-9%-10% ברווח הנקי למניה, ומתכננת להגדיל הדיבידנד ב־7% עד שנת 2030.
  


החברה שהוקמה ב־1937 מנהלת כיום נכסים בהיקף של 1.54 טריליון דולר. ברבעון הראשון הכנסותיה עלו ב־13.8% ל־1.75 מיליארד דולר, והרווח הנקי (לבעלי המניות) עלה ב־36.1% ל־574 מיליון דולר.


לפי תחזיות האנליסטים, גרמין צפויה לרשום השנה צמיחה של 12% בהכנסות לכ־6.1 מיליארד דולר, והרווח הנקי למניה (Non-GAAP) יגדל ל־5.94 דולר.

צרו איתנו קשר *5988