הכישלון המהדהד של הסוקרים במערכת הבחירות בארה"ב, כמו גם בברקזיט באנגליה ובבחירות בישראל, הביא את מומחי הדיגיטל לכמה מסקנות ■ האם הן נכונות?
הפרשה עוררה הד ציבורי נרחב לאחר שהתברר כי חברת החשמל שכרה בעלות של 5,000 שקל בחודש חברת יח"צ שתגיב לטובתה על ידיעות באינטרנט ■ העובדת גילתה כי פרצו למחשב שלה באישור הממונה עליה
עפ"י ממצאי בדיקה של מבקר המדינה שהגיעו לידי "גלובס", ההנהלה התקשרה עם יועצים ללא מכרז, סילפה דיווחים לדירקטוריון החברה ושילמה להם הון-עתק ללא בקרה על תוצרי עבודתם ■ המבקר דורש להסיק מסקנות אישיות נגד מנהלים בפרשת הטוקבקים ■ רשימת המתוגמלים - בתוך הידיעה
הנהלת חברת החשמל מעסיקה יועצי תקשורת ולובינג רבים בעלות של עשרות אלפי שקלים בחודש: אייל ארד, חברת הלובינג "פוליסי", משרד יחסי הציבור גוב-קרטין שהשתיל את הטוקבקים הפיקטיביים ומשרד עמירם פליישר
(עדכון) - מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, בדיון בוועדת הכלכלה: "כל פרשת הטוקבקים היא ספין של הוועד; רק בשנה האחרונה הבנתי מהו גורלו של מנכ"ל חברת חשמל"
זאת בעקבות חשיפת "ידיעות אחרונות" על כך שהנהלת חברת החשמל והדירקטוריון שכרו משרד יחסי ציבור כדי לשתול מאות טוקבקים באתרים כלכליים - בין השאר נגד דו"ח המבקר בנושא משק החשמל
(עדכון) - מתחקיר "7 ימים" עולה כי חברת החשמל הפעילה משרד יחסי ציבור שהשתיל תמורת אלפי שקלים מאות טוקבקים מפרגנים לחברה ולבכיריה באתרים הכלכליים, בעיקר באתר "גלובס"