עיתון ה"ניו יורק טיימס" (סימול: NYT) אמר אתמול (ב') בערב שהתוכן המקוון של העיתון, שבעבר היה ניתן לצפות בו רק בתשלום דרך שירות טיים סלקט, יהיה פתוח בחינם לכל גולש, החל מיום רביעי. לדברי החברה, המנוי לגלישה באתר יוחלף במודל מבוסס פרסום.
השירות הנוכחי, טיים סלקט, שהושק ב-2005, כולל 23 מדורי חדשות ודעות, גישה לארכיון וכלים שמותאמים אישית למשתמש. התשלום עבור השירות הוא 49.95 דולר לשנה או 7.95 דולר לחודש או בחינם לאלו שמנויים על המהדורה המודפסת של העיתון.
ה"ניו יורק טיימס" אמר כי הוא צופה לראות "מספר עולה של משתמשים ייחודיים שהופנו לאתר וגלשו בו, ברגע שהכניסה תהיה ללא תשלום". ההחלטה מגיעה בתקופה שבה חברות רבות מהרהרות לגבי מודלים כלכליים שונים להצגת התוכן שלהם ברשת, בעודן מנסות לאזן בין ציבור מצומצם שמוכן לשלם דמי מנוי, לבין קהל גדול יותר שאליו המפרסמים מעוניינים להגיע.
לפי הדו"ח שפורסם באתר של העיתון אתמול, טיים סלקט משך 227 אלף מנויים ששילמו עבור הגלישה באתר, ויצר כ-10 מיליון דולר רווח לחברה בשנה. הדו"ח ציטט את וויוויאן שילר, סגנית בכירה ומנהלת כללית באתר של עיתון ה"ניו יורק טיימס", שאמרה כי "תחזיות הצמיחה של מודל המנויים בתשלום היו נמוכות, בהשוואה לצמיחה שצפויה לפי מודל מבוסס פרסום".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.