מנכ"ל yes: "יש נטישת מנויים בעקבות בעיות הקליטה; אנו שוקלים דרכי פיצוי; מה שהכי מתסכל הוא שזו בעיה שלא תלויה בנו"

רון אילון: "ההפרעות נבעו משידורים של אנייה גרמנית ששטה במים הבינלאומיים מול חופי ישראל; כבר יומיים שאין תקלות, ואני מעריך שזיהינו את מקור ההפרעות - ומצפה שהן לא יופיעו שוב"

"אלה היו 3 שבועות מאוד קשים לחברה ולי, עם בעיות קליטה קשות לעיתים, שירות שקורס ומשבר עם הלקוחות. אולם מה שהכי מתסכל הוא שזו בעיה שלא תלויה בנו ושאין לנו בעצם שום יכולת לתקן אותה. התסכול הוא עצום" - כך אומר מנכ"ל חברת הלוויין yes, רון אילון, בסיכום ביניים של התקלה הגדולה בקליטת השידורים של החברה שהתרחשה לפרקים בצפון ובמרכז הארץ.

אילון מוסיף כי "כבר יומיים שאין תקלות, ואני מעריך שזיהינו את מקור ההפרעות. לכן אני מצפה שהן לא יופיעו שוב, למרות שקשה לדעת זאת בוודאות".

לאילון יש בשורה למנויי החברה שסבלו במשך תקופה ארוכה. "אנחנו בוחנים עכשיו איך לפצות את המנויים על מה שהם עברו, ונשקלות כל מיני דרכים. אנחנו לא יכולים להתעלם ממה שהם עברו". אילון מודה כי היתה נטישה של מנויים בתקופה זאת, נטישה המשויכת לתקלה הגדולה, אולם הוא מוסיף כי "לא אובחנה נטישה מאסיבית, אבל בפירוש היו כאלו שניתקו את השירות בגלל התקלות, אין בכך כל ספק".

אילון טוען כי ההפרעות בשידור של yes נבעו משידורים של אנייה הנושאת דגל גרמני ששטה במים הבינלאומיים מול חופי ישראל. "יש לנו ניידות שמתרוצצות ברחבי הארץ ומחפשות את מקור ההפרעה. כשהפרעה כזאת מתרחשת הן מיד נוסעות לאזור, וברגע שלשתי ניידות יש איכון של נקודה ניתן לבצע חיתוך ולאתר את מוקד ההפרעה", הוא מסביר. "איתרנו את המקום והעברנו את הנתונים לצבא, שגם בשיטות שלו חיפש ואיתר את ההפרעה. הוא אישר את הממצאים שלנו וחזר בתשובה שהמדובר באנייה גרמנית.

"הפעלנו את משרד החוץ ואני אישית דיברתי עם הנספח הגרמני בישראל. הוא הכחיש את העניין לחלוטין, אבל בין הזמן שדיברנו איתו על ההפרעה ועד שהוא חזר אלינו עם ההכחשה ההפרעות נפסקו, ושכל אחד יסיק את המסקנות שלו. לכן אני יכול לקוות שההפרעות ייפסקו".

ברגע שהחלו ההפרעות ניסו ב-yes להבין מה גורם להן. בתחילה הם שללו את כל הגורמים, בין השאר שידורי הלוויין עמוס ומרכז השידורים של החברה. מכאן הסיקו כי מדובר בהפרעות אלקטרומגנטיות חזקות, כאלו שמכ"ם יכול לייצר בתדרים זהים או קרובים לתדרים בהם משתמשת yes. לחברה לקח זמן עד שיצרה דיאלוג עם הצבא, אולם כשזה הושג, ניתן היה לאתר את ההפרעה ולפעול להפסקתה.

"אני מקווה שהתקלה מאחורינו, ושהשידורים יחזרו להיות סדירים. אנחנו גם בודקים את האפשרות לתבוע את הגורם שגרם להפרעות, למרות שעדיין כלל לא ברור מיהו", הוסיף אילון.