מייסדיה של חברת Oberon Media הם חבורה חשאית. כמה גייסה אוברון? לא ידוע. מה היקף ההכנסות שלה? אין אפילו סדרי גודל. מנהליה ממעטים להתראיין. אי אפשר יהיה לראות את אחד מהיזמים, שהקימו אותה ב-2003 - תומר בן-קיקי, טל קרת או עופר ליידנר - מכריזים שבשנת 2009, למשל, הם ימכרו במאות מיליוני דולרים. זה לא האופי שלהם.
אבל מתחת למעטה הערפל אפשר לראות חברה מוצלחת למדי עם 600 עובדים לאחר הרכישות האחרונות, שמסתמנת כבעלת יכולת להוביל את שוק משחקי ה-Casual, כלומר אלה שאינם דורשים מחויבות מהמשתמשים. אוברון מפתחת, מוציאה לאור ומפיצה את המשחקים הללו, שאותם אפשר להוריד ולרכוש באמצעות אינטרנט, טלפונים סלולריים או מערכות ביתיות למשחק.
ויש גם מספרים לגבות את החזון: חברת המחקר אינפורמה צופה כי ההכנסות ממשחקים בניידים יגדלו מ-3.4 מיליארד דולר בשנה ל-11 מיליארד בשנת 2011. חברת המחקר DFC צופה כי ההכנסות מתחום המשחקים המקוונים יגיעו ל-6.8 מיליארד דולר בשנת 2011 (כיום ההכנסות עומדות על 2 מיליארד).
אוברון שואפת להפיץ את המשחקים שלה בשלוש הפלטפורמות המרכזיות: מחשב אישי, טלפון נייד וטלוויזיה אינטראקטיבית. כולם שווקים חמים, כולם נהנים מהייפ. "המטרה שלנו ל-2008", אומר בן-קיקי, "היא להמשיך ולהתמקד בהוצאה לפועל של התוכנית שלנו ולחזק את המעמד שלנו ככוח המוביל את תעשיית משחקי ה-Casual".
בעבר נאמר על ידי החברה כי ההכנסות שלה צומחות ב-100% מידי שנה. בפורטפוליו שלה היום כאלף כותרים ו-350 ספקי תקשורת שונים מציעים את מוצריה בהם מיקרוסופט, קומקאסט, יאהו גיימס, וריזון, AOL, ספרינט, AT&T ואחרים. חלק ניכר מהגידול מתבצע באמצעות רכישות. נכון, על פי רוב מקובל יותר הפורמט ההפוך - סטארט-אפים שנרכשים ולא רוכשים. אוברון החליפה כיוונים כאשר רכשה בשנתיים האחרונות חברות ביותר מ-150 מיליון דולר.
השנה היא רכשה את פיקסלפליי (PixelPlay) שעוסקת ביצירה והפצה של משחקים ובידור בשוק הטלוויזיוני, ואת איי-פליי (I-play) הישראלית, שהייתה הרביעית בגודלה בעולם בתחום המשחקים לסלולרי. בחודש יולי האחרון, עם רכישת איי-פליי, אוברון הודיעה על השלמת סבב גיוס הון שלישי מהמשקיעים הקיימים וחדשים. הסכום לא פורסם. עוד קודם לכן, במאי, נרכשה בלייז האמריקאית תמורת כמה מיליוני דולרים ובסוף 2005 נרכשה C-Mate המפתחת פלטפורמות ליצירת משחקי סלולר מרובי משתתפים.
מוקדם יותר החודש אוברון רכשה שתי חברות נוספות במזרח אירופה, במטרה להקים שם את מרכז הפיתוח שלה, כשהיא נשענת על עלויות כוח האדם הזולות. עובדי מרכזי הפיתוח האחרים שלה הוזמנו לעבור לרוסיה, אך לא כולם יעשו זאת בפועל. בחברה מדגישים שהרכישות לא מאיימות על הפעילות בישראל, ושהרכישות בוצעו בשל קירבתן לישראל. המהלכים מתבצעים במסגרת רה-ארגון בחברה, לקראת הנפקתה.
לאחרונה פורסם שאוברון בוחנת אפשרות של הנפקה ראשונית לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, וההערכות הן שהיא תפרסם בקרוב עוד הודעות משמעותיות. כך או אחרת, היא הופכת במהירות לאחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם. "
אוברון
שנת הקמה: 2003
תחום: מפתחת ומוכרת משחקי קז'ואל
הון שגויס: עשרות מיליוני דולרים
משקיעים: קפריקון (ג'ף סקול), גולדמן זאקס, ליהמן ברדרס, מורגן סטנלי, Oak, זוהר גילון
מנכ"ל: תומר בן-קיקי
מייסדים: תומר בן-קיקי, טל קרת, עופר ליידנר
עובדים: 600
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.