אין הרבה סטארט-אפים שהוקמו בשנת 2000 ויכולים לומר שהם מספקים את הפתרון הבלעדי לתקן שאותו מיישמת AT&T בשירות הטלוויזיה על גבי (IPTV) IP שהיא תציע למנוייה בארה"ב. חברה שיכולה לטעון שהיא המתמודדת היחידה על אספקת שבבים לממירים (של מוטורולה וסיסקו) שהם חלק מהשירות הזה ולמעשה, תיהנה מכל מכירה שתבצע AT&T למנוייה. זה בדיוק מה שטוענת חברת קופרגייט (CooperGate), חברת השבבים היחידה בדירוג זה.
זו תקופה טובה עבור קופרגייט. החברה, שמפתחת שבבים להעברת תקשורת מהירה בקווי הטלפונים הביתיים, נהנית מהגידול בביקושים בעקבות מהפכת הווידיאו הדיגיטלי. היא מנוהלת על-ידי גבי הילביץ' והוקמה על-ידי דוד באום וישראל ליפשיץ. עד כה גייסה כ-25 מיליון דולר, והמשקיעים העיקריים הם הקרנות תמיר פישמן, כרמל, אתגר, מוטורולה ונצ'רס, טכנופלס ו-ETV.
בעתיד הקרוב נראה נפח תקשורת אדיר נכנס לשערי המודמים הביתיים, שעשוי להגיע לקצבים של מעל ל-50Mb לשנייה. אחת השאלות הגדולות היא כיצד לנהל את נפח התקשורת הזה בתוך הבית, והפתרון של קופרגייט מעביר אותו על גבי קווי נחושת הנמצאים כבר בקירות הבית.
"הימרנו על העובדה שספקיות פס רחב יזהו את השילוב של השירות עד הבית עם הרשתות הביתיות", אומר הילביץ'. "התחזית, שהוכחה כנכונה, הייתה שחברות יציעו חבילה של שירותים והתחרות תהיה לגבי האטרקטיביות שלה ושל המחיר. הימרנו על זה שיהיה צורך ברשת ביתית עם נתונים וביצועים מאוד גבוהים, גם מבחינת קצב נתונים וגם מבחינת אמינות ואיכות השירות".
הימור זה לא היה טריוויאלי בזמנים שהילביץ' מדבר עליהם, בעיקר על רקע התקנים של התקשורת האלחוטית שנכנסים לשימוש בבתים הפרטיים כמעט כברירת מחדל. "הערכנו ששיטות אחרות - כגון רשת אלחוטית בתוך הבית - לא יוכלו להגיע לאותן רמות ביצועים שאפשר יהיה להגיע איתן עם תקשורת קווית".
החברה לקחה חלק גם בביסוס גוף בשם HomePNA שמורכב מכ-150 חברות בתחום התקשורת והשבבים - כגון מוטורולה, AT&T, ברודקום ואחרות - שהתאגדו כדי לספק המלצה לתקן של רשתות ביתיות. הגרסה העכשווית של HPNA היא 3.1, מאחוריה עמדה בעיקר קופרגייט, ואומצה כתקן לפני כשנה.
אוקיי, הימרתם נכון. אבל מה עשיתם לא נכון?
הילביץ': "קשה להגיד שעשינו כרגע יותר מדי לא נכון. כרגיל, חברות ישראליות מתנהלות יותר לאט מאמריקניות והן צנועות יותר בנושא של שיווק. אפשר היה לעשות את זה יותר טוב אם היינו דואגים גם לפרסום".
ומה עם המכירות? "הן משמעותיות וזה לא במיליונים בודדים. המספרים מרשימים. כבר השנה אנחנו רואים קצב גידול משמעותי. AT&T הודיעו כי הגיעו ל-100 אלף לקוחות והתוכנית שלהם היא להגיע ל-10,000 התקנות בשבוע, ובתוך הבית הכול מבוסס על הטכנולוגיה שלנו. הם מתכוונים להגיע ל-8 מיליון לקוחות בסוף השנה". כרגע, טוען הילביץ', אין לחברה מתחרים. אולם אלו צפויים להגיע בסוף 2008.
איפה אתה רואה את החברה בעוד כמה שנים?
"ממשיכה להיות מובילה של טכנולוגיות רשתות ביתיות ומחפשת יישומים חדשים. אני רואה אותה מתפתחת, בין אם בצורה אורגנית ובין אם בצורה לא אורגנית. נשמור על האופי שלנו כחברת תקשורת וכחברת שבבים. בזה אנחנו טובים".
בתשובה לשאלה אם החברה חושבת על מיזוגים או רכישות אומר הילביץ': "לא משהו שאני יכול לדווח עליו". וגיוסים או הנפקה ראשונית? "אנחנו לא מדברים על זה כל-כך. המטרה שלנו היא להפוך לחברה איתנה שלא תלויה בלקוח אחד גדול, שיכולה לשרוד גם תקופות קשות. חברה מפסיקה להיות סטארט-אפ כשהיא עם רקורד מוכח שהיא יכולה להמשיך גם בתקופות קשות ולהגיב לשינויים בשוק; שאם לקוח עוזב אותה היא לא מתמוטטת ולא ממוטטת את המניה - אז חברה היא כבר לא סטארט-אפ".
אז אתה שואף להפסיק להיות סטארט-אפ.
"בהחלט. על כמה חברות ישראליות בתחום השבבים אפשר להגיד שהן עצמאיות ויכולות לנהל את גורלן? אולי שתיים. אולי אנחנו נהיה שלישית או רביעית". "
קופרגייט
שנת הקמה: 2000
תחום: שבבים לרשת מהירה תוך ביתית
מנכ"ל: גבי הילביץ'
מייסדים: דוד באום וישראל ליפשיץ
הון שהושקע: כ-25 מיליון דולר
משקיעים: הקרנות תמיר פישמן, כרמל, אתגר, מוטורולה ונצ'רס, טכננופלס, ETV
עובדים: 60
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.