נתוני הצפייה של ערב השידורים הראשון לאחר פיצול ערוץ 2 מצביעים על גידול בסך הצפייה בטלוויזיה המסחרית. אמנם בסך הצפייה בטלוויזיה לא נרשם אמש (ד') גידול משמעותי, כשב-63% מבתי-האב צפו התיישבו אתמול מול המסך בין 21:00 ל-23:00, בדומה לערבים רגילים, אך הנתח של צופי הברודקאסט (קשת, רשת, 10 ו"כאן") מתוך כלל הצופים היה גבוה יחסית. כ-60% מבין מי שצפו אמש בטלוויזיה צפו באחד מארבעת ערוצי הברודקאסט, לעומת ממוצע של כ-50% בערבים רגילים.
לפני שנצלול לעומק הנתונים, קבלו את כל ההסתייגויות הנדרשות: מדובר רק ביום הראשון לשידורים, וכל מסקנה על סמך הנתונים הנוכחיים תהיה חפוזה ונמהרת; הרייטינג הוא בסופו של דבר רק אמצעי להכנסות מפרסום, כך שיש משמעות גם לכמות דקות הפרסום ששודרו אמש בכל אחד מהערוצים; והערה אחרונה: כפי שאנחנו נוהגים ב"גלובס", הנתונים שנוגעים לאחוז הצפייה בבתי-האב הם נתונים שכוללים רק את המגזר היהודי (זה הנתון המקובל בתעשייה), נתוני סך הצפייה באלפים הם נתוני כלל האוכלוסייה בישראל.
ולנתונים עצמם: אם חייבים לסכם את היום הראשון ולהכתיר מנצחת, נראה שאפשר להעניק את התואר לקשת - אך מדובר בניצחון קטן ובנקודות בלבד, אולי אפילו קטן מכפי שהיה ניתן לצפות לאור השיבוץ של "ארץ נהדרת" החזקה.
קשת מובילה לאורך משדרי הפרה-פריים ורושמת ניצחון מובהק בכל הנוגע לצפייה בתוכניות המשותפות של חברת החדשות. ההובלה שלה באה לידי ביטוי ברצועת 19:00 עד 20:00, שם היא מציגה נתונים חזקים עם גיא פינס, שמגיע ל-10.1%, והתוכנית הכלכלית (לשעבר תוכנית חיסכון), שרושמת 12.2%.
רשת משדרת בשעה המקבילה את "לפני החדשות" בהגשת אודי סגל ולוסי אהריש, וזו הניבה אתמול נתון חלש של 4.9% בלבד. על רקע הנתון הזה בולטת גם הצלחה של ערוץ 10 בטווח השעות הזה, כש"הכול כלול" מגיעה ל-7.7%, והמהדורה המוקדמת החדשה, "חדר החדשות", רושמת 8.1%.
היתרון הבולט של קשת נמשך גם בשעת שידור המהדורה המרכזית. כזכור, שתי החברות משדרות בדיוק את אותה מהדורה, כשגם היציאות להפסקות הפרסומות בה הן מקבילות (אם כי כל זכיינית בוחרת מה לשבץ בברייקים הללו, וקשת שיבצה אמש בחלקם פרומואים ארוכים ל"ארץ נהדרת", שמן הסתם הפחיתו את נטישת הצופים).
מהדורת החדשות המרכזית ששודרה באפיק 12 של קשת השיגה נתון של 14.4% וכ-360 אלף צופים בכלל האוכלוסייה, בזמן שהמהדורה ששודרה באפיק 13 של רשת הסתפקה ב-9.5% ובכ-260 אלף צופים. סך הצפייה במהדורה של חברת החדשות עמד, אם כך, על 23.9%. המהדורה של חדשות 10 הגיעה אמש לנתון נאה ואף מעט מפתיע של 10.7% ו-285 אלף צופים, אך שודרה ללא הפסקות פרסומות (ראו פירוט בהמשך).
בהמשך הערב הפערים בין קשת לרשת הצטמצמו, ובסיומו רשת אף עברה להובלה. תוכנית הפתיחה של "ארץ נהדרת" ששודרה בין 21:00 ל-22:05 היא התוכנית הנצפית ביותר של הערב הראשון עם רייטינג של 19.4% וכ-520 אלף צופים. אחריה שידור חוזר של אדיר מילר הגיע ל12.3%. בזמן המקביל שודר ברשת פרק של הריאליטי "המירוץ למיליון", שהגיע לנתון יפה של 17.7%. למעשה, אם מבודדים את המדידה לטווח שבין 21:00 ל-23:00, הרי שרשת משיגה בפרק הזמן הזה נתון גבוה יותר של 16.9% מול 15.4%.
בהמשך הערב המהפך מושלם, כש"הצנרת" של גיא לרר ברשת רושמת ניצחון מובהק על תוכניתו של גורי אלפי בקשת, עם 8.8% מול 5.7%, בהתאמה. נקודת אור נוספת ברשת נוגעת לזירת תוכנוית הבוקר, שם "העולם הבוקר" מגיעה ל-4.7% ומקדימה את "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין בקשת, שלא רק מסתפקת ב-3%, אלא גם מנוצחת גם על-ידי הרצועה המקבילה בערוץ 10, שם רושמים אורלי וגיא 3.7%.
ומה לגבי זמני הפרסום שבחר כל אחד מהערוצים לנצל אתמול? קשת ויתרה על הכי הרבה דקות, כשהסתפקה ב-18.6 דקות פרסום מתוך 40 הדקות המותרות בשעות שבין 20:00 ל-23:00. זאת, בזמן שרשת מכרה אמש 21.6 דקות של פרסום.
האסטרטגיה של קשת הייתה לוותר על דקות פרסום בזמן שידור המהדורה המרכזית, ובין 20:00 ל-21:00 היא שידרה רק 4.8 דקות של פרסומות - 50% מכמות הפרסומות ששידרה רשת באותה שעה. לעומת זאת, בכל אחת מהשעתיים הנוספות של הפריים-טיים (21:00 עד 23:00) היא שידרה יותר פרסומות מרשת.
ערוץ 10 שידר אמש את כמות הפרסומות הגדולה ביותר. אחרי שכאמור בין 20:00 ל-21:00 הוא לא שידר פרסומות כלל, בשעתיים הנותרות שודרו בו למעלה מ-27 דקות של פרסום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.