בכירי אי.די.בי ביקשו אתמול ממחזיקי האג"ח שלא לנקוט בפעולות נגד החברה כל עוד נמשך התהליך לקבלת היתר שליטה בכלל ביטוח • לאי.די.בי שווי נכסי נקי שלילי ואג"ח בתשואת זבל של 27% • בתגובה להרעה במצבה הפיננסי, חתכה לאחרונה S&P מעלות את דירוג החוב שלה בשלוש דרגות, ל-BB מינוס
אסיפת מחזיקי אגרות החוב מסדרה ט' הלא מובטחת של חברת אי.די.בי פתוח התכנסה היום בת"א • היועץ הפיננסי של אי.די.בי, יריב פילוסוף: "אם לא יקרה כלום, אז בספטמבר יימכרו עוד 5% מהמניות שלנו בשוק, וכן עוד 5% מהמניות במסגרת עסקאות ההחלף"
נאמן מחזיקי האג"ח מסדרה ט' קרא לעכב את המתווה למכירת מניות החברה, אבל משה ברקת, ראש רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אינו משנה את המדיניות • בעקבות זאת, הקבוצה שבשליטת אדוארדו אלשטיין תיאלץ למכור בשבועיים הקרובים עוד 5% ממניות כלל ביטוח שברשותה
חברת ההחזקות של אדוארדו אלשטיין סיכמה את שנת 2018 עם הפסד של 465 מיליון שקל ועם גירעון של 230 מיליון שקל בהון העצמי • החברה מתכננת למכור בשנה הקרובה את כלל ביטוח, אבל במקביל בוחן בעל השליטה אפשרות לרכישתה דרך חברה אחות, בכפוף למגבלות חוק הריכוזיות
ישראייר רשמה ב-2018 רווח נקי של 13.3 מיליון דולר, המגלם צמיחה של כ-20% בהשוואה ל-2017 • מחזור המכירות ברוטו של ישראייר גדל ב-2018 ב-4% ל-377 מיליון דולר ותמך בצמיחה ברווחים • בקרב ועד טייסי ישראייר קיים חשש שאם החברה תימכר לגולן, היא תימצא בסכנה להמשך פעילותה
לדברי הרשות, "לא ניתן להתעלם ממטרותיהן של עסקאות החלף רבות: לעקוף, באופן מלאכותי, הוראה רגולטורית וליצור מצג שלפיו בעלי עניין בתאגיד מכרו החזקותיהם לציבור הרחב" • לכן מורים ברשות על גילוי מלא בעסקאות קיימות ושינוי אופן הדיווח על בעלי המניות בפועל
יו"ר אי.די.בי לשעבר, שנידון ל-3 שנות מאסר בגין הרצת מניות, פנה בשבוע שעבר באמצעות עורך דינו לנשיא המדינה • דבר הפנייה פורסם לראשונה הערב בחדשות 13
לדברי החברה איתן קידמה במהלך תקופתה את הפעילות הבינלאומית - בעיקר רכישת מגדל HSBC - ואת תחום ההתחדשות העירונית בארץ • את המינוי קיבלה ב-2004 ממי שהיה אז בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר
שלוש המתמודדות האחרות הן קבוצת אלקו, קרן ההשקעות קדמה וקבוצת ניר ויצמן-מלונות בראון, שככל הנראה מציעה את הסכום הגבוה ביותר תמורת ישראייר - כ-70 מיליון דולר • בדומה לישראייר, גם דיזנהאוז השתייכה בעבר לקבוצת אי.די.בי
איש העסקים מני ויצמן ובנו ניר מציעים לרכוש את חברת התעופה תמורת 70 מיליון דולר ללא בדיקת נאותות, אך תוך מינופה של ישראייר עצמה • נראה שבעל השליטה אלשטיין מעדיף את ההצעה, הניצבת בהפרש ניכר מהמתחרות • הטייסים טוענים כי המהלך מעמיד את החברה בסיכון לפשיטת רגל
עפ"י המתווה המדובר, מלונות בראון תשלם לאי.די.בי 70 מיליון דולר במזומן תמורת מלוא הבעלות על ישראייר, כאשר 30 מיליון דולר מתוך סכום זה יגיעו מהלוואה שתיטול על עצמה ישראייר • מתווה כזה יחייב את אישור בנק לאומי ואת אישור דירקטוריון ישראייר
המהלך של מכירת מניות כלל ביטוח מאי.די.בי לדסק"ש, ששתיהן נמצאות בשליטת אדוארדו אלשטיין, לא צפוי לעבור בדיקות פיט אנד פרופר שמבצע הרגולטור • ככל הידוע, המהלך נעשה ללא הבנות עם הממונה - רשות שוק ההון, בראשות משה ברקת
בסיכום הרבעון השלישי הציגה יתרת רווחים ראויים לחלוקה בסך 848 מיליון שקל, ובקופתה מזומנים בסכום עתק של כ-2.2 מיליארד שקל • בחודשים האחרונים ביצעה החברה השקעות נרחבות בני"ע שלה ושל החברה הקשורה אי.די.בי פתוח, על רקע הירידות החדות במחיריהם
בסיכום השנה, שרי אריסון היא מממשת המניות הגדולה בתל אביב, לאחר שמכרה מניות בהיקף כולל של 2.5 מיליארד שקל במסגרת יציאתה מעסקיה בישראל • בנק הפועלים ואי.די.בי יכולים להיות שבעי רצון ממועדי מכירת מניות כלל ביטוח - מהנפגעות הבולטות בגל ירידות השערים האחרון, שאיבדה כ-15% משוויה מתחילת השנה
ישראייר העלתה הילוך בכל הנוגע למכירתה, והמנכ"ל אורי סירקיס עסוק בימים אלה במרתון פגישות עם משקיעים פוטנציאליים • בנובמבר האחרון הציגה ישראייר את הרבעון הטוב ביותר בתולדותיה, על אף התחרות הגוברת בענף והתחזקות חברות הלואו קוסט
אדוארדו אלשטיין סיכם עם הממונה על הביטוח כי אי.די.בי תמכור בינואר עוד 4.5% מכלל ביטוח, ותוותר לחלוטין על מכירת המניות בדרך של עסקאות החלף, כפי שעשתה עד כה • במקביל בוחן אלשטיין עסקת בעלי עניין, שבמסגרתה תרכוש דסק"ש 25% ממניות כלל ביטוח מידי אי.די.בי • מהלך כזה יחייב את אישורם של ד"ר ברקת ושל הממונה על הגבלים עסקיים וועדת הריכוזיות
אי.די.בי פיתוח (IDB פיתוח)אדוארדו אלשטייןבי.ג'י.איידסק"ש (דיסקונט השקעות)הצעת רכשיגאל דמריישראיירמגה אורמוטי בן משהרמי לוי