מדוע החליטה הוט לייקר את התעריפים ללקוחותיה?

תשובה: פשוט כי היא יכולה ■ ההתייקרות מגיעה עד שיעור של 40% ולא נוגעת ללקוחות הטריפל ■ הוט: "העדכון חל על אחוז מצומצם מלקוחותינו"

ההתייקרות בתעריפי הוט מעלה שוב את התהייה לגבי הלגיטימיות של ייקור תעריפים במהלך תקופת התקשרות, כאשר לקוח הצטרף לחברה מתוך התבססות על תעריפים אחרים. כידוע, הוט הכריזה על העלאת תעריפים, שהיא מכנה "עדכון", שתיכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב (16.2) ותחול על שירותי הטלפון, האינטרנט וערוצי הטלוויזיה.

למה? כי מותר לה. תקנון החברה ורישיון המפעילה שלה מאפשר לה לעדכן מחירים מעת לעת. כשנשאלה לסיבת ההתייקרות, הוט לא סיפקה תשובה רשמית, אך הדגישה כי העדכון חל על אחוז מצומצם מלקוחותיה.

בסופו של דבר הסיבה פשוטה: היכולת להעלות מחירים היא תוצאה של שוק שבו לא מתנהלת תחרות של ממש, כאשר בתחום של הערוצים יש לה מתחרה אחת בלבד, yes, וגם בתחום של תשתית האינטרנט (בזק).

גם למשרד התקשורת הוט אינה מחויבת להציג נימוקים, כי למעשה התעריפים אינם מפוקחים. רישיון המפעילות קובע שמותר לשנות מחירים, תחת הרציונל כי מדובר בשוק תחרותי ולצרכן יש אלטרנטיבה. זאת בשונה מחברת בזק, המוגדרת כמונופול ותעריפיה מפוקחים.

מתי אסור להוט להעלות תעריפים? כאשר הלקוח נמצא במסלולי מבצע הכוללים התחייבות. זו הסיבה שהעדכון הזה מתייחס לאותם לקוחות שנמצאים במסלולי המחירון ולא תחת מבצע מוגדר. העלאת התעריפים תגדיל את הכנסות הוט מלקוחות הכוללים מסלולים מוזלים, ללא בנק דקות או חבילות משולבות.

האם גם yes תעדכן את מחיריה? כרגע החברה לא מודיעה דבר ונהנית מהזעם על הוט.

התייקרות חדה בשיחות הטלפון

טלפוניה: העדכון מתייחס ללקוחות המחזיקים קו טלפון בלבד ("סינגל"). דקת שיחה תעלה 15 אגורות במקום 12.90 אגורות עד כה (עלייה של 16%) בחיוג לטלפון קווי, ו-25 אגורות במקום 20 אגורות בחיוג לסלולרי (עלייה של 25%).

במסלול נטו, תעריף לדקת שיחה לקו סלולרי או נייח יעלה מ-25 אגורות ל-35 אגורות: עלייה של 40%. מדובר בקו טלפון לממעטים לדבר, המשלמים בעיקר על השיחות שביצעו (בדומה לקו קל של בזק). דמי המנוי החודשיים יתייקרו ב-5 שקלים לחודש: עלייה של 6%-8%.

במסלולי בנק הדקות של כלל הלקוחות, לאחר עדכון המחיר, חריגה ממכסת בנק הדקות תעלה ל-25 אגורות במקום 20 לשיחה לקו סלולרי או נייח.

גם דמי המנוי הקבועים במסלולי בנק הדקות יתייקרו ב-10-5 שקל לחודש: עלייה של כ-13%. מדובר בלקוחות שאינם נמצאים במסלולי התחייבות.

ה-VOD וערוצי הפרימיום יתייקרו

שירותי הטלוויזיה יתייקרו בערוצי התוכן בתשלום, בהם ערוצי הספורט וערוצי ה-VOD. מנוי ל-VOD יעלה ל-19.90 שקל לחודש במקום 17.90 שקל.

ערוצי הפרימיום יתייקרו ב-1-2 שקל לחודש: לדוגמה, ערוצי דיסני יעלו ל-16 שקל במקום 15 שקל, ערוצים בצרפתית יעלו כ-20 שקל במקום 18 שקל. המחיר לחבילת ערוצי הספורט שנקבע על ערוץ הספורט יתייקר ב-5 שקלים (גם למנויי yes), ויעלה 65 שקל במקום כ-60 שקל. חבילת ספורט 5 HD תעלה מעתה 30 שקל במקום 25.

שירותי האינטרנט יעודכנו בהתאם למדד המחירים ויתייקרו ב-1.5 שקל לחלק מהלקוחות בהתאם למסלול אליו הם משתייכים.

בכמה מתייקרים תעריפי הוט
 בכמה מתייקרים תעריפי הוט