כחלון: "ההתייקרות של הוט לא תעבור בשקט"

שר התקשורת משה כחלון הבהיר לראשי הוט כי הוא מצפה שהחברה תתעשת ותבין שמשרדו לא יסבול מהלך כזה של העלאת מחירים ■ הבעיה: המחירים של הוט אינם נמצאים בפיקוח ממשלתי ■ וגם: למה בעצם הוט מעלה מחירים ללקוחות?

שר התקשורת משה כחלון מותח היום (ב') ביקורת חריפה על העלאת המחירים של חברת הכבלים הוט.

כחלון אמר ל"גלובס" כי הוא רואה את ההחלטה בחומרה. "לא אסכים להעלאת מחירים ואעשה הכול כדי לוודא שתחזור בה מהמהלך", הוא הוסיף. "העלאת המחירים של הוט לא תעבור בשקט".

ל"גלובס" נודע כי שר התקשורת כחלון פנה לראשי הוט ואמר להם כי הוא בודק את כל האופציות על מנת להביא לשינוי ההחלטה להעלות את המחירים. כחלון קרא לחברה להתעשת ולהבין שבתנאים הקיימים היום, משרד התקשורת בראשותו לא יסבול העלאת מחירים בשוק התקשורת. עם זאת, יש לציין כי המחירים של הוט אינם נתונים לפיקוח רגולטורי.

אתמול (א') הודיעה הוט על העלאת מחירים בכל השירותים שלה - טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה.

היעדר תחרות חזקה

המהלך מעורר ביקורת בשל העובדה שהחברה העלתה מחירים רק בגלל היעדר תחרות חזקה, או משום שהיא אינה חוששות מתגובתו של משרד התקשורת.

הוט הסבירה אתמול כי העלאת המחירים היא מינורית ולא כוללת את כל לקוחות החברה, וכי בסך-הכול מדובר בכ-30 אלף מנויים שישלמו תוספת קטנה עבור השירותים שהם צורכים. במקביל הודיעה החברה כי היא נערכת להשקה של תוכניות חדשות, שיביאו להפחתת מחירים בצורה רצינית.

החל מ-16 בפברואר יעלו התעריפים עבור השירותים בכמה שקלים, בהתאם לשירות ולמסלול בו נמצא הלקוח. לדוגמה, מעתה שירות ה-VOD של החברה יעלה 19.90 שקל בחודש, לצד עלייה במחירי ערוצים וחבילות הנרכשים בנפרד.

דמי המנוי לקו טלפון יעלו בעד 10 שקלים לחודש, ותעריף השיחות ישתנה בעד 10 אגורות לשיחה קווית או סלולרית.

יש לציין כי התקנון מאפשר העלאת מחירים מעת לעת, כאשר על החברה להודיע על כך ללקוחותיה באופן מסודר. בין השאר מאפשרת החברה למנויי הטלוויזיה עדכון דרך ההודעות המופיעות על המסך, ועליה לעשות זאת גם בכתב.

מהוט נמסר כי היא לא תנהל שיחות בינה לבין השר מעל דפי העיתון.