נוחי דנקנר שם גם את רשת האופנה גולף על המדף

הערכות: מגעים ראשוניים התקיימו מול דלתא, אך פערי מחיר מונעים התקדמות ■ אי.די.בי: "אין מו"מ למכירת השליטה בגולף"

נוחי דנקנר שם את חברת האופנה גולף על המדף. ל"גלובס" נודע כי אידיבי אחזקות , השולטת בגולף באמצעות כלל תעשיות (62% מההון), פועלת בשבועות האחרונים למצוא קונה להחזקותיה.

אחד הגורמים שעמם נוהלו מגעים ראשוניים הוא חברת הטקסטיל דלתא שבשליטת אייזיק דבח, אך על-פי ההערכות פערי מחיר בין הצדדים מונעים את התקדמות המגעים.

נכון להיום נסחרת גולף בבורסה לפי שווי של 580 מיליון שקל, לאחר שאיבדה כ-25% משוויה בשנה האחרונה.

דובר כלל תעשיות טען היום (ה') כי אין כל משא-ומתן למכירת השליטה בגולף. מדלתא נמסר כי לא מתקיימים מגעים לרכישת השליטה בחברת האופנה.

אי.די.בי פועלת בחודשים האחרונים באינטנסיביות כדי להצטייד במזומנים שיאפשרו לה לעמוד בהתחייבויותיה בשנים הקרובות. בין היתר היא ניהלה עד לאחרונה מגעים למכירת השליטה בכלל תעשיות (כת"ש) - תחילה מול משפחת לבנת ולאחר מכן עם קבוצת ויולה.

נראה כי בעקבות כישלון המגעים התגבשה החלטה להעמיד למכירה חלק מנכסיה של כת"ש. כך הגיעה לאחרונה החברה להסכם על מכירת השליטה במשאב, בעלת השליטה במונופול המלט נשר, לידי משפחת לבנת תמורת כ-1.3 מיליארד שקל, וכעת היא מגששת אחר אפשרות למכירתה של החברה הבת גולף.

גולף היא אחת מחמש קבוצות האופנה הגדולות בישראל. הקבוצה מחזיקה ברשתות גולף, גולף קידס, גולף אנד קו (כלי בית), פולגת, אינטימה (הלבשה תחתונה), מקס מורטי (נעליים), ספרינט וברשת אופנת הגלישה בלו-בירד שנרכשה בסוף 2010 תמורת כ-19 מיליון שקל. בסך-הכול מפעילה הקבוצה 267 חנויות, לאחר שבמהלך 2011 פתחה 18 חנויות וסגרה 9.

מכירות הקבוצה רשמו ב-2011 צמיחה של 5.5% והסתכמו ב-694 מיליון שקל, כאשר גולף אינה מפרטת את שיעור השינוי במכירות חנויות זהות. החברה הצליחה לשמור על שיעור רווחיות גולמית של 60.4%, אולם בכל יתר הפרמטרים הכספיים חלה נסיגה. הרווח התפעולי צנח ב-18% לסך של 81 מיליון שקל, ובהתאם שיעורו מההכנסות ירד מ-15.1% לשיעור של 11.7%. במקביל נחתך הרווח הנקי של הקבוצה ב-16%.

במגזר אופנת ההלבשה, הכולל את כל רשתות האופנה למעט גולף קידס, רשמו המכירות עלייה של 11.4%, ואולם נראה כי מקורה הוא בעיקר ברכישת רשת בלו-בירד. הרווח התפעולי במגזר ההלבשה צנח מ-40.7 מיליון שקל (12.7% מהמכירות) ב-2010 ל-27.7 מיליון שקל בלבד (7.75% מהמכירות) ב-2011.

במגזר הבית, הכולל את רשתות גולף אנד קו וגולף קידס, התוצאות טובות יותר, אך גם כאן ניכרת השפעתה של כניסת מתחרים חדשים לשוק על הקבוצה. נזכיר בהקשר זה את פתיחת רשת פוקס-הום המתחרה בגולף אנד קו. מכירות המגזר רושמת סטגנציה, והרווח התפעולי נשחק ב-9.4% והסתכם ב-52.8 מיליון שקל. בהתאם, שיעורו במגזר הבית ירד מ-17.5% בשנה הקודמת ל-15.9% ב-2011.

פעילות סינרגטית לדלתא

דלתא, שהיא כאמור אחד הגופים שעשויים להתעניין ברכישת גולף, סיימה את 2011 עם צמיחה של 9.5% בהכנסות לכ-679 מיליון דולר, ובשורה התחתונה רווחיה זינקו בכ-30% ל-27.4 מיליון דולר. מנייתה הוסיפה לערכה בשנה החולפת כ-5%, והיא משקפת לדלתא שווי שוק של כ-640 מיליון שקל.

בתחילת החודש אישרה חברת מידרוג מחדש את דירוג האג"ח של דלתא, ברמה של A3 והעלתה את אופק הדירוג מ"יציב" ל"חיובי". במידרוג ציינו בנימוקים לדירוג: "הבאנו בחשבון כי היתרות הנזילות הגבוהות נועדו ברובן לשמש בסיס לרכישות ומיזוגים עתידיים", וכן כי "החברה פועלת לאיתור השקעות בתחומי פעילותה, והיא עשויה לנצל חלק ניכר מהמזומנים למטרה זו. לפי מידרוג, נכון לסוף 2011 דלתא ניצלה כ-41% מסך המסגרות העומדות לרשותה.

דלתא מייצרת מגוון רחב של מוצרי הלבשה תחתונה, כך שפעילותה של גולף סינרגטית ומשלימה לה. שוק הפעילות המרכזי שלה כיום הוא ארה"ב, האחראי ליותר מ-60% מסך מכירותיה. ישראל היא שוק המכירות השלישי בגודלו (אחרי אירופה), וב-2011 תרם לה 14% מהמכירות - כ-91.5 מיליון דולר, והניב רווח תפעולי של כ-13 מיליון דולר.

גולף
 גולף

תוצאות גולף
 תוצאות גולף