החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל) נכנסת לתחום משקאות האנרגיה באמצעות פריגת תחת המותג "אושן ספריי" - כך נודע ל"גלובס".
מדובר בהרחבה של שיתוף-הפעולה בין פריגת לאושן ספריי, שהחל כבר בשנת 2003. השניים מייצרים משקאות המבוססים על חמוציות ומקושרים לערכים בריאותיים.
גם בהשקה הנוכחית מדובר במשקה אנרגיה הכולל חמוציות, והפן הבריאותי עשוי לבוא לידי ביטוי גם במהלך הנוכחי.
משקאות האנרגיה פרצו לישראל לפני יותר מעשור עם השקת רד בול ב-1999. בתחילה שווקו המשקאות בעיקר במקומות בילוי, אולם השיווק התרחב במהרה לקיוסקים, מכולות, חנויות נוחות ורשתות השיווק.
כיום פועלות בענף שתי שחקניות המחזיקות ברוב הקטגוריה - המשקה XL המשווק עלּ-ידי טמפו והמשקה blu המשווק על-ידי בני פאוזי שמשום מנצרת.
לפני כשנתיים השיקה החברה המרכזית באמצעות המותג נביעות משקה עשיר בקפאין בסדרת מים המינרליים בטעמים, ובכך נארז משקה האנרגיה בעטיפה בריאותית לכאורה ולא שווק כפחית בדומה למתחרות.
ענף משקאות האנרגיה מתאפיין בתחרות עזה ובשחיקת מחירים. לפני כשנה סגרה רד בול את פעילות השיווק והמכירות בישראל, לאור ירידה בנתחי השוק והתחרות העזה מול המותגים blu שהושק בישראל ב-2008 ו-XL שהושק ב-2005.
מנתוני נילסן המבוססים על נתוני קופות רשתות השיווק הגדולות, מינימרקטים ומכולות עולה כי ל-XL יש נתח של 66.5% (מכר כספי), המותג blu מחזיק בכ-30% מהענף, ושאר המותגים מתחלקים בשאר. הקטגוריה עצמה מגלגלת כ-140 מיליון שקל בשנה.
מהחברה המרכזית נמסר בתגובה: "בחברה המרכזית בוחנים כל העת קטגוריות חדשות בתחומים רבים ומגוונים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.