יצרנית חיתולי בייביסיטר, חברת DPL, נכנסת לשוק מוצרי ההיגיינה לנשים. היום (ג') הכריזה החברה על השקת קו תחבושות היגייניות דקות לנשים תחת המותג "טופד", בניסיון להתחרות בפרוקטר אנד גמבל (P&G) ובחוגלה-קימברלי.
שוק מוצרי ההיגיינה לנשים הוא בעל נאמנות צרכנית גבוהה במיוחד, ש-P&G שולטת בו ללא עוררין. בקטגוריית התחבושות ההיגייניות הדקות, המגלגלת 84 מיליון שקל בשנה, מחזיק המותג אולווייז של פרוקטר בנתח כספי של 75%.
בחברת DPL אומרים כי בכוונתם לחדור לקטגוריה באמצעות איכות ומחיר נמוך, שיעמוד על 24.90 שקל למארז קוואטרו של 56 תחבושות. יצוין כי מארז דומה של אולוויז נמכר לצרכן בכ-38 שקל, אך במבצעי מכירה יורד המחיר עד לכ-30 שקל.
חברת DPL נמצאת בבעלות האחים עינב ירון וערן אדיב. החברה החלה את פעילותה עם רכישת מפעל טפנוקים בקיבוץ עמיר, שקרס בשנת 2003. בינואר 2012 השיקה החברה לראשונה קו חיתולים מוזלים תחת המותג בייביסיטר.
כיום מעסיקה החברה כ-200 עובדים, ומחזור מכירותיה השנתי הסתכם אשתקד בכ-170 מיליון שקל.
המותג בייביסיטר משווק היום במרבית רשתות השיווק, להוציא את רשת שופרסל הנמצאת בשליטת אי.די.בי, המחזיקה גם בחברת חוגלה-קימברלי. גם לרשת מגה הוא נכנס רק ביולי 2012.
לדברי עינב ירון, המשמשת כמנכ"לית החברה, המותג בייביסיטר מחזיק כיום בנתח שוק כמותי של 14% לפי סטורנקסט ונתח שוק כספי של כ-10%.
לדבריה, "בקטגוריית החיתולים נלחמו בנו, ולמרות זאת לקחנו נתח שוק. מדובר באותה אימא שהסכימה לנסות את החיתולים, ואין סיבה שהיא לא תנסה את מותג התחבושות שלנו. היעד שלנו בשנה הראשונה הוא לקחת 10% מהשוק. פרוקטר מחזיקה ב-70% ממכר התחבושות. זה נראה הגיוני שבמדינה כל-כך מתקדמת יהיה מונופול בכל תחום?".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.