משרד הפרסום גיתם BBDO רוכש מניות במשרד הפרסום GPS שבבעלות שבבעלות יוסי ארועטי ודודי ברמן. מדובר בעסקה מדורגת תלויית ביצועים, שבסופה צפוי גיתם להחזיק בכמעט 50% ממניות GPS - כך נודע ל"גלובס".
על-פי מקורבים לקבוצה, המשא-ומתן בין גיתם ל-GPS כבר הסתיים, ובפועל מדובר בעסקה סגורה. כעת מסתמן כי השותפים ארועטי וברמן יישארו בתפקיד מנהלי המשרד, שלא צפוי בשלב הראשון להתמזג אל תוך גיתם.
מדובר בצעד הגיוני, לאור העובדה ששני התקציבים העיקריים של GPS מתנגשים ישירות בתקציבים המנוהלים בגיתם. תקציבי העוגן של GPS הם ארקיע ושלמה SIXT, כשלגיתם יש את תקציב ישראיר ותקציבי רכב.
משרד הפרסום GPS מחפש את דרכו מזה תקופה ארוכה. מניות המשרד היו על המדף והוצעו לחלק ניכר מראשי קבוצות הפרסום בישראל, ביניהם יורם באומן ושלומי אבנון.
חיפשו התרחבות
GPS הוקם ב-2003 על-ידי קבוצת אדלר-חומסקי כמשרד לייעוץ פוליטי ותקציבים קטנים, אך צמח במהירות למשרד בינוני בגודלו. בהמשך נכנסו השותפים, ארועטי וברמן, והמשרד החל לטפל גם בתקציבי פרסום גדולים יותר דוגמת טיב טעם, שלמה SIXT וארקיע, ואף נכנס לדירוג 20 המשרדים הגדולים.
לפני כ-3 שנים נפרדו דרכיהם של ברמן ארועטי ואדלר-חומסקי, כשהשניים קנו מאדלר-חומסקי את המניות שהיו בידי המשרד ויצאו לדרך חדשה ועצמאית. אך נראה כי עד מהרה התברר לשניים כי ניהול משרד פרסום ללא מוריד גשם - על אחת כמה וכמה כשהתעשייה כולה שרויה במשבר - אינה דבר פשוט.
בתחילה נקט המשרד בשיטה של "בליעת" משרדי פרסום קטנים ממנו לצורך גידול. כך, למשל, נרכשה השליטה בנעמן-כהן משרד המתמחה בדיגיטל, שאמור היה להיטמע במשרד, אך תוך זמן קצר יחסית העסקה לא צלחה.
מהלך דומה היה עם משרד הפרסום ליכטנזון, שגם בעסקה עמו אמורים היו הבעלים זאב ואיתי ליכטנזון לפעול בתוך GPS בניהול פעילות הלקוחות ובפיתוח עסקי. בפועל, גם מיזוג זה לא עלה יפה, ובני משפחת ליכטנזון כבר אינם חלק מהמשרד.
לאחר שהתברר כי הרכישות לא מוכיחות את עצמן, פעלו ארועטי וברמן לייצר מיזוג שיביא להגדלת כוחם. ניסיונות נעשו בעבר מול משרדיםLEAD ויורו ישראל, שעמו היה משא-ומתן מתקדם שכלל גם נסיעה של השותפים לפגישות עם קבוצת HAVAS באירופה.
אך ביורו החליטו בסופו של דבר שלא להתקדם עם המשרד, והעסקה לא התרחשה. בהמשך נעשו ניסיונות לקדם גם עסקה כלשהי מול y&r ישראל, שבדק את הנושא לעומק, אך גם הוא החליט שהחיבור אינו מתאים לו.
במקביל ניסו השותפים לגייס טאלנט כלשהו שיצעיד את המשרד קדימה. לאחר שאורי לבני, ממייסדי המשרד, פרש, כיוונו ארועטי וברמן לכוון יותר לכיוון של טאלנט קריאטיבי, ופגישות נערכו עם אנשי קריאייטיב כגון יורם לוי, נדב פרסמן וגיא בר, להם הוצע לקבל אחוזים השווים לאלה שלהם, ואפשרות להפוך לשותף מוביל תוך טווח של מספר שנים, אך גם במקרים אלה הדברים לא יצאו לפועל.
עתה, כאמור, תרכוש גיתם מניות בחברה, מתוך תקווה שתקציבי העוגן יישארו ויצדיקו את השקעה. מאחר שמדובר בעסקה תלויית ביצועים, נראה כי גיתם אינה לוקחת על עצמה סיכון גדול במיוחד.
בגיתם סירבו להתייחס לידיעה. במשרד GPS סירבו להגיב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.