אחרי ההפסדים שעליהם דיווחה רשת השיווק מגה, גם בטיב טעם וברשת קוסט 365 לא רוו נחת מהרבעון הראשון של השנה. רשת טיב טעם עברה ברבעון מרווח של 7.4 מיליון שקל להפסד של 1.7 מיליון שקל. בקוסט 365 ההפסדים העמיקו מ-2.4 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד ל-5.7 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.
הפסדים אלה מצטרפים להפסדים של 22 מיליון שקל שרשמה רשת מגה ברבעון הראשון וגם לצניחה בביצועים של רשתות שיווק אחרות. רשת שופרסל חתמה את הרבעון עם צניחה של 53.5% ברווח התפעולי שגררה צניחה של 42% ברווח הנקי שהסתכם ב-32 מיליון שקל. ברשת רמי לוי שיווק השקמה הרווח התפעולי ירד קלות, אך הרווח הנקי ירד ב-20.7% והסתכם ב-23.9 מיליון שקל. ברשת ויקטורי נרשמה עלייה קלה ברווחים.
רשת טיב טעם חתמה את הרבעון עם ירידה של 7% במכירות שהסתכמו ב-217.8 מיליון שקל. שיעור הירידה במכירות חנויות זהות עמד על 9.7%.
שיעור הרווח הגולמי נשחק אמנם מ-29.1% ברבעון ראשון אשתקד ל-28.2% ברבעון הראשון השנה, אך עדיין מדובר בשיעור גבוה במיוחד בהשוואה לרשתות אחרות. ההפסד התפעולי הסתכם כאמור ב-1.7 מיליון שקל.
ברשת קוסט 365 המכירות עלו ב-37.3% הודות להתרחבות הרשת והגיעו ל-26.3 מיליון שקל. למרות זאת, מדובר ברמת מכירות נמוכה במיוחד, כיוון שמדובר ב-4 סניפים. ההפסדים, כאמור, העמיקו ל-5.7 מיליון שקל.
בעוד שאשתקד מכירות הפסח חלו ברבעון הראשון, השנה עיקר המכירות לחג חלו ברבעון השני. עיתוי החג מסביר חלק מהירידה במכירות שרשמו הרשתות השונות אבל לא את ההפסדים התפעוליים.
בטיב טעם אומרים כי התוצאות ברבעון מבטאות את "התחרות האינטנסיבית, גידול דרמטי בשטחי מכירה וירידה בקצב הצמיחה והצריכה במשק, אשר יחדיו הביאו לירידה בהיקף מכירות החברה".
תוצאות רשתות השיווק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.