גביע העולם בברזיל הוא כידוע לא רק זירה של התגוששויות ספורטיביות - אלא גם קרב מיתוגי בין שתי חברות ההלבשה הגדולות ביותר בספורט, נייקי האמריקאית ואדידס הגרמנית. מי מנצחת?
הנתון הברור מאליו הוא שיוויון שנרשם בגזרת הנבחרות שהעפילו גבוה עד לכדי שלב חצי הגמר: גרמניה וארגנטינה, שמקבלות חסות הלבשה מאדידס מצד אחד - ונציגות נייקי שכוללת את ברזיל והולנד.
אך עם זאת, על-פי בדיקה של ה"האפינגטון פוסט" - נייקי מנצחת במדדים יותר רחבים, וחשובים לא פחות: שחקני הנבחרות "של נייקי" השתתפו עד שלב רבע הגמר ב-52% מכלל דקות המשחק האפשריות בטורניר. אדידס? הסתפקה ב-38% מהדקות. שחקני הנבחרות שמקבלות חסות מנייקי כבשו 72 שערים (45%), לעומת 68 של אדידס (43%).
כל הנבחרות של יתר המותגים הסתפקו ב-14 שערים בלבד (9%), בעוד 5 גולים היו שערים עצמיים (3%).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.